piątek, 17 września 2010

WARP NIGHT / projekcje filmów i koncert Gravenhurst (UK)


19.09
WARP NIGHT / projekcje filmów i koncert Gravenhurst (UK)
pokaz
g. 18 - 22
wstęp na projekcje filmów wstęp wolny/bilety na koncert 20zł


1. All Tomorrow’s Parties (82 min.)
Eklektyczny mix najbardziej wpływowych artystów; filmowy kolaż kultowych występów podczas festiwalu All Tomorrow’s Parties, w filmie zaprezentowani są tacy artyści jak Sonic Youth, Iggy and the Stooges, Battles, Belle And Sebastian, Mogwai, Animal Collective, Grizzly Bear, Portishead, The Gossip, The Boredoms, Gza, the Yeah Yeah Yeahs itp. Film złożony jest z profesjonalnych ujęć operatorów, ale także z ujęć z aparatów komórkowych uczestników koncertów i fanów. Nowatorskie przedsięwzięcie, jakim jest ten niecodzienny film o festiwalu, jest jak podróż do innego, całkowicie muzycznego wymiaru.

2. Le Donk & Scor-zay-zee (71 min.)
Muzyczno-dokumentalny film z udziałem Arctic Monkeys. Fikcyjny bohater, Le Donk, wieczny traper i zblazowany muzyk bez sukcesów, pracuje dla Arctic Monkeys, jednocześnie będąc mentorem młodego, aspirującego rapera Scorzayzee. Film nakręcono zgodnie z metodą „Five Day Feature” (5 dni zdjęć), tuż przed koncertem Arctic Monkeys w Old Trafford, 28 lipca 2007 r. Luźny scenariusz prawie pozbawiony dialogów otworzył aktorom i muzykom drogę do zabawnych improwizacji.

WARP – pionierski, niezależny angielski wydawca muzyczny. WARP został założony w Sheffield w 1989 roku przez Steve’a Beckett’a, do którego chwilę później dołączył Rob Mitchell. „Muzyczna stajnia”, znana z gromadzenia pod swoimi skrzydłami artystów zajmujących się szeroko pojętą muzyką elektroniczną, silny nacisk położyła także na identyfikację wizualną, otwierając w 2001 roku

Warp Films – oddział zajmujący się filmami krótko- i długometrażowymi, a także teledyskami, dokumentami czy produkcjami telewizyjnymi.
Dzięki współpracy z największymi nazwiskami w brytyjskim przemyśle muzyczno-filmowym przez ostatnie 9 lat Warp Films może pochwalić się licznymi nagrodami, włączając w to 3 brytyjskie nagrody filmowe BAFTA. Z wytwórnią pracują takie sławy, jak Chris Cunningham czy Shane Meadows, tworząc udane produkcje. Richard Ayoade za swoje muzyczne DVD z nagraniem koncertu Arctic Monkeys At The Apollo dostał nagrodę NME.
Warp Films to także teledyski znanych artystów: Lilly Allen, Vampire Weekend, The Doves czy The Yeah Yeah Yeahs.

Gravenhurst jest projektem angielskiego muzyka - Nicka Talbota. Muzyka Gravenhurst z jednej strony wpisuje się w nurt współczesnego północnoangielskiego neofolku, z drugiej w aranżacje przywołują echa nagrań brytyjskich grup z końca lat 80. Grupa wydaje w renomowanej wytwórni – Warp.

Organizator: Good Music Productions, Powiększenie
Partner: British Council

Impreza w ramach przygotowań Warszawy do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016

Matthew Shipp/Joe Morris - koncert 20.09


20.09
Matthew Shipp/Joe Morris
Koncert
g. 20


wstęp: 40 zł w przedsprzedaży,
50 zł w dniu koncertu
do kupienia na stronach www.shortcut.pl lub w punkcie Shortcut w Powiększeniu,

Nowy Świat 27, TEL.(22)82-80-928

Matthew Shipp – pianista o unikalnym i rozpoznawalnym stylu. Intensywnie pracujący i nagrywający w latach 90-tych, tworzy muzykę, w której miesza się free jazz oraz współczesna muzyka klasyczna.

Popularność zaczął zdobywać we wczesnych latach 90-tych jako pianista David S. Ware Quartet, a niedługo potem zakładał własne formacje, najczęściej wraz z kolegą z kwartetu Ware, basistą Williamem Parkerem. Grywał w duetach z rozmaitymi muzykami, począwszy od legendarnego Roscoe Mitchella do skrzypka Mata Maneri.

Dzięki dużej ilości koncertów i nagrań oraz intensywnej pracy, jeszcze przed końcem dekady Shipp zaczął być postrzegany jako twórczy i znaczący głos w muzyce kreatywnej.

Urodzony w latach 60-tych, dorastał w Wilmington, stanie Delaware.

Wychował się na utworach jazzowych z lat 50-tych. Już w wieku lat pięciu rozpoczął grę na pianinie, pozostając w kręgu muzyki jazzowej aż do dwunastego roku życia. Później grywał na Rhodesie w zespołach rockowych, jednak jego największą pasją pozostawała muzyka jazzowa.

W późniejszym czasie Matthew studiował teorię muzyki i improwizację pod kierunkiem Clifforda Browna, nauczyciela Roberta „Boisey” Lawreya. Uczył się także gry na fortepianie klasycznym i klarnecie basowym w zespole szkolnym.

Po roku spędzonym na Uniwersytecie Delaware, Shipp zrezygnował z nauki na tej uczelni i na krótko podjął lekcje u Dennisa Sandole’a, po czym przez dwa lata uczęszczał do New England Conservatory of Music.

W 1984 roku Shipp przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie poznał wielu ważnych dla siebie muzyków, w tym basistę Williama Parkera. Obaj grali z saksofonistą tenorowym Ware’m do 1989 roku. W międzyczasie Shipp zadebiutował na płycie w duecie z Robem Brownem w SONIC EXPLORATIONS.

Potem podjął pracę we własnym trio wraz z Parkerem i perkusistami Whitem Dickey’m i Susie Ibarra. Nagrywał dla wielu wytwórni, w tym FMP, No More, Eremite, Thirsty Ear, Silkheart i innych.

W roku 2000 Matthew Shipp został kuratorem serii nagrań Blue Series wydawnictwa Thirsty Ear. Ta niezwykła kolekcja objęła twórczość samego Shippa, jak również Williama Parkera, Tima Berne’a, Roya Campbella, Craiga Taborne’a, Spring Heel Jacka oraz Mata Maneri.

Kolejny rok przyniósł premierę Nu Bop, będącego zagłębieniem się w tradycyjny jazz. W 2003 roku zaś ukazało się podobne w stylu Equilibrium. W 2004 roku Shipp wydał Harmony and Abyss, medytację na temat powtarzalnych melodii i struktur harmonicznych. W styczniu 2006 roku pojawiło się One , a w rok później Piano Vortex.

4D - solowa płyta Shippa została wydana w pierwszych miesiącach 2010 roku.

Joe Morris – gitarzysta

" Jeden z najlepszych improwizatorów w Stanach”.

WILL MONTGOMERY, THE WIRE

“… najbardziej oryginalny i ekscytujący bohater jazzowy ostatniej dekady”.

JJOHN CORBETT, DOWNBEAT

“gitarzysta, którego dźwięki należą jedynie do niego samego, oscylujący pomiędzy śmiertelnie poważną słodyczą, a niebezpiecznym niczym odłamek pocisku kaprysem”

K. LEANDER WILLIAMS, THE VILLAGE VOICE

“... nikt nie brzmi tak jak on”.

ART LANGE, THE WIRE

Joe Morris – ur. 13 września 1955 r. w New Haven, w stanie Connecticut. W wieku lat dwunastu przez rok pobierał lekcje gry na trąbce. W 1969 roku, mając lat czternaście, podjął naukę gry na gitarze. W tym samym roku dał swój pierwszy profesjonalny koncert. Poza kilkoma zajęciami, na które uczęszczał, jest samoukiem. Wpływ Jimmiego Hendrixa i innych gitarzystów tamtego okresu sprawił, że skoncentrował się na nauce grania bluesa. Wkrótce siostra podarowała mu egzemplarz OM Johna Coltrane’a, co zainspirowało go do zgłębiania jazzu i Nowej Muzyki. Pomiędzy 15-tym a 16-tym rokiem życia chodził do alternatywnego liceum kierowanego przez studentów: „The Unschool”, które mieściło się obok Uniwersytetu Yale. Czerpiąc z otwartego stylu nauczania, większość dni i nocy spędzał na graniu z kolegami, słuchaniu w publicznej bibliotece etnicznego folku, jazzu, bluesa, muzyki klasycznej, a także na wyprawach na koncerty i recitale do kampusu Yale.

Już od siedemnastego roku życia pracował nad własnym stylem gry na gitarze, inspirując się głównie free jazzem. Czerpał z Coltrane’a, Milesa Davisa, Cecil Taylora, Theloniusa Monk, Ornette Colemana, jak również AACM, BAG i wielu europejskich improwizatorów lat 70-tych. W późniejszym czasie był pod wpływem tradycyjnej muzyki zachodnioafrykańskiej, Messiana, Ives’a, Erica Dolphy, Jimmy’ego Lyonsa, Steve’a McCalla i Freda Hopkinsa. Po ukończeniu liceum grał w zespołach rockowych, ćwiczył w grupach jazzowych i wraz z przyjaciółmi grał całkowicie improwizowaną muzykę, dopóki w 1975 roku nie przeprowadził się do Bostonu.

