piątek, 7 maja 2010
Super Girl and Romantic Boys - koncert benefitowy na Rafała Górskiego. Dziś!
7.05.2010
Koncert benefitowy na Rafała Górskiego
Super Girl and Romantic Boys
Support: Street City Nomads
g 20.00
wstęp 25 pln
W przerwie między występami zespolów planowana jest mini aukcja przedmiotow (w tym obrazow, ale również płyt zespołu Super Girl ...), z ktorej dochod zostanie takze przeznaczony na leczenie Rafala
Super girl & Romantic Boys, dla których inspiracją stanowi punk i disko z odrobiną elektro, narodził się na początku 1998 roku pod wpływem łódzkich i stołecznych imprez z pod znaku DISCO. Założycielami zespołu byli: Kostek, Ewik, Maciek Rożalski i Dziki.Rok ten przebiegł głównie na szlifowaniu brzmienia tak, że w 1999 roku kapela rozpoczęła rajd koncertowy po mazowieckich miejscówkach. Rok 2000 przynosi zmiany w składzie kapeli i muzyczne odejście od thrash glam punk disco do nowofalowego new romantic. Następny rok to przerwa w działalności grupy zakończona grudniowym come backiem. Mimo świetnej trasy koncertowej w 2008 roku zespół uznał, że nie widzi sensu dalszej działalności i wkrótce pożniej skład rozwiązał się.
Dlatego koncert Super Girl and Romantic Boys w Powiększeniu jest absolutnie unikalnym wydarzeniem - zespół reaktywował się, żeby specjalnie zagrać dla Rafała.
www.myspace.com/supergirlandromanticboys
Street City Nomads powstał w 2006 jako solowy projekt Karola Suki. Z założenia miał być to tylko jednorazowy eksperyment nagrany w domowym studyjku i scalający wszystkie wpływy i fascynacje z 20 lat doświadczeń K.S. w undergroundzie. Materiał nie próbuje naśladować czegokolwiek-jedynie scala prawdziwe poziomy:punk rockowej energi,frustracji i bezkompromisowości z kwaśnym,hipnotycznym bitem podlanym toxycznymi samplami. Płytę zatytułowaną "NUCLEAR WAR NOW!" wydało w grudniu '06 Zgniłe Mięso Records. W warszawskim podziemiu,jak również na łamach kilku liczących się magazynów płyta została okrzyknięta wydarzeniem. Idąc za ciosem popularności wypadało zagrać jakiś koncert. W tym celu do projektu została zaproszona Nensi[Junki train,Szum,Nowy Świat] grająca na gitarze. W tym składzie SCN zagrał kilka koncertów. Po paru miesiącach jej miejsce zajął LordMih znany przede wszystkim z Super Girl & Romantic Boys i Lord. W tym składzie zespół gra koncerty obecnie.
www.myspace.com/streetcitynomads
Rafał Górski jest pisarzem, aktywistą społecznym, niezłomnym propagatorem walki o wolność i prawa pracownicze. Dzięki jego artykułom i książkom mogliśmy zapoznać się z ideami demokracji uczestniczącej realizującej w praktyce postulat włączenia jak najszerszych grup społecznych w procesy decyzyjne. W swoich pracach udowadniał, że omawiane rozwiązania to nie modele teoretyczne, ale realne działania. Kilka lat temu u Rafała rozpoznano rzadki nowotwór oka, w zeszłym roku nastąpił nawrót choroby z przerzutami. W styczniu Rafał przeszedł skomplikowaną operację usunięcia guza z kręgosłupa. Obecnie konieczna jest poza drogim leczeniem onkologicznym specjalistyczna rehabilitacja pooperacyjna, która pozwoli mu na samodzielne poruszanie się. Od wykrycia nowotworu Rafał Górski nie może pracować, a tym samym jego ogólna sytuacja finansowa jest bardzo trudna.
Więcej o Rafale na stronie: http://dlarafalagorskiego.blogspot.com
czwartek, 6 maja 2010
ULTRALYD (NO) - 10.11 w Powiększeniu
10.11.2010
ULTRALYD (NO)
Koncert
g. 20
wstęp 20zł
Kjetil T. Møster: saxophones
Anders S. Hana: guitar/synthesizer
Kjetil D. Brandsdal: bass
Morten J. Olsen: drums/percussion/vibraphone
Zespół Ultralyd założony został w 2003 roku przez Norweską free jazzową legendę, saksofonistę i klarnecistę Frode Gjerstada. Ultralyd był na początku free jazz rockowym zespołem, który całkowicie opierał się na improwizacji – co można usłyszeć na ich pierwszej płycie s/t wydanej w FMR. Drugi album Chromosome Gun (Load Records) ukazuje już bardziej rozwinięte brzmienie z luźno improwizowanymi strukturami utworów.
Po odejściu Froda Gjerstada w 2005, do zespołu dołączył Kjetil T. Moster. W ciągu kolejnego roku zespół ewoluował, łącząc w swoim graniu elementy muzyki współczesnej, improwizacji, free, jazzu, rocka oraz muzyki skupionej na transowym rytmie.
