wtorek, 18 maja 2010
AFGANISTAN w Powiększeniu - Powiększenie wraz z Muzeum Azji i Pacyfiku zaprasza na wspólną impreze cykliczną w najbliższy czwartek
20.05.2010
AFGANISTAN w Powiększeniu.
Spotkanie
g. 19
wstęp wolny
Powiększenie wraz z Muzeum Azji i Pacyfiku zaprasza na wspólną impreze cykliczną
AFGANISTAN w Powiększeniu
W programie:
- Inny Afganistan. Miesiąc w Korytarzu Wachańskim - pokaz slajdów Bartłomiej Tofel
- "Nie tylko burka...". Stroje i biżuteria etniczna ludów Afganistanu Magdalena Ginter- Frołow (MAiP), Karolina Krzywicka (MAiP)
- Pokaz tradycyjnych ubiorów afgańskich - Katarzyna Javaheri
www.afganistan.waw.pl
- Współczesna sytuacja w Afganistanie. Projekty afgańskie - Stowarzyszenie "Edukacja dla Pokoju" - Piotr Balcerowicz
- "1388 - Kroniki afgańskie" - film, reż. Piotr Boruszkowski
- Licytacja rękodzieła z Afganistanu na rzecz działalności Stowarzyszenia "Edukacja dla Pokoju" - prowadzenie Max Cegielski
- Życie codzienne Afgańczyków - Maria Amiri
- Koncert - Daniel Moński (Masala Sound System), Magdalena Tejchma (Lechistan)) i Mateusz Szemraj (Mozaic)
- Skarby Muzeum w Kabulu – Karolina Krzywicka (MAiP)
- Obalanie mitów i stereotypów rozpowszechnianych przez mass media - Tomasz Kamiński
- Losowanie prezentów dla publiczności - książek Wydawnictwa DIALOG
poniedziałek, 17 maja 2010
Sam Amidon w Powiększeniu
17.05.2010
Sam Amidon
koncert
g 20.00
wstęp 20
Na trzy koncerty przyleci do Polski w maju Sam Amidon. Amerykański artysta porównywany często z Nickiem Drake'iem wystąpi 17 maja wystąpi w warszawskim klubie Powiększenie, dzień później w poznańskich Kisielicach, a 19 maja dotrze do krakowskiego klubu Re.
Grający przede wszystkim na banjo, gitarze i skrzypcach Sam Amidon to autor opublikowanego w 2008 roku albumu "All Is Well", na który złożyły się tradycyjne, folkowe piosenki z Appalachów. Piosenki, które w nowych aranżacjach, okazują się niewiarygodnie współczesne i nic nie tracące ze swojej ponadczasowości.
Znakomicie przyjęty przez media album "All Is Well" powstawał w Reykjaviku, w studiu i pod okiem Valgeira Sigurðssona, producenta albumu "Finally We Are No One" zespołu Mum, ostatniej płyty CocoRosie, a od 2000 roku stale współpracującego z Bjork. Swoimi aranżacjami album "All Is Well" wzbogacił również klasyczny kompozytor i dyrygent Nico Muhly, autor muzyki do filmów Stephena Daldry'ego "Lektor" i - do spółki z Phillipem Glassem - "Godziny", aranżujący także ostatnie płyty Antony & The Johnsons czy Grizzly Bear oraz producent Ben Frost. Od zeszłego roku ta czwórka przyjaciół występuje wspólnie pod szyldem Whale Watching Tour, wspólnie wykonując kompozycje ze swoich repertuarów. W październiku ubiegłego roku projekt dał porywający koncert w trakcie krakowskiego festiwalu Unsound.
Oprócz płyty "All Is Well" Sam Amidon jest autorem zbioru własnych piosenek zebranych w album pod tytułem "But This Chicken Proved Falsehearted" opublikowany przez oficynę Plug Research. 28 marca ukaże się jego nowy album - "I See The Sign", który zapowiada piosenka "How Come That Blood" (do pobrania tu: http://samamidon.bandcamp.com/track/how-come-that-blood).