W latach 1975 – 1978 aktywnie działał na bostońskiej scenie muzycznej. W 1977 roku skomponował muzykę dla swojego pierwszego tria. W 1980 roku odwiedził Belgię i Holandię, a po powrocie do Bostonu wraz z innymi muzykami pomógł w organizacji Boston Improvisers Group (BIG). W ciągu kolejnych kilku lat BIG, w rozmaitych konfiguracjach, poprowadziło dwa festiwale i dało wiele koncertów. W roku 1981 Joe założył własną firmę płytową Riti i nagrał pierwszego longplaya Wraparound z udziałem trio w składzie: Sebastian Steinberg (bas) i Laurence Cook (perkusja). Riti wydało cztery kolejne longplaye i albumy jeszcze przed końcem 1991 roku. Poza tym, w 1981 roku muzyk rozpoczął sześcioletnią współpracę z multiinstrumentalistą Lowellem Davidsonem, grając z nim w trio i duecie. W ciągu następnych lat w Bostonie występował w zespołach, w których skład wchodzili m.in.: Billy Bang, Andrew Cyrille, Peter Kowald, Joe McPhee, Malcolm Goldstein, Samm Bennett, Lawrence "Butch" Morris, czy Thurman Barker.

Od 1994 roku nagrywa dla takich firm płytowych jak ECM, Hat Hut, Leo, Incus, Okka Disc, Homestead, About Time, Knitting Factory Works, No More Records, AUM Fidelity and OmniTone oraz Avant. Od 1993 roku nagywa i występuje z: Matthew Shippem, Williamem Parkerem, Joe i Mattem Maneri, Robem Brownem, Raphem Malikiem, Ivo Pearlmanem, Borah Bergmanem, Andrea Parkins, Whit Dickey, Kenem Vandermarkiem, DKV Trio, Karen Borcą, Eugene Chadborne, Susie Ibarra, Hession/Wilkinson/Fell, Roy’em Campbellem Jr., John’em Butcherem, Aaly Trio, Hamidem Drakiem, Fully Celebrated Orchestra i innymi.

W 2000 roku zaczął grać jazz akustyczny i od tego momentu występował z wiolonczelistą Danielem Levinem, Whitem Dickey, a także nagrywał z pianistą Stevem Lantnerem.

Wykłada i prowadzi warsztaty w Stanach i Europie. Jest byłym członkiem Tufts University Extension College, a obecnie pracuje na wydziale jazzu i improwizacji w New England Conservatory. W 1998 i 2002 roku nominowano go do nagrody New York Jazz Awards w kategorii ‘najlepszy gitarzysta’

Koncert w ramach Warsaw Music Week

WARP NIGHT 2 - projekcje filmowe


22.09
WARP NIGHT - projekcje filmowe
g 20.00
filmy w oryginalnej wersji językowej
wstep wolny







1. All Tomorrow’s Parties (82 min.)
Eklektyczny mix najbardziej wpływowych artystów; filmowy kolaż kultowych występów podczas festiwalu All Tomorrow’s Parties, w filmie zaprezentowani są tacy artyści jak Sonic Youth, Iggy and the Stooges, Battles, Belle And Sebastian, Mogwai, Animal Collective, Grizzly Bear, Portishead, The Gossip, The Boredoms, Gza, the Yeah Yeah Yeahs itp. Film złożony jest z profesjonalnych ujęć operatorów, ale także z ujęć z aparatów komórkowych uczestników koncertów i fanów. Nowatorskie przedsięwzięcie, jakim jest ten niecodzienny film o festiwalu, jest jak podróż do innego, całkowicie muzycznego wymiaru.

2. Le Donk & Scor-zay-zee (71 min.)
Muzyczno-dokumentalny film z udziałem Arctic Monkeys. Fikcyjny bohater, Le Donk, wieczny traper i zblazowany muzyk bez sukcesów, pracuje dla Arctic Monkeys, jednocześnie będąc mentorem młodego, aspirującego rapera Scorzayzee. Film nakręcono zgodnie z metodą „Five Day Feature” (5 dni zdjęć), tuż przed koncertem Arctic Monkeys w Old Trafford, 28 lipca 2007 r. Luźny scenariusz prawie pozbawiony dialogów otworzył aktorom i muzykom drogę do zabawnych improwizacji.

WARP – pionierski, niezależny angielski wydawca muzyczny. WARP został założony w Sheffield w 1989 roku przez Steve’a Beckett’a, do którego chwilę później dołączył Rob Mitchell. „Muzyczna stajnia”, znana z gromadzenia pod swoimi skrzydłami artystów zajmujących się szeroko pojętą muzyką elektroniczną, silny nacisk położyła także na identyfikację wizualną, otwierając w 2001 roku

Warp Films – oddział zajmujący się filmami krótko- i długometrażowymi, a także teledyskami, dokumentami czy produkcjami telewizyjnymi.
Dzięki współpracy z największymi nazwiskami w brytyjskim przemyśle muzyczno-filmowym przez ostatnie 9 lat Warp Films może pochwalić się licznymi nagrodami, włączając w to 3 brytyjskie nagrody filmowe BAFTA. Z wytwórnią pracują takie sławy, jak Chris Cunningham czy Shane Meadows, tworząc udane produkcje. Richard Ayoade za swoje muzyczne DVD z nagraniem koncertu Arctic Monkeys At The Apollo dostał nagrodę NME.
Warp Films to także teledyski znanych artystów: Lilly Allen, Vampire Weekend, The Doves czy The Yeah Yeah Yeahs.

Organizator: Good Music Productions, Powiększenie
Partner: British Council

Impreza w ramach przygotowań Warszawy do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016

OFFONOFF (Massimo Zu/ Terrie Ex/Paal Nilssen-Love)


23.09
OFFONOFF (Massimo Zu/ Terrie Ex/Paal Nilssen-Love)
Koncert
g. 20




bilety: 40 zł w przedsprzedaży
50 zł w dniu koncertu

do kupienia na stronach www.shortcut.pl lub w punkcie Shortcut w Powiększeniu, Nowy Świat 27, TEL.(22)82-80-928

Terrie Ex, Massimo Pupillo I Paal Nilssen-Love spotkali się w ramach projektu „Original Silence” Mattsa Gustaffsona z udziałem Jima O’Rourka i Thurstona Moora. Niesamowite zgranie i energia jaka wywiązywała się już na pierwszych koncertach, sprawiały wrażenie jakby muzycy grali ze sobą od wielu lat. Tak zrodził się pomysł utworzenia tria OffOnOff.
Muzyka, którą grają, lokuje się gdzieś pomiędzy dokonaniami Last Exit, Sonic Youth i Locust.
Noise, karkołomne zwroty akcji, złamane metalowe riffy i ciężki groove – wszystko to w 100% improwizowane.

Trio wydało dwie płyty nakładem norweskiej wytwórni Smalltown Superjazzz: "Clash" i "Slap and Tickle" oraz 10” split z zespołem Jazkammer nakładem Gaffer Records.

Terrie Ex (właściwie Terrie Hessels)
gitarzysta, założyciel (w 1979) istniejącej po dziś dzień holenderskiej, punkowej grupy The Ex. Początkowo poruszał się w stylistyce punk / post punk / no wave, później, zafascynowany muzyką etniczną zaczął wykorzystywać jej motywy w ramach twórczości The Ex (początkowo węgierskie i tureckie, później także muzykę z Konga, Erytreii i Etiopii). Współpraca The Ex z Tomem Corą, legendarnym wiolonczelistą i improwizatorem zaowocowała zainteresowaniem muzyką improwizowaną. Terii nagrywał i koncertował m.in. z Tomem Corą, Hanem Benninkiem i Abem Baarsem, jak różnież z muzykami z Sonic Youth (Thurston Moore), Chumbawamba czy też ICP Orchestra, oraz Matsem Gustafssonem, Massimo Pupillo i Paalem Nilssen-Lovem.

Massimo Pupillo
Jest członkiem i założycielem kultowej formacji ZU z którą od kilkunastu lat grywa około 70 koncertów rocznie. Jest czołowym przedstawicielem włoskiej sceny free jazzu i avant rocka. Poza formacją ZU nagrywa i koncertuje m.in. z Kenem Vandermakiem, Matsem Gustafssonem, Jebem Bishopem i Peter Brötzmannem.
Jego gra na basie to wyjątkowe połączenie matematycznej precyzji, ogromnej swobody grania iniesamowicie potężnego brzmienia uzyskanego przy użyciu jedynie gitary i wzmacniacza.

Paal Nilssen-Love
Bez wątpienie najważniejszy perkusista szeroko pojętej europejskiej sceny freejazzowej ostatnich lat i jeden z najbardziej kreatywnych norweskich muzyków młodego pokolenia, występuje i nagrywa wraz z Peterem Brotzmannem (Chicago Tenten), Evanem Parkerem, Matsem Gustafssonem (The Thing), Johnem Butcherem, Jebem Bishopem, Stenem Sandellem, Joe McPhee i Toshinori Kondo. Lider własnego kwartetu TownOrchestraHouse. Koncertuje i nagrywa także solo. Właściciel oficyny wydawniczej PNL Records.

Koncert w ramach Warsaw Music Week

Wiecej informacji:
www.theex.nl www.zuism.com
www.paalnilssen-love.com
www.smalltownsupertown.com
http://www.youtube.com/watch?v=n45ugQnah4w
http://www.youtube.com/watch?v=aLoe6tE8SwM
http://www.youtube.com/watch?v=J200GRFFAKc

koncert HANNE HUKKELBERG / Warsaw Music Week


17.09
koncert HANNE HUKKELBERG
g 20.00

bilety: 40zl w przedsprzedazy
50 zl w dniu koncertu

do kupienia na stronach www.shortcut.pl lub w punkcie Shortcut w Powiększeniu,

Nowy Świat 27, TEL.(22)82-80-928




Muzyka Hanne Hukkelberg kojarzy się z norweskim klimatem; jest surowa i zimna, z zaskakującymi, dramatycznymi wręcz zwrotami akcji. Hanne Hukkelberg flirtuje z piosenkową konwencją, nadając jej nastrój pozornej niedbałości czy przypadkowości. Jednak wszystko jest w jej muzyce znakomicie przemyślane, a wokalistka z dużą pewnością siebie przyciąga słuchacza, intrygując zarówno magnetyzującą barwą głosu, jak i kompozytorskim kunsztem kolejnych utworów.