W 2007 zespół podpisał kontrakt ze sławną Norweską wytwórnią Rune Gramofon (Arne Nordheim, Supersilent) wydając płytę Conditions for a Piece of Music. Kolejny album Renditions (wydany także w Rune Gramofon) jest kontynuacją poprzedniej płyty Conditions for a Piece of Music. Ten album jak i poprzedni zawiera utwory napisane głównie przez Mortena Olsena i jest to mieszanina rocka, free improwizacji i jazzu.
Obecnie Ultralyd pracuje nad kolejnym, już piątym albumem, gdzie eksperymentują z repetycjami bardziej taneczną muzyką.
Ultralyd zagrał trasę po UK (koncerty z Circle i Guapo) i dwie po Europie, razem z KTL (Steven O’Malley/Peter Rehberg). Ultralyd brał udział również na prestiżowym festiwalu Moers jazz festival 2007.
W 2009 zespół dostał propozycję skomponowania muzyki oraz występu na Bergen International Festival. Koncert został zorganizowany w hołdzie znanemu reżyserowi dokumentalnemu Janowi Alfredowi Lotvedtowi, koncert został zarejstowany przez samego Lotvedta.
www.myspace.com/ultralydh
THE BLACK HEART PROCESSION (US) - wtorek 11.05 w Powiększeniu
11.05.2010
THE BLACK HEART PROCESSION (US)
Koncert
g. 20
wstęp 40/50 (przedsprzedaż biletów w Powiększeniu)
The Black Heart Procession to zespół z San Diego w Kalifornii. Powstał w 1997 roku, a jego twórcami są Pall Jenkins (również członek nieaktywnego już projektu Ugly Casanova, w którym współpracował z liderem Modest Mouse I. Brockiem) oraz Tobias Nathaniel (obydwaj grali w zespole Three Mile Pilot). Grupę często zasilają Mario Rubalcaba, Jason Crane, Joe Plummer, Dimitri Dziensuwski oraz Jimmy LaValle. TBHP byli do niedawna jedną z głównych gwiazd kultowej wytwórni Touch & Go
The Black Heart Procession to zespół, którego muzyka ma charakter znacznie wykraczający poza ramy swojego gatunku. Grupa ta wykorzystuje szeroki wachlarz instrumentów, poczynając od rockowych, poprzez elektroniczne keyboardy, na samplerach kończąc. Pall Jenkins znany jest również ze swoich umiejętności grania na pile. Gatunek grany przez zespół określa się jako indie gothic lub mroczny indie rock.
Każda z ich płyt opiera się na odmiennej koncepcji, która stanowi motyw przewodni całego albumu. Pewnym odstępstwem od tej reguły jest utwór „The Waiter” - w obecnej chwili składa się on z pięciu części, z których każda znajduje się na osobnej płycie. W ciągu 10 lat ukazało się 5 albumów (głownie dla Touch & Go) na których zespół zdefiniował swoje własne, niepowtarzalne, mroczne brzmienie. Melancholijne ballady łączą z rockową energią, bywają porównywani do Nicka Cave’a, Toma Waitsa, Leonarda Cohena czy Calexico i trzeba przyznać, że nie są to porównania bezpodstawne.
Nowa, szósta już płyta, zatytułowana po prostu „Six” przynosi pełne emocji mroczne ballady o odrzuconej miłości i zatraconych duszach oraz pełne pasji energetyczne pozostające na długo w pamięci hity, z religijnymi alegoriami i często destrukcyjnymi treściami.
www.myspace.com/theblackheartprocession
Rinus van Alebeek & Jeff Surak aka Violet - 8.05 w Powiększeniu.
08.05.2010
8.05.2010
Rinus van Alebeek & Jeff Surak aka Violet
Powiekszenie
godz. 20.00
wstęp 20 pln
Są różne sposoby mówienia o mojej muzyce. Nazwijcie ją muzyką konkretną bo używam taśm, albo noisem bo bywa głośna; możecie o niej mówić ambient bo tak wam się podoba albo industrial bo tu i ówdzie są jakieś drony; powiecie, że jest poezją bo nie da się uciec od definicji albo że jest krajobrazem dźwiękowym bo czytaliście taką książkę. Ja mówię o niej pop. I jak na razie myślę, że jest nas wystarczająco dużo na całym świecie, żeby nie trzeba było tego dalej uzasadniać.
