czwartek, 17 czerwca 2010

Pleq / 19.06 koncert w PLANIE B - g 20.30


19.06.2010
pleq
Koncert
g. 20:30
wstęp wolny


Pleq
Autorski solowy projekt eksperymentalny Bartka Dziadosza, który czerpie inspiracje z nieskończonego świata nagrywając i transformując dźwięki z otoczenia. Dźwięki ciężkie w klasyfikacji i uciekające od zaszufladkowania.

19 czerwca w Planie B rozleją się strumienie zglitchowanych melodii click & cut namalowane kredkami na industrialnym fabrycznym płótnie - hipnotyczne obrazki z pogranicza jawy i snu.
Trzaski i pstryki utrzymane w nastrojowym klimacie acoustomatic down-tempo zapraszają na zderzenie z tym mało popularnym w naszym kraju a jakże powszechnym chociażby w Japonii nurtem muzycznym.
Pleq tworzy dźwięki magnetyzujące tak bardzo, że to wydarzenie może stać się okazja do przemiany dla wszystkich obecnych.
I chwała mu z to bo jakże niewiele mamy czasu by zatrzymać się i bezboleśnie odbyć podróż w głąb wnętrza siebie. Muzycznie poetycko tylko że bez słów. Zapraszamy na pojedynek z abstraktem.

www.myspace.com/pleq

środa, 16 czerwca 2010

why not warsaw? mini festiwal elektroniczny: Aymeric hainaux (fr) & Preslav Literary School (uk) & Konrad Gęca / 20.06.2010 PLAN B


20.06.2010
PLAN B
why not warsaw? mini festiwal elektroniczny:
Aymeric hainaux (fr) & Preslav Literary School (uk) & Konrad Gęca
Koncert w ramach festiwalu Arteterapia (20-24.06.10)
g. 20
wstęp wolny



why not warsaw? : aymeric hainaux (fr) & preslav literary school (uk) & konrad gęca

Aymeric Haiunaux

Rzeczywistość to natura

Jakie przeznaczenie mają nasze kolana? uszy? łokcie?... Każdy z nas posiada ciało i przestrzeń, w której go używa. Życie to spacer, odkrywanie miejsc przy użyciu naszego ciała.
http://www.unpoisson.com/

Preslav Literary School aka Adam Thomas

Adam Thomas jest producentem, kuratorem i pisarzem z Wielkiej Brytani aktualnie mieszkającym w Berlinie. Jako Preslav Literary School Adam tworzy dźwiękowe kolaże w oparciu o stare nagrania z taśm lub dzwięki otoczenia nagrywane na dyktafon. Proces przetwarzania tych dźwięków, overdubbing i manipulacja na żywo prowadzi do powstania niezwykle wciągającego ambientowego słuchowiska. Adam wydał trzy płyty. Występował na wielu festiwalach w całej Europie m. in. z Machinefabriek, Leif Elggren, Sudden Infant, Antoine Chessex, Matt Elliott, Shitty Listener.

http://www.myspace.com/preslavliteraryschool

Konrad Gęca

Przetwarza dźwięki nagrane w terenie lub w domku - od instrumentów przez przedmioty codziennego użytku po bażanta. Interesuje go zarówno rytm jak i soniczne eksperymenty spod znaku ambientu i noise'u. Jako DubCore tworzy ciężkie brzmienia inspirowane muzyką dub a utwory powstałe w ramach tego projektu zostały wydane na kilku kompilacjach m.in. na składance Dub out of Poland. Ostatni okres to głównie działania w oparciu o gromadzone przez wiele lat dźwięki otoczenia oraz modulacja i dogłębna ekspolarcja tych nagrań. Członek zespołu Aloes, grającego improwizowany drum'n'bass & noise & dub. Grał m.in.. z Tomkiem Głucem, Maciejem Miśkiewiczem, Thomasem Tello, Nicolas'em Perret, Jankiem Kubkiem, Tomkiem Chołoniewskim, Rinus'em Van Alebeek. Tworzy też videoart.