Hanne Hukkelberg, dorastając w rodzinie muzyków, zaczęła grać i śpiewać już jako dziecko, czego naturalną konsekwencją było przejście przez wiele faz twórczych i fascynacji muzycznych, poczynając od klasyki, poprzez pop, muzykę chóralną, industrialną, doom metal, punk, indie rock, a kończąc na jazzie i swobodnej improwizacji.

Utwory utrwalone na jej ostatnim albumie „Blood From The Stone” (2009), pisane były w w małej wiosce na norweskiej wyspie Senja oraz w Berlinie. Jak twierdzi Hanne, było to dla niej szczególne doświadczenie, ponieważ pozwoliło jej zestawić wrażenia dźwiękowe pochodzące z dwóch zupełnie odmiennych przestrzeni: świata absolutnej ciszy oraz miejskiego zgiełku. Obydwa wpłynęły na nią w zupełnie odmienny sposób, co więcej - dały niejako „skrzyżowany” efekt: to właśnie w norweskiej wiosce rodziła się w niej potrzeba tworzenia głośnych, mocnych utworów, w Berlinie zaś powstawały kompozycje bardziej nastrojowe, stonowane.

Dla stworzenia unikalnego brzmienia, Hanne kompiluje w swoich nagraniach zarówno tradycyjne jak i niekonwencjonalne dźwięki. Słychać w nich zatem odgłosy pociągu, mew, szczekania psów, stukotu kamieni czy trzaskających drzwi lodówek.

Koncert w ramach Warsaw Music Week

Niewinni Czarodzieje (Envee i Maceo Wyro) / Warsaw Music Week


17.09.2010
Niewinni Czarodzieje (Envee i Maceo Wyro)
Impreza w ramach Warsaw Music Week
start g 22
wstęp wolny


Warszawski kolektyw DJ-ski, którego trzon stanowią Maceo Wyro i Envee. Grupa powstała w lecie 2002 roku z inspiracji filmem Andrzeja Wajdy, aby promować nowoczesne wysublimowane gatunki muzyki tanecznej (nu-jazz & broken beats, 21th Century Soul, afrotech, modern brasilica, deep & jazz house).

Z NC współpracują m.in.: Tomasz Stańko, Dj Jealo, Dj Misty, Marysia Sadowska, Marika, Sean Palmer. Envee, kompozytor, autor i producent swojego debiutanckiego albumu "ENVEE & NIEWINNI CZARODZIEJE" [2002], jest w równym stopniu zafascynowany europejską elektroniką z pogranicza nu-jazzu, jak również polską tradycją tworzenia piosenek z lirycznym przesłaniem. Dlatego też w muzyce NIEWINNYCH CZARODZIEI można odnaleźć nie tylko taneczne bity, poskładane zgodnie z aktualnymi światowymi trendami, ale też wiele indywidualnych smaczków, które sprawiają, że ich utwory są czymś więcej niż tylko modną muzyczną tapetą. Taka też jest jego debiutancka płyta, którą cechują subtelne i przemyślane aranżacje, a także dbałość o słowo i klimat całości, która pomimo swej rozpiętości stylistycznej wydaje się całkiem przejrzysta i spójna.

Kombinacja świeżych rozwiązań studyjnych, żywych partii instrumentalnych i wokalnych oraz ciekawych tekstów, a także duża kultura muzyczna artystów biorących udział w nagraniach połączona z doświadczeniem i wizją artystyczną Envee'go - to właśnie magia, którą roztaczają NIEWINNI CZARODZIEJE. Przez ostatnie 3 lata Niewinni Czarodzieje występowali w najlepszych klubach całej Polski zapraszając do współpracy m.in.: Michaela Reinbotha (Compost Records), Josepha Malika, Toma Wielanda (Les Gammas), Alexa Dallasa (Straight Ahead), Eddy'ego Ramicha (Eddy & Dus), Chrisa Vogado (Fluid Oz./Zero db), Rainera Truby'ego & Shuya Okino (Kyoto Jazz Massive), Mad Matsa, Swell Session & Ernesto.
Koncertowali również w Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii, a także na Węgrzech i Słowacji.

Impreza w ramach Warsaw Music Week

środa, 15 września 2010

Full Blast [Peter Brotzmann/Mario Pliakas/Michael Wertmuller] + Mars Williams












16.09 czw
Full Blast [Peter Brotzmann/Mario Pliakas/Michael Wertmuller] + Mars Williams
Koncert
g. 20
wstęp 30
/40

bilety do kupienia na stronach www.shortcut.pl lub w punkcie Shortcut w Powiększeniu,
Nowy Świat 27, TEL.(22)82-80-928

Peter Brotzmann: reeds
Marino Pliakas: electric bass
Michael Wertmuller: drums
Mars Williams: reeds

Full Blast to trio które narodziło się dzięki Michaelowi Wertmullerowi (współpracował wcześniej zarówno z Pliakasem, jak i Brotzmannem). Czerpie w swej muzyce zarówno z skrajnie mocnych odmian muzyki rockowej jak i awangardy jazzowej tworząc coś na kształt rozpędzonej deathmetalowej gonitwy w pełni improwizowanej i po brotzmanowsku bezkompromisowej. Najnowsza odsłona projektu po poszerzenie zespołu do kwartetu – dołącza bowiem do nich chicagowski saksofonista, klarnecista i kompozytor Mars Williams (nigdy wcześniej nie koncertował w Polsce), który po długiej przerwie powraca do czynnego uprawiania muzyki. Ta odsłona Full Blast zapowiada się nieco łagodniej, bowiem Williams w swej dotychczasowej twórczości dał się poznać nie tylko jako luminarz free jazzu (Cinghiale, Peter Brotzmann Chicago Tentet), ale także miłośnik funku (Liquid Soul) czy nawet rapu (XmarsX).

Peter Brotzmann
Peter Brötzmann to jeden z najważniejszych muzyków współczesnej sceny free jazzowej oraz muzyki improwizowanej. Urodzony w niemieckiej miejscowości Remscheid, 6 marca 1941 roku, twórca kamienia milowego w historii gatunku w postaci albumu „Machine Gun”, z początku zainteresowany był karierą plastyczną. Ukończywszy Akademię Sztuk Pięknych w Wuppertal próbował swoich sił w malarstwie, ale szybko porzucił ten zamiar rozgoryczony niesatysfakcjonującą go kondycją otaczającego środowiska twórczego. Mimo, że dzisiaj kojarzony jest raczej jako muzyk, nadal pracuje nad swoim malarstwem, co widoczne jest chociażby w projektach graficznych okładek szeregu wydawnictw fonograficznych. Mniej więcej w tym samym czasie rozpoczął naukę we własnym zakresie w kierunku opanowania gry na klarnecie. Tak zaczęła się jego przygoda z muzyką, która trwa po dziś dzień. Obecnie Brötzmann uznany jest jako jeden z najważniejszych klarnecistów i saksofonistów free jazzowych świata. Był i nadal jest nieustającą inspiracją dla nowych pokoleń muzyków zainteresowanych rozwojem w tej estetyce. Niejedna równie znacząca dzisiaj osobowość na scenie free jazzowej powołuje się na niemieckiego mistrza jako pierwowzór i niedościgniony ideał w drodze ku samoświadomości w improwizacji muzycznej. Wśród muzyków tej sceny cieszy się szacunkiem najwyższego kapłana. Peter Brötzmann występuje już blisko czterdzieści lat, a jego wytrwałość oraz niewygasła kreatywność twórcza zmusza do okazywania mu pełnego respektu. Nie ma muzyka jazzowego, który nie czułby się zaszczycony występując u boku „rzeźnika z Wuppertal”, jak nazywają go pieszczotliwie znawcy gatunku. Jego styl gry jest bardzo charyzmatyczny, agresywny, antywirtuozerski, a opiera się głównie na niespożytej energii saksofonisty.
http://www.peterbroetzmann.com/

Michael Wertmuller

Szwajcarski kompozytor, improwizator i perkusista oraz nauczyciel, ukończył w 1990 roku konserwatorium w Bernie, studiował także w Amsterdamie pod kierunkiem Mishy Mengelberga. W dziewięćdziesiątych latach stworzył wraz z Casparem Brotzmannem duet Massaker. Koncertował i nagrywał z czołówką europejskiej sceny improwizowanej: Stephanem Wittwerem, Wernerem Lüdim, Marino Pliakasem, Alexem Buessem, Williamem Parkerem, Billem Laswellem, Toshinori Kondo, Markiem Traylem, Olafem Ruppem, ale także z Johnem Calem.
http://www.michaelwertmueller.com/

Marino Pliakas
Basista, gitarzysta i kompozytor szwajcarski o greckich korzeniach. Ukończył konserwatorium w Zurichu w klasie gitary klasycznej; den z najbardziej znanych szwajcarskich muzyków awangardowych; regularnie koncertuje i nagrywa po obu stronach Atlantyków wraz z czołowymi muzykami sceny free jazzowej i awangardowej: Casparem Brotzmann, Peterem Brotzmann, Nelsem Clinem, Genem Colemanem, Jacquiem Demierrem, Robertem Dickiem, Davidem Drammem, eRikm, Terrym Ex, Andym Moorem, Nickiem Franglen, Marianem Goldem, KK.Nullem, Jaki Liebezeitem, Fredem Lonberg-Holmem, Philem Mintonem, Stevem Noble, Norbertem Moeslangiem, Larrym Polanskym, Joshem Pollockiem, Jimem O'Rourkiem, Kenem Vandermarkiem, Trevorem Wattsem, Michaelem Wertmuellerem, Kennym Wollesenem, Alanem Wilkinsonem, ale także rockowej: Johnem Calem i Flea (Red Hot Chilli Paper)
http://www.marinopliakas.com/