Polskie koncerty będą szczególnym etapem trasy Sama Amidona. Artysta przyleci z Islandii i zaraz po koncertach wróci do Londynu.
XIU XIU w Powiększeniu / 24.05
24.05 Poniedzialek
XIU XIU
godz. 20,
bilety 40/50 przedsprzedaż w Powiększeniu.
Xiu Xiu - amerykański eksperymentalny zespół indie rockowy założony przez Jamesa Stewarta, który jest jego jedynym stałym członkiem. Obecnie lidera wspomaga dwoje muzyków, Angela Seo i Ches Smith. Xiu Xiu uważani są za legendę sceny alternatywnej, wzorzec grania głęboko emocjonalnego czy wręcz depresyjnego. Określana jako "gothic pop" muzyka Xiu Xiu jest niezwykle sugestywna i działająca na wyobraźnię, a przy okazji "brutalnie prawdziwa". Muzyka pop, która jest sztuką i pozwala zajrzeć głęboko do ludzkiego wnętrza.
Najnowsza płyta "Dear God, I Hate Myself" została wyprodukowana przez samego Stewarta z pomocą Grega Saunier z Deerhoof przy udziale znakomiotej paczki muzyków, wśród których znaleźli się m.in.: Ches Smith (John Zorn, Terry Riley, Marc Ribot) i John Dietriech (Deerhoof).
Xiu Xiu's “I Love the Valley, OH!” (from 2004's Fabulous Muscles) came in at #176 on PITCHFORK's “The Top 500 Tracks of the 2000s,” sandwiched between Eminem's “The Real Slim Shady” and “Yeah” by Usher [ft. Lil Jon and Ludacris]!
“this goth pop is brilliantly poignant”
LOUD & QUIET
“Xiu Xiu's knack for grafting lush hooks onto noisy post-rock remains seductive.”
SPIN
“extremely imaginative”
THE NEW YORK TIMES
“Refining and expanding their amalgamation of musical influences, Xiu Xiu have raised the bar for themselves again…The most confidently composed of their career, Women is another blossom from Xiu Xiu's fertile garden of creativity.”
EXCLAIM!
“Love it or hate it, you can't ignore Xiu Xiu. For nearly a decade, the Bay-area art-poppers have been cultivating an original voice among crops of indistinguishable peers. Xiu Xiu's polarizing effect on indie-rock audiences has everything to do with lead songwriter Jamie Stewart's inimitable, often jarring vocal calisthenics, as well as his penchant for the darker of human inclinations…Women As Lovers also serves as a testament to a shifting musical climate.”
MICHIGAN DAILY
“sounding as brilliant and as maddening as ever, tortured and combative, and with a kind of confrontational intimacy that is inimitable”
SALON
THE NEW YORK TIMES
Just When You Sense a Path, a Band Changes Its Course
http://www.nytimes.com/2006/10/14/arts/music/14xiu.html?_r=1&oref=slogin
“A dazzling showcase of an incredible group.”
ZABURZONE OSOBOWOŚCI - niedziela wieczór w Powiększeniu
23.05.210
ZABURZONE OSOBOWOŚCI - ODSŁONA DRUGA
Teatr Klancyk
g 20.00
wstęp 10 pln
Podróż po zakamarkach umysłów zupełnie niespodziewanych bohaterów, którzy powstaną na oczach (i z udziałem) publiczności. Zaburzone osobowości to nowy, w całości improwizowany spektakl o ludziach dziwnych, jak tylko ludzie dziwni być potrafią.
Z worka przeszło trzydziestu niebanalnych postaci widzowie losowo wybiorą sześć. Najciekawsza, ich zdaniem, zostanie bohaterem wieczoru. Losy jego i jego najbliższych zobaczymy w serii fabularnych scen.
Aktorzy Klancyka zmierzą się ze sztuką budowania i odtwarzania postaci nie na podstawie gotowego tekstu, jak w teatrze dramatycznym, a w warunkach całkowitej dowolności, jaką daje impro.