www.myspace.com/konradgeca
www.myspace.com/dubcoresound

więcej o festiwalu Arteterapia:
http://www.myspace.com/arteterapiafestival

LIMINALNA - spektakl Teatru Poliż - 20.06.2010


20.06.2010
LIMINALNA. Jestem snem, którego nie wolno mi śnić - spektakl Teatru Poliż
spektakl
g. 20
wstęp 10 pln


LIMINALNA. Jestem snem, którego nie wolno mi śnić.
scenariusz: Grupa Artystyczna TERAZ POLIŻ.
reżyseria: Marta Ogrodzińska
obsada: Calineczka, handel kobietami – Dorota Glac Królowa Śniegu, dzieciobójczyni – Marta Jalowska Kopciuszek, kobiecość jako towar – Adrianna Kornecka Śpiąca Królewna, w zmaganiach ze swoją cielesnością – Dominika Hanna Strojek Królewna Śnieżka, seryjna morderczyni – Kamila Blanka Worobiej
czas trwania spektaklu: 60 minut.

"W wielu przypadkach mężczyzna ma wrażenie i nie całkiem się przy tym myli, że aby przekonać kobietę, musiałby ją chyba uwieść, pobić lub zgwałcić" powiedział kiedyś Carl Gustav Jung, a zdanie to stało się mottem najnowsego spektaklu Grupy Artystycznej TERAZ POLIŻ, pt.: "LIMINALNA.

Jestem snem, którego nie wolno mi śnić", który w założeniu ma być niewinną, ale krwawą bajką dla dorosłych. O przemocy wśród kobiet i wobec kobiet, o jej dziedziczeniu, przekazywaniu, rozpowszechnianiu i niezauważaniu. O księżniczkach, królewnach i królowych (także złych, którymi czasem staje się każda kobieta), które chcą wyrwać się i uciec z bajki.
Spektakl jest efektem kilkumiesięcznej pracy warsztatowej. Porusza ważne kwestie społeczne, które wciąż zbyt łatwo spychane są na margines i o których mówi się zbyt mało. Dowodem na wagę problemu i znaczenie naszego przedstawienia jest zainteresowanie, którym obdarzają go organizacje społeczne.
Spektakl przygotowywany pod auspicjami Międzynarodowej Organizacji na Rzecz Praw Człowieka AMNESTY INTERNATIONAL w ramach akcji: „STOP Przemocy Wobec Kobiet”.Spektakl ma za zadanie dotrzeć do jak największej liczby różnorodnych środowisk, aby pokazywać kobietom, że nie są same i nie ponoszą winy za bycie ofiarami. Jest to możliwe między innymi dzięki interaktywności spektaklu. „LIMINALNA. Jestem snem, którego nie wolno mi śnić“ jest przedstawieniem, w którym aktorki utrzymują stały kontakt z publicznością, starając się jednocześnie zachęcić widzów do współodczuwania i działania. Kwestie wyprowadzane są bezpośrednio do widza, to on staje się naszym rozmówcą. Scenariusz spektaklu jest inspirowany cytatami z kultury współczesnej i popkultury. Spektakl ma mobilizować zarówno mężczyzn jak i kobiety do przeciwdziałania przemocy. Dąży do zwalczenia postaw i stereotypów społecznych, kulturowych i religijnych, które poniżają kobiety oraz do promowania równego dostępu kobiet do podejmowania decyzji. Jest wypowiedzią przeciwko przemocy wobec kobiet, powstałą po wysłuchaniu kobiet i uwierzeniu im. Uświadamia, że przemoc wobec kobiet jest jednym z najpoważniejszych naruszeń praw człowieka we współczesnym świecie.
Zachęca wszystkich ludzi do zwalczania negatywnego wizerunku kobiet oraz do przeciwstawienia się mediom, reklamie i programom nauczania, które zawierają dyskryminacyjne wzorce zachowań. W spektaklu poruszany jest problem handlu kobietami, dzieciobójstwa, dyskryminacji, uprzedmiotowienia, seryjnych zabójstw, gwałtu i wykorzystania seksualnego. Dzięki swej mobilnej scenografii, a co za tym idzie, mobilnej formie, spektakl może być zaadaptowany do każdego rodzaju przestrzeni.

LIMINALNOŚĆ – wg Victora Turnera (który rozwinął i upowszechnił to pojęcie) jest stanem zawieszenia, niejasnym okresem pomiędzy kolejnymi fazami życia, którego wyznacznikami mają być: pokora, odosobnienie, sprawdziany, poniżenie, odwrócenie ładu, niezdefiniowana przynależność oraz doświadczenie communitas, czyli doświadczenie wspólnoty.

