sobota, 6 marca 2010

6.03 Sobota // Jim Dunloop, Mr. Krime, Envee


godz. 22:00, wstęp 10,-

Jim Dunloop
Genialny klawiszowiec z 25-letnim stażem, znany jest głównie z wieloletniej współpracy z dj-em Markiem Hypem. Jim gościł już ze swoim muzycznym show w większości europejskich krajów, a także w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Rosji oraz Izraelu. Wkrótce zaś wylatuje w trasę po Australii i Nowej Zelandii. Ponadto Jim może pochwalić się wieloma nagraniami w kultowych wytwórniach - niemieckiej Melting Pot Music (gdzie oprócz niego swoją muzykę wydają między innymi artyści tacy jak Kutiman czy Lefties Soul Connection) oraz nowojorskiej Milk Crate.

Mr Krime (Wojciech Długosz) - dj, turntablista, multiinstrumentalista, kolekcjoner płyt winylowych, producent muzyczny.
Jest dj'em od 15 lat, pionierem polskiego turntablismu, wielokrotnym uczestnikiem dj'skich zmagan (m.in zwycięzca Vestax Extravaganza Eastern Europe 2001, 2002, Mistrzostw Polski ITF 2003) uczestnikiem Redbull Music Academy 2001 w Dublinie.
Oscyluje głównie wokół gatunków jazz-funk-soul-hip hop, latin, brazil, afrobeats. Wraz z Danielem Drumzem oraz Jimem Dunloopem (www.myspace.com/jimdunloop) współtworzy funkowy kolektyw Mako Boko.

Envee muzyk, DJ i producent, współzałożyciel kolektywu dj-skiego "Niewinni Czarodzieje" Pomysłodawca i producent re-aranżacji utworu "Find our love" autorstwa berlińskiego duetu Slope, która ukazała się nakładem wytwórni Sonar Kollektiv. Współproducent kilku utworów na albumie Marysi Sadowskiej. Wraz z Andrzejem Smolikiem tworzy duet Poika. Jako DJ występuje w eksperymentalnym koncertowym projekcie Tomasza Stańko. Autor muzyki teatralnej, współpracuje z niezależnymi teatrami Usta Usta , Porywacze Ciał, Polskim Teatrem Tańca, Michałem Znanieckim . Jego utwory zostały wykorzystane w filmach ("Egoiści", "Wtorek"), w słuchowiskach radiowych i niezależnych, undergroundowych produkcjach audiowizualnych.

http://www.myspace.com/jimdunloop
http://www.myspace.com/funkmastakrime
http://www.myspace.com/enveeensemble

piątek, 5 marca 2010

Rob Mazurek Quintet - Sound Is DZIŚ! DZIŚ! DZIŚ g 20.00


5.03.2010
Rob Mazurek Quintet - The Sound Is
koncertg 20.00
bilety: 30/40 - przedsprzedaż w Powiększeniu


Rob Mazurek - dźwiękowy abstrakcjonista, kornecista, improwizator, kompozytor oraz artysta multimedialny. Kluczowa postać sceny chicagowskiej, bez wątpienia również członek elity jazzowej na świecie. Lider kolektywu Chicago Underground, Exploding Star Orchestra, Sao Paulo Underground, znany także z gry w Isotope 217, Brokeback, Tigersmilk, Sinister Luck Ensemble, Pop Pop Pop, Tortoise oraz wielu innych.

Płyta jego nowego kwintetu „Sound Is” nagrana została w przebojowym składzie, obok Mazurka usłyszymy Johna Herndonana perkusji (Tortoise, The For Carnation), Matthew Luxa na gitarze basowej (Isotope 217, Iron And Wine) Josha Abramsana kontrabasie (Town and Country, Black Earth Ensemble) orazJasona Adasiewicza na wibrafonie (Exploding Star Orchestra, Loose Assembly, Rolldown).
www.robmazurek.comwww.myspace.com/robmazurekwww.last.fm/music/Rob+Mazurekwww.delmark.com

Media o "Sound Is":"Lider w świetnej formie, do tego John Herndon z Tortoise w formie lepszej niż u siebie, Matthew Lux z Isotope 217 i nie tylko. Zaskakująco dobra płyta jazzowa, swobodna, ale jednocześnie dość przystępna, konkretna, precyzyjna. Rzecz nieco retro w klimacie, żyje duchem cool jazzu. Słychać, że Mazurkowi dobrze zrobił epizod współpracy z Billem Dixonem." (Bartek Chaciński, 35 najlepszych płyt 2009)