Mars Williams
Amerykański saksofonista rockowy i jazzowy, studiował u dwóch luminarzy jazzowego saksofonu: Anthonyego Braxtona i Roscoe Mitchella. Szybko zaistniał na scenie niezależnego rocka współtworząć zespoły: The Psychedelic Furs, Massacre, Ministry, Power Station, Die Warzau, The Waitresses, Pete Cosey, Billy Squier. Kncertował i nagrywał z Billym Idolem. Rrównocześnie bardzo aktywny na scenie awangardowego jazzu – współpracował z Kenem Vandermarkiem (duet Cinghiale, pierwszy skład Vandermark 5), NRG Ensemble, Witches & Devils, Slam czy XmarsX. Jeden z pomysłodawców i założycieli Peter Brotzmann Chicago Tentet. Nagrywał także funkowe płyty wraz z własną formacją Liquid Soul.
http://www.myspace.com/marswilliams

ADKF Pięć Smaków: Mee Pok Man, reż. Eric Khoo, Singapur 1995


26.09
ADKF Pięć Smaków: Mee Pok Man, reż. Eric Khoo, Singapur 1995
film
g. 17
wstęp wolny


Specjalne wyróżnienie FIPRESCI 8. MFF w Singapurze; Specjalna Nagroda Jury 9. FF Fukuoka; specjalne wyróżnienie Jury dla najlepszego nowego azjatyckiego reżysera podczas 1. MFF w Pusan 1996

Rozgrzewka przed 4. edycją Festiwalu Filmowego Pięć Smaków, który rozpocznie się 26 października (www.piecsmakow.pl)

Pełnometrażowy debiut Erica Khoo, jeden z pierwszych „prawdziwie” singapurskich, niezależnych filmów, to dywersja wobec propagandy sukcesu, komercyjnej i ideologicznej retoryki, wtłaczającej Singapur w rolę sytego azjatyckiego tygrysa, szczęśliwej wyspy postępu, zamieszkanej przez moralnie nieskazitelne społeczeństwo. Khoo pokazuje rodzinne miasto od innej, mniej uporządkowanej, bardziej drapieżnej strony. Wprowadza widzów w gęste od barów, tłoczne i gwarne zaułki, gdzie spotykają się sutenerzy i oszuści, kulisi przybywający z kontynentalnych Chin i outsiderzy marzący o wyjeździe z tej mrocznej pułapki w środku tropików. Opowiadając o miłości nieśmiałego sprzedawcy makaronu do pięknej prostytutki, przesiadującej w jego barze, Khoo łaczy przeciwieństwa – melancholijną urodę świata z bezwzględnie rządzącą nim przemocą.

Anty-bohater Khoo, samotny chłopak, który po śmierci ojca przejął makaronowy interes, żyje z dnia na dzień. Włóczy się po starych dzielnicach miasta wąskimi uliczkami, na których można jeszcze spotkać oferującego swoje usługi wróżbitę. Wśród opuszczonych blokowisk poszukuje przeszłości i sensu. Jego miłość do dziewczyny, której nie zna, jest naiwna i bezwarunkowa. Równie silna jak jej zapisywana przez lata w pamiętniku chęć ucieczki. Kiedy przypadek rzuci słodką Bunny w ramiona sprzedawcy makaronu, ten nagle poczuje intensywny smak życia. Niemal w jednej chwili dotrze do niego oszałamiająca słodycz i trudna do zniesienia gorycz. Oto Singapur.

reżyseria: Eric Khoo
scenariusz: Yu Lei Foong
zdjęcia: Yoke Weng Ho
montaż: Martyn See
muzyka: John David Kompa
obsada: Joe Ng, Michelle Goh, Kay Tong Lim, David Brazil

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=s3zU7cu0kHU

4. Festiwal Filmowy Pięć Smaków odbędzie się w dniach 26 października – 1 listopada w Warszawie (Kino Muranów i KINO.LAB), a później jego repliki - w Katowicach (Światowid), Krakowie (Kino Pod Baranami) i Poznaniu (Muza).
Kino z Singapuru to przewodni temat tegorocznej edycji. Obok niego najważniejszym cyklem festiwalu jest Taste of Korea - przegląd kinematografii Korei Płd, w ramach którego odbędzie się m.in. polska premiera filmu Dream (reż. Kim Ki Duk).
Poza tym w programie kontynuacja ubiegłorocznego przeglądu kina z Tajlandii, które szturmem zdobywa światowe festiwale (w programie m.in. Zwyczajna historia, reż. Anocha Suwichakornpong, laureat Grand Prix 10. MFF Era Nowe Horyzonty), a także filmy z innych krajów Azji Wschodniej: Filipin, Malezji, Wietnamu, Kambodży i Chin.
Pokazom filmowym będą towarzyszyć wydarzenia specjalne, w tym rozbudowany program entuzjastycznie przyjętych w ubiegłym roku prezentacji wypraw polskich podróżników do Azji (we współpracy z festiwalem Włóczykij z Gryfina), Targi Podróży oraz Azjatycki Konkurs Fotograficzny Orientuj się!.
Karnety w sprzedaży od 20 września.
Więcej na: www.piecsmakow.pl

OFFONOFF (Massimo Zu/ Terrie Ex/Paal Nilssen-Love)


23.09
OFFONOFF (Massimo Zu/ Terrie Ex/Paal Nilssen-Love)
Koncert
g. 20




bilety: 40 zł w przedsprzedaży
50 zł w dniu koncertu

do kupienia na stronach www.shortcut.pl lub w punkcie Shortcut w Powiększeniu, Nowy Świat 27, TEL.(22)82-80-928

Terrie Ex, Massimo Pupillo I Paal Nilssen-Love spotkali się w ramach projektu „Original Silence” Mattsa Gustaffsona z udziałem Jima O’Rourka i Thurstona Moora. Niesamowite zgranie i energia jaka wywiązywała się już na pierwszych koncertach, sprawiały wrażenie jakby muzycy grali ze sobą od wielu lat. Tak zrodził się pomysł utworzenia tria OffOnOff.
Muzyka, którą grają, lokuje się gdzieś pomiędzy dokonaniami Last Exit, Sonic Youth i Locust.
Noise, karkołomne zwroty akcji, złamane metalowe riffy i ciężki groove – wszystko to w 100% improwizowane.

Trio wydało dwie płyty nakładem norweskiej wytwórni Smalltown Superjazzz: "Clash" i "Slap and Tickle" oraz 10” split z zespołem Jazkammer nakładem Gaffer Records.

Terrie Ex (właściwie Terrie Hessels)
gitarzysta, założyciel (w 1979) istniejącej po dziś dzień holenderskiej, punkowej grupy The Ex. Początkowo poruszał się w stylistyce punk / post punk / no wave, później, zafascynowany muzyką etniczną zaczął wykorzystywać jej motywy w ramach twórczości The Ex (początkowo węgierskie i tureckie, później także muzykę z Konga, Erytreii i Etiopii). Współpraca The Ex z Tomem Corą, legendarnym wiolonczelistą i improwizatorem zaowocowała zainteresowaniem muzyką improwizowaną. Terii nagrywał i koncertował m.in. z Tomem Corą, Hanem Benninkiem i Abem Baarsem, jak różnież z muzykami z Sonic Youth (Thurston Moore), Chumbawamba czy też ICP Orchestra, oraz Matsem Gustafssonem, Massimo Pupillo i Paalem Nilssen-Lovem.

Massimo Pupillo
Jest członkiem i założycielem kultowej formacji ZU z którą od kilkunastu lat grywa około 70 koncertów rocznie. Jest czołowym przedstawicielem włoskiej sceny free jazzu i avant rocka. Poza formacją ZU nagrywa i koncertuje m.in. z Kenem Vandermakiem, Matsem Gustafssonem, Jebem Bishopem i Peter Brötzmannem.
Jego gra na basie to wyjątkowe połączenie matematycznej precyzji, ogromnej swobody grania iniesamowicie potężnego brzmienia uzyskanego przy użyciu jedynie gitary i wzmacniacza.

Paal Nilssen-Love
Bez wątpienie najważniejszy perkusista szeroko pojętej europejskiej sceny freejazzowej ostatnich lat i jeden z najbardziej kreatywnych norweskich muzyków młodego pokolenia, występuje i nagrywa wraz z Peterem Brotzmannem (Chicago Tenten), Evanem Parkerem, Matsem Gustafssonem (The Thing), Johnem Butcherem, Jebem Bishopem, Stenem Sandellem, Joe McPhee i Toshinori Kondo. Lider własnego kwartetu TownOrchestraHouse. Koncertuje i nagrywa także solo. Właściciel oficyny wydawniczej PNL Records.

Koncert w ramach Warsaw Music Week

Wiecej informacji:
www.theex.nl www.zuism.com
www.paalnilssen-love.com
www.smalltownsupertown.com
http://www.youtube.com/watch?v=n45ugQnah4w
http://www.youtube.com/watch?v=aLoe6tE8SwM
http://www.youtube.com/watch?v=J200GRFFAKc

Warp Night 2 – Warp Party by Łajka

Warp Night 2 – Warp Party by Łajka
Impreza
g. 22
wstęp wolny


Odchodząc od terminu „Dj” i całej otoczki związanej z przypisywaniem sobie tego tytułu, Łajka (Michał Ścibior) koncentruje się na muzyce jako przepływie emocjonalnym. Poza prezentacją najważniejszych artystów wytwórni Warp Records można spodziewać się dużo pochodnej elektronicznej muzyki i dźwięków tworzonych na żywo.

Impreza w ramach Warsaw Music Week

WARP NIGHT 2 - projekcje filmowe


22.09
WARP NIGHT - projekcje filmowe
g 20.00
filmy w oryginalnej wersji językowej
wstep wolny







1. All Tomorrow’s Parties (82 min.)
Eklektyczny mix najbardziej wpływowych artystów; filmowy kolaż kultowych występów podczas festiwalu All Tomorrow’s Parties, w filmie zaprezentowani są tacy artyści jak Sonic Youth, Iggy and the Stooges, Battles, Belle And Sebastian, Mogwai, Animal Collective, Grizzly Bear, Portishead, The Gossip, The Boredoms, Gza, the Yeah Yeah Yeahs itp. Film złożony jest z profesjonalnych ujęć operatorów, ale także z ujęć z aparatów komórkowych uczestników koncertów i fanów. Nowatorskie przedsięwzięcie, jakim jest ten niecodzienny film o festiwalu, jest jak podróż do innego, całkowicie muzycznego wymiaru.