Dodatkowo podczas każdego spektaklu dwoje widzów dostanie szansę zaburzenia sobie dowolnej osobowości na przeznaczonej do tego celu kozetce. Postacie stworzone z pomocą widzów wezmą udział w internetowym pojedynku o szanse na zostanie bohaterem kolejnego pokazu Zaburzonych osobowości.
Zadanie jest realizowane dzięki dofinansowaniu ze środków m.st.Warszawy.
Audiostacja.Falenica - koncert/słuchowisko w najblizsza niedziele w godzinach popołudniowych
23.05.2010
początek - 13:00
koncert-słuchowisko - 14:00
klub Powiększenie, ul. Nowy Świat 27
Wstęp wolny
Chodź posłuchać...
zapraszamy na niezwykły koncert-słuchowisko wyśpiewany przez dziewczyny z Zakładu Poprawczego.
Słuchowisko powstało podczas półrocznej pracy muzycznej artystek
ze Stowarzyszenia Praktyków Kultury oraz francuskiego rapera -
Kohndo Assogba z wychowankami Zakładu Poprawczego.
W programie również:
- projekcja filmu dokumentującego działania projektu,
- prezentacja interaktywnej strony internetowej,
- przenośne studio nagrań otwarte dla wszystkich,
- krótki warsztat rapu dla chętnych,
- rozmowa z uczestniczkami projektu i artystami.
Projekt Audiostacja.Falenica to działanie kulturą - rozumienie resocjalizacji jako procesu wprowadzania w życie społeczne, a nie izolacji. Celem działań projektu jest udzielenie głosu „osobom niesłyszalnym” za pomocą sztuki i nowoczesnych mediów.
www.audiostacjafalenica.pl
Rempis Percussion Quartet (US) - sobota!
22.05.2010
Rempis Percussion Quartet (US)
Koncert
g. 20
wstęp 20/30 (przedsprzedaż biletów w Powiększeniu)
Założony w kwietniu 2004 roku The Rempis Percussion Quartet, szybko zdobył opinię jednej z najciekawszych grup młodego jazzu z Chicago, zwłaszcza z uwagi na oryginalne brzmienie kwartetu, z dwoma znakomitymi perkusistami w składzie (Tim Daisy i Frank Rosaly). Zespół czerpie z szeroko pojętej tradycji Afryki Wschodniej i Ameryki Łacińskiej, funku i free jazzu, tworząc spontaniczną muzykę opartą na niepowstrzymanej energii i inwencji melodycznej lidera.
W tym roku w wytwórni NoT Two Records ukazała sie płyta The Rempis Percussion Quartet - "The Disappointment of Parsley", będaca zapisem koncertu grupy w "Alchemii" 6 kwietnia 2008 r.
Dave Rempis to kompozytor i saksofonista (altowy, tenorowy i barytonowy), absolwent antropologii i etnomuzykologii Northwestern University oraz University of Ghana w Legon. Karierę muzyczną rozpoczął w 1997 roku i bardzo szybko otrzymał ofertę zastąpienia Marsa Williamsa w kwintecie Kena Vandermarka, którego jest stałym członkiem do dzisiaj. Krótko po tym działalność rozpoczęły wymienione już autorskie formacje Dave'a Rempisa. Koncertował i nagrywał z rozmaitymi składami - w triach z Alekiem Ramsdellem i Jerrym Bryertonem, Jasonem Roebke i Jimem Bakerem. Od początku został zaproszony do formacji Kena Vandermarka Territory Band a także the Brian Dibblee Quartet oraz the Chicago Improvisors. Współpracuje z wszystkimi najważniejszymi muzykami chicagowskiego młodszego pokolenia (Hamidem Drakiem, Joe Morrisem, Fredem Lonberg-Holmem, Michaelem Zerangiem, Kevinem Drummem), a także europejskiej sceny awangardowej (Axelem Doernerem, Paulem Lyttonem, Frederikiem Ljungkvistem, Per-Ake Holmlanderem i wieloma innymi).