"Kiedyś był gwiazdą awangardowej sceny Chicago. Teraz bardziej popularne są jego zespoły. Ale właśnie powraca. I to w wielkim stylu. Dobrych parę lat temu kornecista, kompozytor i producent Rob Mazurek zaszył się gdzieś w Brazylii, a więc zupełnie z dala od jazzowego światka. Do Chicago co prawda od czasu do czasu powracał, koncertował ze swymi zespołami (Exploding Star Orchestra, Chicago Underground), nagrywał z nimi płyty. Ale w zespołach jego indywidualność jakoś się zatraciła.
I tak mało kto dziś pamięta, kiedy ukazała się ostatnia jego autorska, sygnowana własnym nazwiskiem płyta. Bycie anonimowym twórcą najwyraźniej zaczęło mu jednak doskwierać. I po latach przerwy nagrał autorski album, ukazujący się właśnie w renomowanej wytwórni Delmark.
"Sound Is" jest niejako hołdem dla chicagowskiego gwiazdora Roscoe Mitchella, odwołuje się bowiem do jego historycznego nagrania "Sound", uważanego za jedną z najsłynniejszych płyt w katalogu wytwórni Delmark. I jest to hołd naprawdę wielki. Mazurek popisuje się doskonałą techniką, bogatą inwencją improwizatora i genialnymi pomysłami kompozytorskimi. Wraz z towarzyszami potrafi odlecieć w totalnie improwizowane szaleństwo, ale wprowadza też trochę elementów magicznego transu, a nawet jazzowej liryki. Niezwykły kolor jego muzyce dodają dwie linie basu - motoryczna gitara basowa Matthew Luxa plus rozwibrowane i szarpane dźwięki kontrabasu Josha Abramsa. Plus ostra, funkowa perkusja Johna Herndona i wprowadzający w istną hipnozę wibrafon Jasona Adasiewicza. Mazurek znów jest na szczycie!"(Tomasz Handzlik / Gazeta Wyborcza)--

Hey!Tonal (US) supp. Cast Spells - sobota (6.03.2010) godz. 20.00


6.03.2010
Hey!Tonal (US) supp. Cast Spells
Koncert
g. 20
wstęp 20/30 zł - przedsprzedaż w Powiekszeniu



Hey!Tonal to aglomerat osobowości z rozmaitych światów muzycznych. Inicjatorem tego przedsięwzięcia jest Mitch Cheney (Rumah Sakit, Sweep The Leg Johnny, Species Being, Greenness) i Kevin Shea (Storm & Stress, Get The People, Talibam!, Coptic Light, People), do których później dołączył Dave Davison (Maps & Atlases), Alan Mills (Chii-saioto) i Theo Katsaounis (Weather, Locks, Joan of Arc, ZZZZ). Muzyka Hey!Tonal to błyskotliwe połączenie math-rockowej precyzji z free-jazzową improwizacją. Ich debiut wydany w maju 2009 roku to frapująca dawka nakładających się na siebie parti gitar, szalonych perkusji i całej gamy muzycznych ornamentów. Wszystko razem splata się w dźwiękową hybrydę, stworzoną z matematyczną precyzją, ale pozostawiającą wiele miejsca muzycznej improwizacji.Genezą powstania zespołu był projekt "Drummers Perspectives" Mitcha Cheney'a, który zapragnął zarejestrować improwizowane partie znajomych perkusistów. Jako pierwszy swoje wyczyny nagrał Kevin Shea, do którego reszta muzyków dograła swoje improwizacje i interpretacje, a które Cheney i Mills odpowiednio pocięli, wyedytowali i stworzyli z nich materiał, który znalazł się na płycie.Muzycy Hey!Tonal tworząc album, nigdy nie grali razem w jednym pomieszczeniu. Ich pierwszym wspólnym spotkaniem będzie tegoroczna europejska trasa koncertowa. Zaledwie kilka dni przed występami grupa spotka się na próbach, które nakreślą kształt zbliżających się koncertów. Podczas dwóch występów w Polsce niespodzianek i pokazu technicznych umiejętności nie powinno więc zabraknąć.
http://www.myspace.com/heytonal

