30.04 - Powiększenie
Contemporary Noise Sextet
koncert
g 20
bilety 20 zł
Contemporary Noise - formacja założona przez braci Kapsa, wcześniej współtworzących Something Like Elvis. W składzie znaleźli się także Tomek Glazik - na saksofonach (Kult, ex-4Syfon, Sing Sing Penelope), Wojtek Jachna na trąbce (Sing Sing Penelope, Mordy). W listopadzie 2006 r. do grupy dołączył gitarzysta Kamil Pater, a ostatnio basista Patryk Węcławek, który zastąpił dotychczasowego basistę Pawła Urowskiego.
Muzykę zespołu można określić jako energetyczny jazz, z elementami muzyki filmowej, jednak różnorodność dźwięków nie pozwala jednoznacznie zaszufladkować wypracowanego przez muzyków stylu.
Po koncercie przedmajówkowe jutiub party. Zaprasza dj/vj Narcyz
1.05 - Powiększenie
Phantoms plays records
impreza
g 21
wstep wolny
The Phantoms Play Records to pierwsza impreza, podczas której siły połączą Dj Fuzz, znany z cyklu Highway 61 Revisited oraz Legus i Sztj. odpowiedzialni za projekt Dandelion Seeds.
www.myspace.com/thephantomspoland
2.05 - Powiększenie
dj Maceo Wyro
impreza
g 21
wstep wolny
Pomysłodawca i współtwórca kolektywu NIEWINNI CZARODZIEJE (INNOCENT SORCERERS), związanego z londyńską wytwórnią Fluid Ounce, która wydała do tej pory dwa single grupy- "Believe & See" (feat.Joseph Malik) (Fl.Oz.1211), oraz "Anthem" (Fl.Oz.1215);
Jego sety dj'skie poprzedzały występy m.in. takich artystów jak:
Rainer Truby, King Britt, Ursula Rucker, Dego (4 Hero), Afronaught, Seiji, Richard Dorfmeister, Alex Barck (Jazzanova), Michael Reinboth (Compost Records), Joseph Malik, Kyoto Jazz Massive, Slope, US 3, Gotan Project, Zero db, Jon Carter, Alex Kid, Howie B oraz The Shrine Synchro System feat.Ty;
Od 2003 roku kontynuuje współpracę z Tomaszem Stańko w ramach projektu STAŃKO I NIEWINNI CZARODZIEJE.
Swój styl określa mianem GLOBAL DANCE FUSION. Termin ten zawiera w sobie takie rodzaje muzyki jak nu-jazz & broken beats, 21st century soul, brasil/afrotech, digital dub, deep & jazzy house.
A tuz po majówce 5 maja w planie b (tak tak, nie w Powiększeniu) koncert projektu Aram Shelton Ton Trio w składzie:
Aram Shelton, alto saxophone and bas clarinet
Kurt Kothemier, bass
Sam Ospovat, drums
koncert akustyczny w sali dla niepalących
rezerwacje biletów na maila: michal.borkiewicz@gmail.com
start g 20
bilety 20 zł
Zapraszamy i bardzo polecamy!!!
Ton Trio powstało w lecie 2007 w Oakland jako warsztatowy zespół odwołujący się do historycznych już form muzyki Ornette'a Colemanna z późnych lat sześćdziesiątych i początku siedemdziesiątych. Od początku niekwestionowanym liderem grupy był Aram Shelton który jest odpowiedzialny za całość kompozycji zespołu opartych tylko w niewielkim stopniu na melodyce i rytmie ujętym w tradycyjny sposób. Częściej Shelton jednak sięga po nowatorskie harmonie wykorzystująć instrumentalne możliwości każdego z członków grupy. Przearanżowując fragmenty komponowane w dowolny sposób pozostawia współpracownikom możliwość sterowania biegiem wydarzeń, zaprasza ich do współkreowania nie tylko brzmienia zespołu ale także kompozycji. Każdy z muzyków może więc na nowo określić swoją rolę w zespole, wnieść własną energię nieskrępowaną założeniami formalnymi I poszerzyć całość o kunszt instrumentalny.
Ton Trio zarejestrowało jak dotąd jeden materiał muzyczny - na początku 2009 roku dla wytwórni Singlespeed Music ukazała się płyta The Way
Aram Shelton urodził się w Walton, w stanie Nowy York w 1976 roku. Dorastał na południu Florydy gdzie w wieku 10 lat zaczął uczyć się muzyki I grać na saksofonie. Aktywną działalność koncertową i nagraniową rozpoczął jednak dopiero po przeniesieniu się do Chicago w 1999, gdzie poszerzył swoje instrumentarium o klarnet basowy.