2. Le Donk & Scor-zay-zee (71 min.)
Muzyczno-dokumentalny film z udziałem Arctic Monkeys. Fikcyjny bohater, Le Donk, wieczny traper i zblazowany muzyk bez sukcesów, pracuje dla Arctic Monkeys, jednocześnie będąc mentorem młodego, aspirującego rapera Scorzayzee. Film nakręcono zgodnie z metodą „Five Day Feature” (5 dni zdjęć), tuż przed koncertem Arctic Monkeys w Old Trafford, 28 lipca 2007 r. Luźny scenariusz prawie pozbawiony dialogów otworzył aktorom i muzykom drogę do zabawnych improwizacji.

WARP – pionierski, niezależny angielski wydawca muzyczny. WARP został założony w Sheffield w 1989 roku przez Steve’a Beckett’a, do którego chwilę później dołączył Rob Mitchell. „Muzyczna stajnia”, znana z gromadzenia pod swoimi skrzydłami artystów zajmujących się szeroko pojętą muzyką elektroniczną, silny nacisk położyła także na identyfikację wizualną, otwierając w 2001 roku

Warp Films – oddział zajmujący się filmami krótko- i długometrażowymi, a także teledyskami, dokumentami czy produkcjami telewizyjnymi.
Dzięki współpracy z największymi nazwiskami w brytyjskim przemyśle muzyczno-filmowym przez ostatnie 9 lat Warp Films może pochwalić się licznymi nagrodami, włączając w to 3 brytyjskie nagrody filmowe BAFTA. Z wytwórnią pracują takie sławy, jak Chris Cunningham czy Shane Meadows, tworząc udane produkcje. Richard Ayoade za swoje muzyczne DVD z nagraniem koncertu Arctic Monkeys At The Apollo dostał nagrodę NME.
Warp Films to także teledyski znanych artystów: Lilly Allen, Vampire Weekend, The Doves czy The Yeah Yeah Yeahs.

Organizator: Good Music Productions, Powiększenie
Partner: British Council

Impreza w ramach przygotowań Warszawy do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016

koncert Matthew Shipp/Joe Morris


20.09
Matthew Shipp/Joe Morris
Koncert
g. 20


wstęp: 40 zł w przedsprzedaży,
50 zł w dniu koncertu
do kupienia na stronach www.shortcut.pl lub w punkcie Shortcut w Powiększeniu,

Nowy Świat 27, TEL.(22)82-80-928

Matthew Shipp – pianista o unikalnym i rozpoznawalnym stylu. Intensywnie pracujący i nagrywający w latach 90-tych, tworzy muzykę, w której miesza się free jazz oraz współczesna muzyka klasyczna.

Popularność zaczął zdobywać we wczesnych latach 90-tych jako pianista David S. Ware Quartet, a niedługo potem zakładał własne formacje, najczęściej wraz z kolegą z kwartetu Ware, basistą Williamem Parkerem. Grywał w duetach z rozmaitymi muzykami, począwszy od legendarnego Roscoe Mitchella do skrzypka Mata Maneri.

Dzięki dużej ilości koncertów i nagrań oraz intensywnej pracy, jeszcze przed końcem dekady Shipp zaczął być postrzegany jako twórczy i znaczący głos w muzyce kreatywnej.

Urodzony w latach 60-tych, dorastał w Wilmington, stanie Delaware.

Wychował się na utworach jazzowych z lat 50-tych. Już w wieku lat pięciu rozpoczął grę na pianinie, pozostając w kręgu muzyki jazzowej aż do dwunastego roku życia. Później grywał na Rhodesie w zespołach rockowych, jednak jego największą pasją pozostawała muzyka jazzowa.

W późniejszym czasie Matthew studiował teorię muzyki i improwizację pod kierunkiem Clifforda Browna, nauczyciela Roberta „Boisey” Lawreya. Uczył się także gry na fortepianie klasycznym i klarnecie basowym w zespole szkolnym.

Po roku spędzonym na Uniwersytecie Delaware, Shipp zrezygnował z nauki na tej uczelni i na krótko podjął lekcje u Dennisa Sandole’a, po czym przez dwa lata uczęszczał do New England Conservatory of Music.

W 1984 roku Shipp przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie poznał wielu ważnych dla siebie muzyków, w tym basistę Williama Parkera. Obaj grali z saksofonistą tenorowym Ware’m do 1989 roku. W międzyczasie Shipp zadebiutował na płycie w duecie z Robem Brownem w SONIC EXPLORATIONS.

Potem podjął pracę we własnym trio wraz z Parkerem i perkusistami Whitem Dickey’m i Susie Ibarra. Nagrywał dla wielu wytwórni, w tym FMP, No More, Eremite, Thirsty Ear, Silkheart i innych.

W roku 2000 Matthew Shipp został kuratorem serii nagrań Blue Series wydawnictwa Thirsty Ear. Ta niezwykła kolekcja objęła twórczość samego Shippa, jak również Williama Parkera, Tima Berne’a, Roya Campbella, Craiga Taborne’a, Spring Heel Jacka oraz Mata Maneri.

Kolejny rok przyniósł premierę Nu Bop, będącego zagłębieniem się w tradycyjny jazz. W 2003 roku zaś ukazało się podobne w stylu Equilibrium. W 2004 roku Shipp wydał Harmony and Abyss, medytację na temat powtarzalnych melodii i struktur harmonicznych. W styczniu 2006 roku pojawiło się One , a w rok później Piano Vortex.

4D - solowa płyta Shippa została wydana w pierwszych miesiącach 2010 roku.

Joe Morris – gitarzysta

" Jeden z najlepszych improwizatorów w Stanach”.

WILL MONTGOMERY, THE WIRE

“… najbardziej oryginalny i ekscytujący bohater jazzowy ostatniej dekady”.

JJOHN CORBETT, DOWNBEAT

“gitarzysta, którego dźwięki należą jedynie do niego samego, oscylujący pomiędzy śmiertelnie poważną słodyczą, a niebezpiecznym niczym odłamek pocisku kaprysem”

K. LEANDER WILLIAMS, THE VILLAGE VOICE

“... nikt nie brzmi tak jak on”.

ART LANGE, THE WIRE

Joe Morris – ur. 13 września 1955 r. w New Haven, w stanie Connecticut. W wieku lat dwunastu przez rok pobierał lekcje gry na trąbce. W 1969 roku, mając lat czternaście, podjął naukę gry na gitarze. W tym samym roku dał swój pierwszy profesjonalny koncert. Poza kilkoma zajęciami, na które uczęszczał, jest samoukiem. Wpływ Jimmiego Hendrixa i innych gitarzystów tamtego okresu sprawił, że skoncentrował się na nauce grania bluesa. Wkrótce siostra podarowała mu egzemplarz OM Johna Coltrane’a, co zainspirowało go do zgłębiania jazzu i Nowej Muzyki. Pomiędzy 15-tym a 16-tym rokiem życia chodził do alternatywnego liceum kierowanego przez studentów: „The Unschool”, które mieściło się obok Uniwersytetu Yale. Czerpiąc z otwartego stylu nauczania, większość dni i nocy spędzał na graniu z kolegami, słuchaniu w publicznej bibliotece etnicznego folku, jazzu, bluesa, muzyki klasycznej, a także na wyprawach na koncerty i recitale do kampusu Yale.

Już od siedemnastego roku życia pracował nad własnym stylem gry na gitarze, inspirując się głównie free jazzem. Czerpał z Coltrane’a, Milesa Davisa, Cecil Taylora, Theloniusa Monk, Ornette Colemana, jak również AACM, BAG i wielu europejskich improwizatorów lat 70-tych. W późniejszym czasie był pod wpływem tradycyjnej muzyki zachodnioafrykańskiej, Messiana, Ives’a, Erica Dolphy, Jimmy’ego Lyonsa, Steve’a McCalla i Freda Hopkinsa. Po ukończeniu liceum grał w zespołach rockowych, ćwiczył w grupach jazzowych i wraz z przyjaciółmi grał całkowicie improwizowaną muzykę, dopóki w 1975 roku nie przeprowadził się do Bostonu.

W latach 1975 – 1978 aktywnie działał na bostońskiej scenie muzycznej. W 1977 roku skomponował muzykę dla swojego pierwszego tria. W 1980 roku odwiedził Belgię i Holandię, a po powrocie do Bostonu wraz z innymi muzykami pomógł w organizacji Boston Improvisers Group (BIG). W ciągu kolejnych kilku lat BIG, w rozmaitych konfiguracjach, poprowadziło dwa festiwale i dało wiele koncertów. W roku 1981 Joe założył własną firmę płytową Riti i nagrał pierwszego longplaya Wraparound z udziałem trio w składzie: Sebastian Steinberg (bas) i Laurence Cook (perkusja). Riti wydało cztery kolejne longplaye i albumy jeszcze przed końcem 1991 roku. Poza tym, w 1981 roku muzyk rozpoczął sześcioletnią współpracę z multiinstrumentalistą Lowellem Davidsonem, grając z nim w trio i duecie. W ciągu następnych lat w Bostonie występował w zespołach, w których skład wchodzili m.in.: Billy Bang, Andrew Cyrille, Peter Kowald, Joe McPhee, Malcolm Goldstein, Samm Bennett, Lawrence "Butch" Morris, czy Thurman Barker.

Od 1994 roku nagrywa dla takich firm płytowych jak ECM, Hat Hut, Leo, Incus, Okka Disc, Homestead, About Time, Knitting Factory Works, No More Records, AUM Fidelity and OmniTone oraz Avant. Od 1993 roku nagywa i występuje z: Matthew Shippem, Williamem Parkerem, Joe i Mattem Maneri, Robem Brownem, Raphem Malikiem, Ivo Pearlmanem, Borah Bergmanem, Andrea Parkins, Whit Dickey, Kenem Vandermarkiem, DKV Trio, Karen Borcą, Eugene Chadborne, Susie Ibarra, Hession/Wilkinson/Fell, Roy’em Campbellem Jr., John’em Butcherem, Aaly Trio, Hamidem Drakiem, Fully Celebrated Orchestra i innymi.