Polecamy wywiad z muzykami zespołu:http://www.popupmusic.pl/no/25/artykuly/279/heytonal-wywiad-z-mitchem-cheneyem-i-kevinem-shea

czwartek, 4 marca 2010

5.03 Piątek // Side One & Ktoś Cię Kocha


godz. 22:00, bilety 10pln

DJs:
Eltron John (KCK)
Funkoff (KCK)
PWX jako Kapitan Teren (S1)
WWW (S1)
disco, funk, soul, house

wizuale w wykonaniu Pigs In Space http://www.myspace.com/piggsinspace

górna sala / Grajek Krawiec / afro, hippie grooves, reggae


Ktoś Cię Kocha to prowadzony przez Eltrona Johna cykl zabaw muzyczno-towarzyskich, zapoczątkowany kilka lat temu w kultowym krakowskim klubie Caryca. Imprezy KCK, gdzie za pomocą zaawansowanych technik masażu akustycznego poprawia się humor i leczy schorzenia cywilizacyjne, bardzo szybko stały się pozycją obowiązkową dla lokalnych (i nie tylko lokalnych) party-freaków. W hulankach i swawolach pod szyldem KCK nigdy nie brak rozmarzonych, uczuciowych i bez kompromisu podanych dźwięków podwodnego disco, kosmicznego funku, leśnego house'u, dubowych przestrzeni, lubieżnego soulu, bagiennego rocka, uczuciowego techno i innych cudów. Nie brak też uśmiechów, przytupów i okrzyków radości tych, którzy nie zatracili dzikości serca i głodu nieskrępowanej zabawy.
Sam Eltron John to dyskdżokej-wyznawca o niespożytych siłach i bezkompromisowym podejściu do fachu. Grywał z artystami takimi jak Prins Thomas, Carl Craig, Daniel Wang, Joel Martin, Tiedye czy Tony Lionni. Występował na większości ważniejszych polskich festiwali (Selector, Nowa Muzyka, Audioriver, Unsound). Brał udział w barcelońskiej edycji Red Bull Music Academy. Jego autorski debiut płytowy ukaże się tej wiosny nakładem nowopowołanej oficyny Kohinoor Records. Kolor oczu – brązowe (3 w skali Martina).
Podczas nocy w Powiększeniu jego kompanem pod skrzydłami Ktoś Cię Kocha będzie digger nad diggerami Funkoff, niezwykle kompetentny i zaangażowany muzycznie jegomość, w którego skrzynce z płytami jak zawsze wyląduje sztos za sztosem.
O dodatkową dawkę wrażeń zadba niezastąpione crew z warszawskiego sklepu płytowego Side One - panowie WWW & PWX, w których repertuarze znajdzie się solidna porcja mniej lub bardziej oderwanych od gruntu pięknych i kosmicznych utworów tanecznych.

URODZINY SLAMU feat.SMOKE'N'MIRRORS (US/UK/RO/DE/PL)- dziś o godzinie 20.00


Kiedy: 4 marca 2010
Gdzie: Powiększenie (ul. Nowy Świat 27)
O której: 20.00
Za ile: 10 PLN (występujący wchodzą za darmo)
zapisy: info@slam.art.pl i przed slamem

Trudno uwierzyć, ale minął kolejny rok. Slam na stałe wpisał się w krajobraz miejskich imprez i obchodzi już 7. urodziny. Okazji do świętowania nie zabraknie głównie dzięki gościom. Tym razem zaprosiliśmy ekipę Smoke'N'Mirrors, która powstała w październiku ubiegłego roku w ramach programu artist-in-residence European Poetry Slam Days 2009. Dziewiątka poetów z całego kontynentu została zamknięta wraz z dj'em i trenerem w teatrze, gdzie podczas wielu trudnych i długich dni powstała namiastka tego, co od dwóch tygodni prezentują podczas swojego tournee podzieleni na mniejsze zespoły. Do Warszawy przyjedzie trójka z nich: Paula Varjack (urodzona w
Stanach Zjednoczonych, wychowana w Wielkiej Brytanii a od roku mieszkanka Berlina), Dominique Macri (urodzona w Rumunii, mieszkająca w Berlinie) oraz Bohdan Piasecki (ojciec założyciel polskiego slamu; urodzony w Warszawie, ale od kilku lat mieszkaniec Birmingham). Każdy z nich to indywidualność - Paula jest również wokalistką zespołu Skint But Sexy, Dominique zaangażowana jest w teatr improwizowany a Bohdan oprócz pracy naukowej jeździ po Europie występując regularnie u boku największych sław performance poetry - zarówno z muzyką, jak i z vj'ami i tancerzami. Grupie towarzyszyć będzie młody, ale mocno zapracowany dj - Ludwig Berger z grupy Grossraum Dichten.