Tam również studiował grę na trąbce oraz muzykę elektroakustyczną (zwłaszcza zastosowanie nowych technologii w muzyce komponowanej i improwizowanej). Pierwszy zespół który Aram Shelton współtworzył z perkusistą Timem Daisy i basistą Jasonem Ajemianem było trio Dragons 1976. Nieco później powstał kwartet Arrive w którym Shelton kontynuował dalsza współpraca z Daisym. Dodatkowo do zespołu doszedł wibrafonista JasonAdasiewicz oraz basista Jason Roebke. Następnie Shelton powołał do życia elektroakustyczny duet Grey Ghost z Johnathanem Crawfordem oraz Keefe Jackson's Fats Citizens. Wraz z Ernstem Karelem (członkiem formacji TV Pow) oraz Koutaro Fukui nagrywał muzykę elektroakustyczną. Koncertował z wieloma luminarzami amerykańskiej awangardy: Jeffem Parkerem, Kenem Vandermarkiem, Steven Bernsteinem, Jebem Bishopem, Joshem Abramsem, Guillermo Gregorio, Nori Tanaką, Chrisem Jonas, Fredem Lonberg-Holmem, Michaelem Hartmannem i Robem Mazurkiem. W 2008 roku koncertował w Polsce wraz z Dragons 1976 oraz triem The Light.
Kurt Kotheimer, basista i improwizator wykorzystujący także urządzenia elektroniczne; urodził się w 1979 roku w Akron, w Ohio. Bardzo szybko już w wieku 8 lat zaczął grać na gitarze, a w szkole średniej zainteresował się jazzem i rozpoczął gre na akustycznym basie. Przygode z kontrabasem kontynuował w college'u.
Styl jego gry jest bardzo różnorodny ale szczególny nacisk kładzie on na improwizację. Grał ze znakomitymi i utytułowanymi twórcami muzyki improwizowanej: Jacksonem Moorem, Chrisem Jonasem i Joe Manerim. W 2003 roku przeniósł się do San Francisco, gdzie szybko nawiązał współpracę z multiinstrumentalistą Joshuą Smith'em i został członkiem jego zespołu. Kurt Kotheimer tworzy także muzykę elektroniczną, rozpiętą pomiędzy mikrotoniką, repetetywnością i gęstą polifonią
Sam Ospovat pochodzi z Lincoln w stanie Nebraska, studiował muzykę na Uniwersytecie Santa Cruz i w Mills College. Po studiach mieszkał w San Francisco gdzie grał z wieloma zespołami wykonującymi rozmaite muzyczne style: Gene Baker's R & B Free Jazz Gospel Supreme 80, Kids and Hearts, Beep czy The Humans. Nagrywał dla Tzadika, New Albion i Ghostly International, koncertując także z Mattem Nelsonem, Natem Brennerem, Eric'iem Voglerem, Willem Redmondem, Lorinem Benedictem, Michaelem Colemanem, Andrew Conklinem, Scottem Rosenberg'iem, Quentinem Sirjacq'iem, Chesem Smithem, Wadadą Leo Smith, Cecilem Taylorem, Chrisem Brown, Grahamem Connahem i Williem Winantem. Sam Ospovat jest także aktorem telewizyjnym.
środa, 29 kwietnia 2009
wtorek, 28 kwietnia 2009
Contemporary Noise Sextet 30.04
Contemporary Noise - formacja założona przez braci Kapsa, wcześniej współtworzących Something Like Elvis. W składzie znaleźli się także Tomek Glazik – na saksofonach (Kult, ex-4Syfon, Sing Sing Penelope), Wojtek Jachna na trąbce (Sing Sing Penelope, Mordy). W listopadzie 2006 r. do grupy dołączył gitarzysta Kamil Pater, a ostatnio basista Patryk Węcławek, który zastąpił dotychczasowego basistę Pawła Urowskiego.
Muzykę zespołu można określić jako energetyczny jazz, z elementami muzyki filmowej, jednak różnorodność dźwięków nie pozwala jednoznacznie zaszufladkować wypracowanego przez muzyków stylu.
koncertContemporary Noise Sextet
g. 20
bilety 20zl
Muzykę zespołu można określić jako energetyczny jazz, z elementami muzyki filmowej, jednak różnorodność dźwięków nie pozwala jednoznacznie zaszufladkować wypracowanego przez muzyków stylu.
koncertContemporary Noise Sextet
g. 20
bilety 20zl
Zapraszamy na spotkanie z autorką Dzianiny z mięsa - Katarzyną Bielas.
29.04 środa
godz. 19:00
Spotkanie poprowadzi Jakub Janiszewski
Czym jest dobry wywiad? Porywającą rozmową? Dialogiem złożonym z trafnych pytań i niebanalnych odpowiedzi? Szczerym wyznaniem, a może intelektualnym sporem? Zapis rozmów Katarzyny Bielas pokazuje, że tym wszystkim i jednocześnie czymś więcej, co może zaistnieć jedynie w kontakcie niepowtarzalnej indywidualności rozmówcy z czujną wrażliwością doświadczonego dziennikarza. Dzięki uważnej obecności autorki wybitne osobistości życia kulturalnego, społecznego i naukowego odkrywają nieznaną twarz, przywołują nietuzinkowe wspomnienia, dzielą się niepokojem twórczym i metafizycznym, zarażają pasją życia. Znakomita i mądra lektura, uniwersalna w swym przesłaniu, utkana z pełnokrwistych opowieści. Jak dzianina z mięsa.
WydawnictwoCzarne
poniedziałek, 27 kwietnia 2009
Subskrybuj:
Posty (Atom)