Grupa Artystyczna TERAZ POLIŻ.
Działalność TERAZ POLIŻ to realizowanie spektakli teatralnych i innych działań artystycznych, takich jak happeningi, performance, realizacje multimedialne służące idei propagowania roli, przeżyć i rozwoju osobistego i zawodowego kobiet we współczesnym świecie, a przede wszystkim w dzisiejszej Polsce. TERAZ POLIŻ chce rozpoznawać zagadnienie współczesnej „kobiecości” w możliwie wielu aspektach i kontekstach.
Aktualnie członkiniami Grupy Artystycznej TERAZ POLIŻ są reżyserki: Ula Kijak i Marta Ogrodzińska, oraz aktorki: Kamila Blanka Worobiej, Dominika Hanna Strojek, Dorota Glac, Adrianna Kornecka, Marta Jalowska. TERAZ POLIŻ ma na swoim koncie kilka realizacji
W scenariuszu wykorzystane są, na prawach cytatu, fragmenty tekstów: Elfride Jelinek, Frederica Beigbedera, Jarosława Iwaszkiewicza, Ivo Andrić, Harukiego Murakamiego, Wisławy Szymborskiej, Marty Dzido, Katarzyny Bratkowskiej, Anais Nin, Rebecki Lenkiewicz, Doroty Terakowskiej, Aglai Veteranyi, Williama Szekspira, fragmenty baśni Hansa Christiana Andersena oraz materiałów prasowych i wywiadów.
Reżyseria: Marta Ogrodzińska (reżyserka m.in. nagradzanego spektaklu wg tekstów Pedro Almodovara "PATTY DIPHUSA", premiera w TR WARSZAWA, aktualnie w repertuarze Teatru Polonia)

http://www.youtube.com/watch?v=iCS0Y1qEe9s
http://amnesty.org.pl/no_cache/archiwum/aktualnosci-strona-artykulu/article/6515/564.html

Nagrody
Grand Prix XVII Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Dionizje 2009”
(Ciechanów, 19-23 maja 2009r.)
Nagroda TRYTONA – za najlepszą kreację zbiorową
XXXIX Międzynarodowego Kampusu Artystycznego FAMA 2009
(Świnoujście, 17-30 sierpnia 2009r.)

wtorek, 15 czerwca 2010


15.06.2010
Jacek Lachowicz
Koncert
g. 20
wstęp 20zł


Właściwie - Jacek Albert Lachowicz - muzyk, związany głównie z sceną trójmiejską. Jacek Lachowicz jest w środowisku polskiej muzyki alternatywnej personą szczególną. To jeden z przedstawicieli fali tych muzyków, którzy charakterem twórczym wykraczają daleko poza ramy standardowego rozumienia rocka w naszym kraju.

Lachowicz przez 8 lat współpracował z sopocką grupą alternatywną ŚCIANKA, z którą nagrał 4 płyty długogrające i pięć singli.

Od 2004 Lachowicz tworzy własny projekt muzyczny nazwany po prostu Lachowicz. Dotychczas ukazały się 4 płyty solowe Lachowicza - „Jacek Lachowicz” i „Za morzami” , ekskluzywna płyta "Runo" i najnowsza - "Pigs_joys and organs"....płyta w większości jest w języku angielskim, a produkcyjnie zmierza w stronę prostych piosenek, które próbują wymknąć się sztampowej rockowej aranżacji...

O czwartej płycie - "Pigs_joys and organs"

"Jest w jego nowych kompozycjach niebywała lekkość, która czyni z "Pigs, Joys And Organs" płytę bardzo przystępną, aczkolwiek warto pamiętać, że to wydawnictwo muzycznie złożone, trudne do sklasyfikowania, inspirujące. Przeznaczone do ciągłego słuchania i polecania wszystkim znajomym. Bez wyjątku." (onet.pl)

"Na "Pigs, Joys And Organs" znajdziemy zarówno kawałki stworzone na rockowej podstawie, z wysuniętą perkusją i alternatywnym zdobnictwem, chwilami ostrym i hałaśliwym ("Dumb'n'Deaf"), a także lżejsze, z akustyczną gitarą, dotknięciami fortepianu, czy sunącą w tle elektroniką (choćby "Grind My Soul"), nawiązujące do bluesa (świetna "Like A Pig" z saksofonem w drugiej części), jak i sielskie, błogie utwory (kołysankowa "All The People" i śliczna "To Be Strong"). Nie brak akcentów psychodelicznych rodem sprzed 40 lat, lekkich ukłonów w kierunku Radiohead, Sigur Ros." (wp.pl)