linki:
Smoke'n'mirrors video:
http://www.dailymotion.pl/video/xb6v2z_artistsinresidence_creation

photos:
http://www.flickr.com/photos/veryveryquiet/sets/72157623351586929/

środa, 3 marca 2010

4.03 Czwartek // Maceo Wyro


godz 21:30
(po slamie poetyckim)
wstęp wolny

htttp://myspace.com/maceowyro

Tomasz Konatkowski - Nie ma takiego miasta (8.03 godz. 19.00)


8.03.2010
Tomasz Konatkowski - Nie ma takiego miasta.
Spotkanie z książką
g 18.00
Po spotkaniu zapraszamy na koncert zespołu Florence Jenkins Project!
wstęp wolny


Tomasz Konatkowski - Nie ma takiego miasta, premiera: 6 stycznia 2010, mroczna seria

Trzecia część cyklu z Adamem Nowakiem. Tym razem śledztwo znanego i lubianego komisarza toczy się w Wielkiej Brytanii i Polsce! Nowak w ramach wymiany wyjeżdża na miesiąc do Londynu. Wdraża się w pracę brytyjskich śledczych i poznaje uroki metropolii, a tymczasem na przedmieściu nieopodal Tamizy, w North Woolwich, zostaje znalezione ciało młodego Polaka. Komisarz, który podejrzewa zbrodnię na tle etnicznym, w toku dochodzenia dowiaduje się, że zakłuty nożem chłopak był homoseksualistą. Kilka dni później w niewyjaśniony sposób ginie mieszkająca w Londynie młodsza siostra ofiary i sprawa komplikuje się jeszcze bardziej. Po powrocie do Warszawy Nowaka czeka kolejna zagadka: śmiertelnie pobito angielskiego lektora szkoły językowej. Okazuje się, że zamordowany był koneserem kobiet i wielbicielem bilarda. Coraz więcej wątków łączy tę zbrodnię z londyńskim śledztwem… Jak w poprzednich tomach cyklu w Nie ma takiego miasta pojawiają się wątki z życia osobistego komisarza. Od jakiegoś czasu związek Kasi i Adama przechodzi kryzys i może się rozpaść. Nie zmieniło się tylko to, że Nowak nadal interesuje się piłką nożną i przeżywa emocje kibica. Nie najprzyjemniejsze, gdy z uporem ogląda występy polskiej reprezentacji.

Z recenzji poprzednich książek Tomasza Konatkowskiego:

Wilcza wyspa przebija moim zdaniem wszystko, co ukazało się w Polsce pod hasłem handlowym kryminału miejskiego. Jest doskonała, a nawet za dobra.
Paweł Dunin-Wąsowicz. „Lampa”

Nowak to najsympatyczniejszy polski policjant, z jakim się dotąd zetknąłem na łamach polskiej prozy.
Wojciech Orliński, „Gazeta Wyborcza”

Tomasz Konatkowski wyrasta powoli na czołowego polskiego autora kryminałów. Debiutancki Przystanek Śmierć wiele obiecywał, zaś Wilcza wyspa – książka lepsza i sprawniej skonstruowana – potwierdza jego pisarski talent.
Piotr Kofta, „Dziennik”

Podoba mi się skromność założenia tego kryminału – opisuje się tu świat, którego prawdziwość każdy może łatwo zweryfikować. No i policjant nazywa się Adam Nowak.
Jacek Szczerba