W 2000 roku zaczął grać jazz akustyczny i od tego momentu występował z wiolonczelistą Danielem Levinem, Whitem Dickey, a także nagrywał z pianistą Stevem Lantnerem.

Wykłada i prowadzi warsztaty w Stanach i Europie. Jest byłym członkiem Tufts University Extension College, a obecnie pracuje na wydziale jazzu i improwizacji w New England Conservatory. W 1998 i 2002 roku nominowano go do nagrody New York Jazz Awards w kategorii ‘najlepszy gitarzysta’

Koncert w ramach Warsaw Music Week

WARP NIGHT / projekcje filmów i koncert Gravenhurst (UK)


19.09
WARP NIGHT / projekcje filmów i koncert Gravenhurst (UK)
pokaz
g. 18 - 22
wstęp na projekcje filmów wstęp wolny/bilety na koncert 20zł


1. All Tomorrow’s Parties (82 min.)
Eklektyczny mix najbardziej wpływowych artystów; filmowy kolaż kultowych występów podczas festiwalu All Tomorrow’s Parties, w filmie zaprezentowani są tacy artyści jak Sonic Youth, Iggy and the Stooges, Battles, Belle And Sebastian, Mogwai, Animal Collective, Grizzly Bear, Portishead, The Gossip, The Boredoms, Gza, the Yeah Yeah Yeahs itp. Film złożony jest z profesjonalnych ujęć operatorów, ale także z ujęć z aparatów komórkowych uczestników koncertów i fanów. Nowatorskie przedsięwzięcie, jakim jest ten niecodzienny film o festiwalu, jest jak podróż do innego, całkowicie muzycznego wymiaru.

2. Le Donk & Scor-zay-zee (71 min.)
Muzyczno-dokumentalny film z udziałem Arctic Monkeys. Fikcyjny bohater, Le Donk, wieczny traper i zblazowany muzyk bez sukcesów, pracuje dla Arctic Monkeys, jednocześnie będąc mentorem młodego, aspirującego rapera Scorzayzee. Film nakręcono zgodnie z metodą „Five Day Feature” (5 dni zdjęć), tuż przed koncertem Arctic Monkeys w Old Trafford, 28 lipca 2007 r. Luźny scenariusz prawie pozbawiony dialogów otworzył aktorom i muzykom drogę do zabawnych improwizacji.

WARP – pionierski, niezależny angielski wydawca muzyczny. WARP został założony w Sheffield w 1989 roku przez Steve’a Beckett’a, do którego chwilę później dołączył Rob Mitchell. „Muzyczna stajnia”, znana z gromadzenia pod swoimi skrzydłami artystów zajmujących się szeroko pojętą muzyką elektroniczną, silny nacisk położyła także na identyfikację wizualną, otwierając w 2001 roku

Warp Films – oddział zajmujący się filmami krótko- i długometrażowymi, a także teledyskami, dokumentami czy produkcjami telewizyjnymi.
Dzięki współpracy z największymi nazwiskami w brytyjskim przemyśle muzyczno-filmowym przez ostatnie 9 lat Warp Films może pochwalić się licznymi nagrodami, włączając w to 3 brytyjskie nagrody filmowe BAFTA. Z wytwórnią pracują takie sławy, jak Chris Cunningham czy Shane Meadows, tworząc udane produkcje. Richard Ayoade za swoje muzyczne DVD z nagraniem koncertu Arctic Monkeys At The Apollo dostał nagrodę NME.
Warp Films to także teledyski znanych artystów: Lilly Allen, Vampire Weekend, The Doves czy The Yeah Yeah Yeahs.

Gravenhurst jest projektem angielskiego muzyka - Nicka Talbota. Muzyka Gravenhurst z jednej strony wpisuje się w nurt współczesnego północnoangielskiego neofolku, z drugiej w aranżacje przywołują echa nagrań brytyjskich grup z końca lat 80. Grupa wydaje w renomowanej wytwórni – Warp.

Organizator: Good Music Productions, Powiększenie
Partner: British Council

Impreza w ramach przygotowań Warszawy do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016

TECH DŻEM vol. 2


18.09
TECH DŻEM vol. 2
godz. 22
wjazd free!






Za kilka dni miną równe dwa miesiące od pierwszego Powiększeniowego Tech Dżemu, na którym zagrało i zaświeciło 15 artystów, a bawiło się kilkuset fanów improwizowanej, audiowizualnej zawieruchy w stylistykach tech, minimal i deep. Tak piękna rocznica nie może oczywiście obejść się bez obchodów i odpowiedniej kontynuacji nowej tradycji, więc już 18 września zapraszamy na Tech Dżem vol. 2 :) W szczególny sposób będziemy świętować także poszerzenie składu grupy twórczej BTS, która w niemałej mierze przyczyniła się do powstania Tech Dżemu i która prężnie rozwija działalność (szczegóły wkrótce!).

Tym razem po raz pierwszy będziemy bić rekord wielkości własnego line-upu i pojawimy się w 18-osobowym składzie – 13 dj-ów, trzech wizualizatorów i dwóch instrumentalistów. Wśród dj-ów po raz pierwszy dżem będą pichcić Menes, Emilio i Mia Twin. Nowy nabytek wizualizatorski to Kikla. Jako instrumentaliści wystąpią tradycyjnie niezastąpieni, przebłyskotliwi i żywiołowi Kuba Andruchów (git. elektryczna) i Kuba Bruszewski (perkusjonalia).

Podobnie jak poprzednio, przechwytujemy oba piętra klubu i swobodnie podróżujemy przez tech, minimal i deep, dopalone żywymi instrumetami i multum wizualizacji. I tak jak poprzednio, choć w zupełnie nowy, nieprzewidywalny sposób, szukamy przepisu na wyborne nasycenie Waszych ciał i umysłów. Wiemy, że mimo że to stonowany wrzesień, a nie ultragorący lipiec, na parkiecie może wrzeć jeszcze bardziej niż wtedy. Pracujcie więc nad kondycją, pijcie dużo płynów i spodziewajcie się wszystkiego, co niespodziewane...

Hasło imprezy: MASKA. Co z nim zrobić, pozostawiamy Waszej improwizacyjnej inwencji :) Wszelkie chwyty dozwolone i mile widziane, improwizujcie i dżemujcie razem z artystami. Tym razem wstęp całkowicie FREE!

Imprezę współorganizuje grupa twórcza BTS. Patronują nam MUZIKANOVA.PL, C32.PL, RADIO KAMPUS, NOWAMUZYKA.PL i CLUBBIN.PL

- - - - - - - - - -

DJ-e:
Guiddo (Putput-rec./WEFrec)
Michał Wolski (Minicromusic/Funfte Strasse/BTS/WEFrec)
Mikołaj Menes (Minicromusic/Funfte Strasse/BTS/Wefrec/LSS)
Emilio (Balda/Funfte Strasse)
Weld (BTS/Underphunk)
Isnt (Twice Dice/BTS)
Little Mike (LBD)
Daniel Zorzano (Pathopozitiv/BTS/PSS)
Leveuho (Pathopozitiv/BTS/Elektroliryka)
Jungle Julii (Twice Dice/BTS)
Maria Huana (Twice Dice)
Samanta Koks (Twice Dice/me.ne.le)
Mia Twin (TwixMyBeat)

VJ-e:
Matemito (Pathopozitiv)
Kikla (Funfte Strasse, BTS)
Encyklopedyczna (BTS)

Instrumentaliści:
Kuba Andruchów (3K, git. elektryczna)
Kuba Bruszewski (3K, perkusjonalia)

Organizator: Powiększenie, grupa twórcza BTS
Impreza w ramach przygotowań Warszawy do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016

Full Blast [Peter Brotzmann/Mario Pliakas/Michael Wertmuller] + Mars Williams












16.09 czw
Full Blast [Peter Brotzmann/Mario Pliakas/Michael Wertmuller] + Mars Williams
Koncert
g. 20
wstęp 30
/40

bilety do kupienia na stronach www.shortcut.pl lub w punkcie Shortcut w Powiększeniu,
Nowy Świat 27, TEL.(22)82-80-928

Peter Brotzmann: reeds
Marino Pliakas: electric bass
Michael Wertmuller: drums
Mars Williams: reeds

Full Blast to trio które narodziło się dzięki Michaelowi Wertmullerowi (współpracował wcześniej zarówno z Pliakasem, jak i Brotzmannem). Czerpie w swej muzyce zarówno z skrajnie mocnych odmian muzyki rockowej jak i awangardy jazzowej tworząc coś na kształt rozpędzonej deathmetalowej gonitwy w pełni improwizowanej i po brotzmanowsku bezkompromisowej. Najnowsza odsłona projektu po poszerzenie zespołu do kwartetu – dołącza bowiem do nich chicagowski saksofonista, klarnecista i kompozytor Mars Williams (nigdy wcześniej nie koncertował w Polsce), który po długiej przerwie powraca do czynnego uprawiania muzyki. Ta odsłona Full Blast zapowiada się nieco łagodniej, bowiem Williams w swej dotychczasowej twórczości dał się poznać nie tylko jako luminarz free jazzu (Cinghiale, Peter Brotzmann Chicago Tentet), ale także miłośnik funku (Liquid Soul) czy nawet rapu (XmarsX).