Perkusista Timothy Daisy urodził się 15 lipca 1976 r. w Waukegan w stanie Illinois. Tim jest jedną z podpór chicagowskiej sceny jazzowej od roku jego przybycia do Chicago (1997). Jednym z pierwszych muzyków, z którym Tim wtedy nawiązał kontakt był Dave Rempis - ich współpraca trwa po dziś dzień. W 1998 roku powstał pierwszy wspólny projekt - trio Triage (pierwotnie grał w nim na basie Gordon Lewis, w 2000 roku zastąpił go Jason Ajemian). Oprócz tego wraz z Davem Tim Daisy realizuje równolegle kilka różnych projektów - Tim Daisy / Dave Rempis Duo, Rempis Percussion Quartet czy The Engines (wraz z Jebem Bishopem i Natem McBridem). W roku 2001 Tim Daisy dołączył do kwintetu Kena Vandermarka - The Vandermark 5 (zastąpił tu Tima Mulvennę). Owocem tego spotkania jest pięć studyjnych albumów i dwa koncertowe boksy oraz współpraca wraz z Kenem Vandermarkiem w kilku innych grupach - Bridge 61 (wraz z Natem McBridem i Jasonem Steinem) oraz Frame Quartet (wraz z Fredem Lonberg-Holmem oraz Natem McBridem). Efektem trasy po Polsce Dragons 1976 w lutym 2008 roku jest współpraca Tima Daisy'ego z polskimi muzykami - triem The Light, a także duetowy projekt z klarnecistą Wacławem Zimplem. Tim prowadzi także własne zespoły, których repertuar bazuje na jego kompozycjach - są to Festival Quartet (z Keefem Jacksonem, Joshem Bermanem oraz Antonem Hatwichem), Sky and Light (z klarnecistą basowym Jasonem Steinem i Antonem Hatwichem) i New Fracture Quartet (z Jamie'm Branchem, Dave'm Miller'em i Nate'm McBride'm).
Ingebrigt Haker Flaten to najaktywniejszy basista norweskiej sceny jazzowej. Odnajduje się zarówno w stylistyce free jak i bardziej tradycyjnych formach jazzu. Zadebiutował świetnym autorskim albumem "The Year of the Boar" (Jazzland), m.in. z Davem Rempisem i Jeffem Parkerem. Z Kenem Vandermarkiem i Håvardem Wiikiem tworzy trio Free Fall.
Pochodzący z Arizony Frank Rosaly mieszka i gra w Chicago od 2001 roku. Jest aktywnym członkiem wielu formacji, m.in.: Chicago Luzern Exchange, Rob Mazurek's Mandarin Movie, Fred Lonberg-Holm's Valentine Trio, Anchor, Postcards, Ken Vandermark's Crisis Ensemble, Slow Cycle, Matana Robert's Chicago Project, The Rempis Percussion Quartet, Rolldown, Fast Citizens, The Ingebrigt Haker-Flaten Quintet, Princess Princess, Musket, The Flatlands Collective The Nels Cline/Jeff Parker Quartet, The Nick Broste Quintet, Get in to Go Out, The Jeb Bishop Trio, Hearts and Minds, Josh Berman and His Gang, Remindring, Softbeater (solowy projekt).
The Rempis Percussion Quartet (Dave Rempis - saxophones, Tim Daisy - drums, Ingebrigt Haker Flaten - double bass, Frank Rosaly - drums)
„Israel in Rock” - wykład poświęcony muzycznej historii Izraela
21.05.2010
„Israel in Rock” - wykład poświęcony muzycznej historii Izraela
g 19.00 - 20.30
wstęp wolny
Podczas tegorocznego festiwalu "Otwarta Twarda" w programie znajdzie się wykład poświęcony muzycznej historii Izraela.
Historia Państwa Izrael jest niezwykła i często opisywana w dziełach kultury. Wykład będzie krótką podróżą po rozwoju i zmianach izraelskiej muzyki rockowej, opowie jednocześnie historię izraelskiego społeczeństwa i jego fascynującej różnorodności.
Wykład przeprowadzony będzie po angielsku i towarzyszyć mu będą krótkie fragmenty izraelskich kawałków rockowych z ostatnich 40 lat.
Subskrybuj:
Posty (Atom)