Tomasz Konatkowski (ur. 1968) – studiował fizykę i informatykę, przez wiele lat pracował jako programista i analityk. Obecnie zajmuje się tłumaczeniami i redakcją tekstów specjalistycznych. Publikował opowiadania w prasie codziennej, pisywał także recenzje książek dla portali internetowych. Kibic piłkarski, miłośnik mocnego, ciemnego piwa, amerykańskich komiksów oraz podróży, zwłaszcza podróży w czasie. Mieszka w Warszawie.
Zadebiutował Przystankiem Śmierć (W.A.B. 2007), powieścią rozpoczynającą cykl warszawskich kryminałów z komisarzem Nowakiem, nominowaną do Nagrody Wielkiego Kalibru dla najlepszej polskiej powieści kryminalnej i sensacyjnej roku 2007. Druga część, Wilcza wyspa, ukazała się w 2008 roku i również została nominowana do Nagrody Wielkiego Kalibru. Przystanek Śmierć przełożono na język niemiecki i włoski; Wilcza wyspa ukaże się w Niemczech w 2010 roku. Kolejnym tomem cyklu będzie powieść Bazyliszek, którą W.A.B. wyda w 2011 roku.

Próba czytania „Na dziwki” reżyseria: Reda Haddad - w czwartek w PLANIE B wstęp wolny


PLAN B
mała sala
g 19.00
Próba czytania aktorskiego sztuki "Na dziwki" - sztuka z cyklu " Sceny listopadowe"
organizator: Instytut Cervantesa
wstęp wolny










„Na dziwki” to dramaturgiczna wiwisekcja życia prostytutek – kobiet, które jak każdy z nas śmieją się, płaczą i mają własne pragnienia, dowodząc tym samym swego człowieczeństwa.

Luis Miguel González Cruz to dramaturg, reżyser teatralny i kinowy. Za reżyserię wielu sztuk teatralnych został uhonorowany nagrodami Calderóna de la Barca, Rojas Zorrilla, Lope de Vega i Borne. Jego dzieło La Negra, którego premiera miała miejsce w 2002 r., obecnie wystawiane jest na scenach teatru Piccolo w Mediolanie i Valparaiso w Chile.

Reżyseria:
Reda Haddad

poniedziałek, 1 marca 2010

Feministyczny Salon Historyczny - w Powiększeniu w najbliższą środe.







3 marca 2010 roku o godz. 19.00 w klubie Powiększenie przy Nowym Świecie 27, odbędzie się VI spotkanie Feministycznego Salonu Historycznego zatytułowane „Z głodu na ulice. Protesty i demonstracje kobiet w Polsce i w Europie w XX wieku” z udziałem dr Teresy Święćkowskiej oraz dr Marcina Zaremby.

Kobiety, w perspektywie historycznej, demonstrowały swoje niezadowolenie wychodząc na ulice, mobilizując się do protestu dla wywalczenia przynależnych im praw, w obronie już posiadanych, ale również ze względów ekonomicznych. Sam wiek XX przynosi wydarzenia o których historiografia najczęściej zapomina: strajkujące i demonstrujące robotnice wielkich zakładów przemysłowych domagające się polepszenia warunków pracy, podniesienia zarobków. Niedostatek ekonomiczny i niskie wynagrodzenia kobiet robotnic, które nie mogły swoim rodzinom zapewnić warunków do życia to tylko jeden z wielu aspektów protestów kobiecych, któremu poświecimy nasze spotkanie. Zajmując się wiekiem XX nie sposób tylko skrótowo opowiedzieć o ekonomicznych przesłankach ruchów protestacyjnych kobiet w perspektywie historycznej i europejskiej.
„Z głodu na ulice. Protesty i demonstracje kobiet w Polsce i Europie w XX wieku” czyli kiedy i gdzie kobiety organizowały się dla wywalczenia godziwych warunków do życia dla siebie i swoich rodzin. Jak organizowany był taki protest? Kto stał na jego czele? Był to spontaniczny akt niezadowolenia czy uprzednio przygotowana i przeprowadzona strategia protestacyjna? A może ktoś stał za organizatorkami? Jak duże były liczby uczestniczek tych wydarzeń? Co udało się takim protestem uzyskać?
To tylko nieliczne pytania, które postawimy naszym ekspertom i ekspertkom, podczas dyskusji zastanowimy się nad fenomenem strajków i demonstracji kobiecych w obronie praw do godnego życia.
Spotkanie odbędzie się w ramach festiwalu „Rewolucje kobiet”

Zapraszamy
Iwona Dadej, Anna Nowakowska-Wierzchoś