Lachowicz ponadto znany jest ze:

-współpracy z Andrzejem Smolikiem, u którego wystąpił gościnnie na epce promującej płytę SMOLIK

-współpracy z trójmiejskim zespołem Kobiety,

-współtworzenia projektu LENNY VALENTINO, za który otrzymał nagrodę przemysłu fonograficznego FRYDERYK w kategorii muzyka alternatywna,

-ponownej współpracy z Andrzejem Smolikiem przy nagraniu piosenki pt."Popatrz" na płytę Krzysztofa Krawczyka – „Bo marze i śnię...,

-nagrania wraz z Ryszardem Tymonem Tymańskim ścieżki dźwiękowej do filmu Wojciecha Smarzowskiego „Wesele",

-współpracy z Anią Dąbrowską,

-udziału w projekcie Cobra Johna Zorna - Warsaw Summer Jazz Days "04.

-Maryla Rodowicz spiewa piosenkę "Bad Potato" autorstwa Lachowicza na płycie "Kochać"

Panel dyskusyjny dot. prawa filmowego / Powiększenie


16.06.2010
PANEL DYSKUSYJNY DOT. PRAWA FILMOWEGO
Temat 1: prawne aspekty programów operacyjnych PISF.
Temat 2: jak lukratywnie korzystać z prawa do utworu.
g 18.00 - 20.00
wstęp wolny

Stowarzyszenie FILM 1,2 zaprasza do udziału w panelu dyskusyjnym poświęconym prawu filmowemu.

Panel skierowany jest do osób debiutujących w branży filmowej.

Prelegentami panelu będą:
Mec. Małgorzata Grzybowska
Temat: prawne aspekty programów operacyjnych PISF.
Pani mecenas zajmuje się oceną prawną wniosków o dofinansowanie projektów
filmowych w ramach programów operacyjnych PISF.

Współpracowała m.in. przy produkcji filmów:
2009 - REWIZYTA Konsultacja prawna,
2008 - SENNOŚĆ Konsultacja prawnych,
2008 - BOISKO BEZDOMNYCH Konsultacja prawna,
2006 - KILKA FOTOGRAFII Konsultacja prawna,
2006 - PETER & THE WOLF Obsługa prawna,
2005 - PERSONA NON GRATA Konsultacja prawna,
2005 - KOCHANKOWIE Z MARONY Konsultacja prawna,
2004 - PRĘGI Konsultacja prawna,
2004 - CUD W KRAKOWIE Konsultacja prawna,
2002 - JULIA WRACA DO DOMU Konsultacja prawna,
2000 - ŻYCIE JAKO ŚMIERTELNA CHOROBA PRZENOSZONA DROGĄ PŁCIOWĄ
Konsultacja prawna,
2000 - WEISER Konsultacja prawna,
1999 - MOJA ANGELIKA Konsultacja prawna,

Mec. Ewa Lewszuk
Temat: jak lukratywnie korzystać z prawa do utworu.
Pani mecenas jest specjalistą w dziedzinie prawa mediów.
Od wielu lat współpracuje z
Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych, Stowarzyszeniem Filmowców Polskich, producentami audiowizualnymi i artystami.

Współpracowała m.in. przy produkcji filmów:
2009 - ZAMIANA Opieka prawna,
2008 – MAŁA MOSKWA Opieka prawna,

PLAN PANELU:
18:00 - powitanie, słowo o Stowarzyszeniu i o prelegentach panelu,
18:05 - spotkanie z mec. Małgorzatą Grzybowską,
18:45 - czas na pytania,
19:00 - przerwa,
19:05 - spotkanie z mec. Ewą Lewczuk,
19:45 - czas na pytania,
20:00 - zakończenie panelu,

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!

Stowarzyszenie FILM 1,2 powstało w 2005 roku.
Jesteśmy organizacją non-profit. Nie mamy składek, działamy społecznie.
Naszym głównym celem jest integracja, wspieranie i reprezentowanie środowiska
debiutantów filmowych – autorów pierwszego lub drugiego filmu.

WWW.FILM12.ORG.PL