Peter Brotzmann
Peter Brötzmann to jeden z najważniejszych muzyków współczesnej sceny free jazzowej oraz muzyki improwizowanej. Urodzony w niemieckiej miejscowości Remscheid, 6 marca 1941 roku, twórca kamienia milowego w historii gatunku w postaci albumu „Machine Gun”, z początku zainteresowany był karierą plastyczną. Ukończywszy Akademię Sztuk Pięknych w Wuppertal próbował swoich sił w malarstwie, ale szybko porzucił ten zamiar rozgoryczony niesatysfakcjonującą go kondycją otaczającego środowiska twórczego. Mimo, że dzisiaj kojarzony jest raczej jako muzyk, nadal pracuje nad swoim malarstwem, co widoczne jest chociażby w projektach graficznych okładek szeregu wydawnictw fonograficznych. Mniej więcej w tym samym czasie rozpoczął naukę we własnym zakresie w kierunku opanowania gry na klarnecie. Tak zaczęła się jego przygoda z muzyką, która trwa po dziś dzień. Obecnie Brötzmann uznany jest jako jeden z najważniejszych klarnecistów i saksofonistów free jazzowych świata. Był i nadal jest nieustającą inspiracją dla nowych pokoleń muzyków zainteresowanych rozwojem w tej estetyce. Niejedna równie znacząca dzisiaj osobowość na scenie free jazzowej powołuje się na niemieckiego mistrza jako pierwowzór i niedościgniony ideał w drodze ku samoświadomości w improwizacji muzycznej. Wśród muzyków tej sceny cieszy się szacunkiem najwyższego kapłana. Peter Brötzmann występuje już blisko czterdzieści lat, a jego wytrwałość oraz niewygasła kreatywność twórcza zmusza do okazywania mu pełnego respektu. Nie ma muzyka jazzowego, który nie czułby się zaszczycony występując u boku „rzeźnika z Wuppertal”, jak nazywają go pieszczotliwie znawcy gatunku. Jego styl gry jest bardzo charyzmatyczny, agresywny, antywirtuozerski, a opiera się głównie na niespożytej energii saksofonisty.
http://www.peterbroetzmann.com/

Michael Wertmuller

Szwajcarski kompozytor, improwizator i perkusista oraz nauczyciel, ukończył w 1990 roku konserwatorium w Bernie, studiował także w Amsterdamie pod kierunkiem Mishy Mengelberga. W dziewięćdziesiątych latach stworzył wraz z Casparem Brotzmannem duet Massaker. Koncertował i nagrywał z czołówką europejskiej sceny improwizowanej: Stephanem Wittwerem, Wernerem Lüdim, Marino Pliakasem, Alexem Buessem, Williamem Parkerem, Billem Laswellem, Toshinori Kondo, Markiem Traylem, Olafem Ruppem, ale także z Johnem Calem.
http://www.michaelwertmueller.com/

Marino Pliakas
Basista, gitarzysta i kompozytor szwajcarski o greckich korzeniach. Ukończył konserwatorium w Zurichu w klasie gitary klasycznej; den z najbardziej znanych szwajcarskich muzyków awangardowych; regularnie koncertuje i nagrywa po obu stronach Atlantyków wraz z czołowymi muzykami sceny free jazzowej i awangardowej: Casparem Brotzmann, Peterem Brotzmann, Nelsem Clinem, Genem Colemanem, Jacquiem Demierrem, Robertem Dickiem, Davidem Drammem, eRikm, Terrym Ex, Andym Moorem, Nickiem Franglen, Marianem Goldem, KK.Nullem, Jaki Liebezeitem, Fredem Lonberg-Holmem, Philem Mintonem, Stevem Noble, Norbertem Moeslangiem, Larrym Polanskym, Joshem Pollockiem, Jimem O'Rourkiem, Kenem Vandermarkiem, Trevorem Wattsem, Michaelem Wertmuellerem, Kennym Wollesenem, Alanem Wilkinsonem, ale także rockowej: Johnem Calem i Flea (Red Hot Chilli Paper)
http://www.marinopliakas.com/

Mars Williams
Amerykański saksofonista rockowy i jazzowy, studiował u dwóch luminarzy jazzowego saksofonu: Anthonyego Braxtona i Roscoe Mitchella. Szybko zaistniał na scenie niezależnego rocka współtworząć zespoły: The Psychedelic Furs, Massacre, Ministry, Power Station, Die Warzau, The Waitresses, Pete Cosey, Billy Squier. Kncertował i nagrywał z Billym Idolem. Rrównocześnie bardzo aktywny na scenie awangardowego jazzu – współpracował z Kenem Vandermarkiem (duet Cinghiale, pierwszy skład Vandermark 5), NRG Ensemble, Witches & Devils, Slam czy XmarsX. Jeden z pomysłodawców i założycieli Peter Brotzmann Chicago Tentet. Nagrywał także funkowe płyty wraz z własną formacją Liquid Soul.
http://www.myspace.com/marswilliams

wtorek, 14 września 2010

TECH DŻEM vol. 2 / 18.09 w Powiększeniu.


18.09. 2010
TECH DŻEM vol. 2
godz. 22
wjazd wolny






Za kilka dni miną równe dwa miesiące od pierwszego Powiększeniowego Tech Dżemu, na którym zagrało i zaświeciło 15 artystów, a bawiło się kilkuset fanów improwizowanej, audiowizualnej zawieruchy w stylistykach tech, minimal i deep. Tak piękna rocznica nie może oczywiście obejść się bez obchodów i odpowiedniej kontynuacji nowej tradycji, więc już 18 września zapraszamy na Tech Dżem vol. 2 :) W szczególny sposób będziemy świętować także poszerzenie składu grupy twórczej BTS, która w niemałej mierze przyczyniła się do powstania Tech Dżemu i która prężnie rozwija działalność (szczegóły wkrótce!).

Tym razem po raz pierwszy będziemy bić rekord wielkości własnego line-upu i pojawimy się w 18-osobowym składzie – 13 dj-ów, trzech wizualizatorów i dwóch instrumentalistów. Wśród dj-ów po raz pierwszy dżem będą pichcić Menes, Emilio, Samanta Koks i Mia Twin. Nowy nabytek wizualizatorski to Kikla. Jako instrumentaliści wystąpią tradycyjnie niezastąpieni, przebłyskotliwi i żywiołowi Kuba Andruchów (git. elektryczna) i Kuba Bruszewski (perkusjonalia).

Podobnie jak poprzednio, przechwytujemy oba piętra klubu i swobodnie podróżujemy przez tech, minimal i deep, dopalone żywymi instrumetami i multum wizualizacji. I tak jak poprzednio, choć w zupełnie nowy, nieprzewidywalny sposób, szukamy przepisu na wyborne nasycenie Waszych ciał i umysłów. Wiemy, że mimo że to stonowany wrzesień, a nie ultragorący lipiec, na parkiecie może wrzeć jeszcze bardziej niż wtedy. Pracujcie więc nad kondycją, pijcie dużo płynów i spodziewajcie się wszystkiego, co niespodziewane...

Hasło imprezy: MASKA. Co z nim zrobić, pozostawiamy Waszej improwizacyjnej inwencji :) Wszelkie chwyty dozwolone i mile widziane, improwizujcie i dżemujcie razem z artystami. Tym razem wstęp całkowicie FREE!

Imprezę współorganizuje grupa twórcza BTS. Patronują nam MUZIKANOVA.PL, C32.PL, RADIO KAMPUS, NOWAMUZYKA.PL i CLUBBIN.PL

- - - - - - - - - -

DJ-e:
Guiddo (Putput-rec./WEFrec)
Michał Wolski (Minicromusic/Funfte Strasse/BTS/WEFrec)
Mikołaj Menes (Minicromusic/Funfte Strasse/BTS/Wefrec/LSS)
Emilio (Balda/Funfte Strasse)
Weld (BTS/Underphunk)
Isnt (Twice Dice/BTS)
Little Mike (LBD)
Daniel Zorzano (Pathopozitiv/BTS/PSS)
Leveuho (Pathopozitiv/BTS/Elektroliryka)
Jungle Julii (Twice Dice/BTS)
Maria Huana (Twice Dice)
Samanta Koks (Twice Dice/me.ne.le)
Mia Twin (TwixMyBeat)

VJ-e:
Matemito (Pathopozitiv)
Kikla (Funfte Strasse, BTS)
Encyklopedyczna (BTS)

Instrumentaliści:
Kuba Andruchów (3K, git. elektryczna)
Kuba Bruszewski (3K, perkusjonalia)

Organizator: Powiększenie, grupa twórcza BTS

Impreza w ramach przygotowań Warszawy do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016

ADKF Pięć Smaków: Mee Pok Man, reż. Eric Khoo, Singapur 1995

26 września
ADKF Pięć Smaków
Mee Pok Man, reż. Eric Khoo, Singapur 1995, 105'
godz.17:00
wstęp wolny
organizator: Fundacja Sztuki Arteria


Specjalne wyróżnienie FIPRESCI 8. MFF w Singapurze; Specjalna Nagroda Jury 9. FF Fukuoka; specjalne wyróżnienie Jury dla najlepszego nowego azjatyckiego reżysera podczas 1. MFF w Pusan 1996

Rozgrzewka przed 4. edycją Festiwalu Filmowego Pięć Smaków, który rozpocznie się 26 października (www.piecsmakow.pl)

Pełnometrażowy debiut Erica Khoo, jeden z pierwszych „prawdziwie” singapurskich, niezależnych filmów, to dywersja wobec propagandy sukcesu, komercyjnej i ideologicznej retoryki, wtłaczającej Singapur w rolę sytego azjatyckiego tygrysa, szczęśliwej wyspy postępu, zamieszkanej przez moralnie nieskazitelne społeczeństwo. Khoo pokazuje rodzinne miasto od innej, mniej uporządkowanej, bardziej drapieżnej strony. Wprowadza widzów w gęste od barów, tłoczne i gwarne zaułki, gdzie spotykają się sutenerzy i oszuści, kulisi przybywający z kontynentalnych Chin i outsiderzy marzący o wyjeździe z tej mrocznej pułapki w środku tropików. Opowiadając o miłości nieśmiałego sprzedawcy makaronu do pięknej prostytutki, przesiadującej w jego barze, Khoo łaczy przeciwieństwa – melancholijną urodę świata z bezwzględnie rządzącą nim przemocą.

Anty-bohater Khoo, samotny chłopak, który po śmierci ojca przejął makaronowy interes, żyje z dnia na dzień. Włóczy się po starych dzielnicach miasta wąskimi uliczkami, na których można jeszcze spotkać oferującego swoje usługi wróżbitę. Wśród opuszczonych blokowisk poszukuje przeszłości i sensu. Jego miłość do dziewczyny, której nie zna, jest naiwna i bezwarunkowa. Równie silna jak jej zapisywana przez lata w pamiętniku chęć ucieczki. Kiedy przypadek rzuci słodką Bunny w ramiona sprzedawcy makaronu, ten nagle poczuje intensywny smak życia. Niemal w jednej chwili dotrze do niego oszałamiająca słodycz i trudna do zniesienia gorycz. Oto Singapur.

reżyseria: Eric Khoo
scenariusz: Yu Lei Foong
zdjęcia: Yoke Weng Ho
montaż: Martyn See
muzyka: John David Kompa
obsada: Joe Ng, Michelle Goh, Kay Tong Lim, David Brazil

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=s3zU7cu0kHU

4. Festiwal Filmowy Pięć Smaków odbędzie się w dniach 26 października – 1 listopada w Warszawie (Kino Muranów i KINO.LAB), a później jego repliki - w Katowicach (Światowid), Krakowie (Kino Pod Baranami) i Poznaniu (Muza).
Kino z Singapuru to przewodni temat tegorocznej edycji. Obok niego najważniejszym cyklem festiwalu jest Taste of Korea - przegląd kinematografii Korei Płd, w ramach którego odbędzie się m.in. polska premiera filmu Dream (reż. Kim Ki Duk).
Poza tym w programie kontynuacja ubiegłorocznego przeglądu kina z Tajlandii, które szturmem zdobywa światowe festiwale (w programie m.in. Zwyczajna historia, reż. Anocha Suwichakornpong, laureat Grand Prix 10. MFF Era Nowe Horyzonty), a także filmy z innych krajów Azji Wschodniej: Filipin, Malezji, Wietnamu, Kambodży i Chin.
Pokazom filmowym będą towarzyszyć wydarzenia specjalne, w tym rozbudowany program entuzjastycznie przyjętych w ubiegłym roku prezentacji wypraw polskich podróżników do Azji (we współpracy z festiwalem Włóczykij z Gryfina), Targi Podróży oraz Azjatycki Konkurs Fotograficzny Orientuj się!.
Karnety w sprzedaży od 20 września.
Więcej na: www.piecsmakow.pl

ADKF Pięć Smaków: Mee Pok Man, reż. Eric Khoo, Singapur 1995

26 września
ADKF Pięć Smaków
Mee Pok Man, reż. Eric Khoo, Singapur 1995, 105'
godz.17:00
wstęp wolny
organizator: Fundacja Sztuki Arteria


Specjalne wyróżnienie FIPRESCI 8. MFF w Singapurze; Specjalna Nagroda Jury 9. FF Fukuoka; specjalne wyróżnienie Jury dla najlepszego nowego azjatyckiego reżysera podczas 1. MFF w Pusan 1996

Rozgrzewka przed 4. edycją Festiwalu Filmowego Pięć Smaków, który rozpocznie się 26 października (www.piecsmakow.pl)

Pełnometrażowy debiut Erica Khoo, jeden z pierwszych „prawdziwie” singapurskich, niezależnych filmów, to dywersja wobec propagandy sukcesu, komercyjnej i ideologicznej retoryki, wtłaczającej Singapur w rolę sytego azjatyckiego tygrysa, szczęśliwej wyspy postępu, zamieszkanej przez moralnie nieskazitelne społeczeństwo. Khoo pokazuje rodzinne miasto od innej, mniej uporządkowanej, bardziej drapieżnej strony. Wprowadza widzów w gęste od barów, tłoczne i gwarne zaułki, gdzie spotykają się sutenerzy i oszuści, kulisi przybywający z kontynentalnych Chin i outsiderzy marzący o wyjeździe z tej mrocznej pułapki w środku tropików. Opowiadając o miłości nieśmiałego sprzedawcy makaronu do pięknej prostytutki, przesiadującej w jego barze, Khoo łaczy przeciwieństwa – melancholijną urodę świata z bezwzględnie rządzącą nim przemocą.

Anty-bohater Khoo, samotny chłopak, który po śmierci ojca przejął makaronowy interes, żyje z dnia na dzień. Włóczy się po starych dzielnicach miasta wąskimi uliczkami, na których można jeszcze spotkać oferującego swoje usługi wróżbitę. Wśród opuszczonych blokowisk poszukuje przeszłości i sensu. Jego miłość do dziewczyny, której nie zna, jest naiwna i bezwarunkowa. Równie silna jak jej zapisywana przez lata w pamiętniku chęć ucieczki. Kiedy przypadek rzuci słodką Bunny w ramiona sprzedawcy makaronu, ten nagle poczuje intensywny smak życia. Niemal w jednej chwili dotrze do niego oszałamiająca słodycz i trudna do zniesienia gorycz. Oto Singapur.

reżyseria: Eric Khoo
scenariusz: Yu Lei Foong
zdjęcia: Yoke Weng Ho
montaż: Martyn See
muzyka: John David Kompa
obsada: Joe Ng, Michelle Goh, Kay Tong Lim, David Brazil

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=s3zU7cu0kHU

4. Festiwal Filmowy Pięć Smaków odbędzie się w dniach 26 października – 1 listopada w Warszawie (Kino Muranów i KINO.LAB), a później jego repliki - w Katowicach (Światowid), Krakowie (Kino Pod Baranami) i Poznaniu (Muza).
Kino z Singapuru to przewodni temat tegorocznej edycji. Obok niego najważniejszym cyklem festiwalu jest Taste of Korea - przegląd kinematografii Korei Płd, w ramach którego odbędzie się m.in. polska premiera filmu Dream (reż. Kim Ki Duk).
Poza tym w programie kontynuacja ubiegłorocznego przeglądu kina z Tajlandii, które szturmem zdobywa światowe festiwale (w programie m.in. Zwyczajna historia, reż. Anocha Suwichakornpong, laureat Grand Prix 10. MFF Era Nowe Horyzonty), a także filmy z innych krajów Azji Wschodniej: Filipin, Malezji, Wietnamu, Kambodży i Chin.
Pokazom filmowym będą towarzyszyć wydarzenia specjalne, w tym rozbudowany program entuzjastycznie przyjętych w ubiegłym roku prezentacji wypraw polskich podróżników do Azji (we współpracy z festiwalem Włóczykij z Gryfina), Targi Podróży oraz Azjatycki Konkurs Fotograficzny Orientuj się!.
Karnety w sprzedaży od 20 września.
Więcej na: www.piecsmakow.pl

Love Amongst Ruin (Projekt Steve’a Hevitta z Placebo


29.09.2010
Love Amongst Ruin (Projekt Steve’a Hevitta z Placebo)
Koncert
g. 20




bilety: 50/60 pln
do kupienia na stronach www.shortcut.pl lub w punkcie Shortcut w Powiększeniu,
Nowy Świat 27, TEL.(22)82-80-928

Love Amongst Ruin to nowy projekt Steve’a Hewitta, byłego perkusisty i współautora tekstów kultowego Placebo. Po rozstaniu z formacją w 2007 roku, Steve powraca jako frontman Love Amongst Ruin, po raz pierwszy pełniąc rolę wokalisty, gitarzysty i kompozytora jednocześnie.

Muzyka zespołu zdaniem recenzentów to połączenie brzmień bliskich legendarnemu New Order, atmosfery znanej z płyt The Cure i riffowego grania rodem z Metalliki.

Wcześniejsze dokonania Steve’a kojarzone są głównie z twórczością Placebo, za którego sukces artysta jest współodpowiedzialny. Miliony sprzedanych płyt na całym świecie pozwoliły formacji na osiągnięcie statusu jednego z najważniejszych zespołów rockowych ostatnich lat.

Mniej znana strona muzycznej działalności artysty to współpraca z tak różnymi grupami jak rockowe The Boo Radleys, metalowe Breed czy K-Klass kojarzone z nurtem house.

Zostawiając muzyczną przeszłość za sobą, Steve jak sam twierdzi jest szczęśliwy że znalazł swoją własną drogę. W Love Amongst Ruin dołączyli do niego Donald Ross Skinner (gitara), Steve Hove (gitara), Laurie Ross (wiolonczela, klawisze), Magnus Lundén (gitara basowa) i Keith York (perkusja).

Pierwszy wspólny występ muzyków miał miejsce 9 czerwca w Londynie i okazał się komercyjnym sukcesem. Czeka nas zatem niewątpliwie jeden z najbardziej spektakularnych muzycznych debiutów 2010 roku.

REGENORCHESTER XI (Franz Hautzinger/Martin Siewert/Tony Buck/Luc Ex)












30.09.2010
REGENORCHESTER XI
koncert
g 20.00


bilety: 40/50 pln
do kupienia na stronach www.shortcut.pl lub w punkcie Shortcut w Powiększeniu,
Nowy Świat 27, TEL.(22)82-80-928

REGENORCHESTER XI to swoista supergrupa, w skład której wchodzą czołowe postacie współczesnej elektroniki i muzyki improwizowanej:
Projekt Regenorchester powstał w 1995 roku w Londynie z inicjatywy Franza Hautzingera, cenionego austriackiego trębacza i improwizatora.
Przez lata przez Deszczową Orkiestrę Hautzingera przewinęło się wielu uznanych muzyków, miedzy innymi Christian Fennesz i Otomo Yoshihide,od ubiegłego roku natomiast projekt występuje w składzie:

Franz Hautzinger – tr & electronics
Martin Siewert (RADIAN)– e-bass & electronics
Luc Ex (THE EX) – bas
Tony Buck (THE NECKS)– perkusja
--------------------------------------------------------------------------
Koncert zorganizowany dzięki wsparciu Austriackiego Forum Kultury