Rinus van Alebeek
Rinus Van Alebeek jest pisarzem, artystą dźwiękowym i performerem urodzonym w Holandii. Tam też pod pseudonimem Philip Markus opublikował dwie książki, z których pierwsza została nagrodzona za najlepszy debiut. Jego podejście do muzycznej improwizacji bywa uznawane za radykalne a oparte jest na dźwiękach, które zbiera w trakcie swych podróży po Europie. W trakcie koncertów miksuje taśmy tworząc lo-fi’owe kolaże dźwiękowe na styku noise’u i czystej poezji. Nagrywa, komponuje i wykonuje swą muzykę wyłącznie za pomocą sprzętu analogowego. Jego biografia artystyczna dzieli się na dwa etapy – prehistoryczny i historyczny. Pierwszy z nich trwał od początków świata do roku 1989; część historyczna zaczęła się w tym samym roku i dzieli się na trzy kategorie: literatura, sztuki wizualne, sound art.
wiecej: http://zeromoon.com/rinus/
Jeff Surak – w ukraińskim MTV nazywany ojcem chrzestnym amerykańskiego noise’u – jest weteranem na scenie eksperymentalnej Waszyngtonu. Od swych pierwszych nagrań jako -1348-, Surak był ważną postacią podziemnej sieci wymiany kaset w latach 80. wydając je w Watergate Tapes razem z takimi artystami jak Controlled Bleeding, F/i czy Kapotte Muziek i współpracując m.in. z takimi ikonami jak Zan Hoffmann, Crawling with Tarts czy John Hudak. W tym samym czasie koncertował także z industrialnym zespołem New Carrollton. W latach 90. Surak mieszkał w Rosji, gdzie założył Sovmestnoye Predpriyatiye – grupę artystów wykorzystujących znalezione obiekty i dźwięki w celu tworzenia sztuki wrażliwej na otoczenie, w którym jest prezentowana. W nowym millenium Surak założł duet V., która z grania free improv szybko przerodziła się ciągle rewidującą się grupę badającą granice kompozycji. Obecnie występuje głównie jako Violet – gra na znalezionych obiekty, wykorzystuje mikrokasety, zepsute płyty CD, preparowane instrumenty akustyczne, stare kaseciaki zawinięte w folię aluminiową. Współpracował z takimi artystami jak Alexei Borisov, Frans de Waard, Bertrand Denzler, Michael Gendreau, Andrey Kiritchenko, Kotra, Francisco López.
wiecej: http://zeromoon.com/violet/
środa, 5 maja 2010
Klub Filmowy Powiększenie: Aleksandra jedzie do Polski (2010) - czwartek
Klub Filmowy Powiększenie zaprasza na pokaz filmu: Aleksandra jedzie do Polski (2010)
g 19.00
WSTĘP WOLNY
Scenariusz i realizacja: Albert Jawłowski, Jacek Wasilewski
Zdjęcia: Maciej Grubiak
PO FILMIE: spotkanie z twórcami filmu.
Aleksandra właśnie skończyła studia na Wydziale Muzealnictwa Wschodniosyberyjskiej Akademii Kultury i Sztuki w Ułan – Ude, stolicy Republiki Buriacji. Staje wobec konieczności podjęcia decyzji co robić dalej. Ale początkujący pracownik muzeum zarabia ok. 4000 tysięcy rubli (ok. 400 pln).
Jej ojciec jest Kubańczykiem, a matka Buriatką. Rodzina od strony matki ma również dalekie, polskie korzenie. Aleksandra od wielu lat działa w organizacji polonijnej w Ułan - Ude. Ma Kartę Polaka więc postanawia wyjechać do Polski. Przygotowuje się do wyjazdu na studia podyplomowe. Musi załatwić ostatnie formalności, snuje plany i wyobraża sobie jak będzie wyglądał jej pobyt w nowym miejscu. Zbliżający się wyjazd konfrontuje ją z rzeczywistymi celami, wyobrażeniami o życiu w Polsce, marzeniami i oczekiwaniami, wreszcie pytaniem jak odnajdzie się w nowej sytuacji. Czy ma w kieszeni bilet w jedną stronę? Do tej pory na studia do Polski wyjechało już wielu jej znajomych, wrócił tylko jeden…
Orgia Myśli o Polsce - Polska jako komunał
5.05.2010
Orgia Myśli o Polsce - Polska jako komunał
Spotkanie
g. 19
wstęp wolny
Orgia Myśli zaprasza na drugie spotkanie z cyklu Orgia Myśli o Polsce. W dyskusji pod hasłem "Polska jako komunał" udział wezmą: Agata Bielik-Robson (IFiS PAN), Bartosz Działoszyński, Michał Kozłowski (IF UW) oraz Jacek Dobrowolski (OM, moderator).
"Polska", "polskość" - zwłaszcza ta wyobrażona bądź symboliczna - wydaje się utkana z komunałów. Czyli prawd niekoniecznie najprawdziwszych, za to najczęściej powtarzanych - z wygody, przyzwyczajenia lub ze względów sentymentalnych. Schemat komunału zaczyna się od ceremonialnego uświęcenia (Gaude Mater Polonia), a kończy na ceremonialnej profanacji ("Polska to dziki kraj") - niewiele miejsca zostawiając na to, co pomiędzy uwielbieniem a frustracją. To dlatego tak trudno jest o Polsce myśleć i mówić nie popadając w rytualne zaklęcia tudzież przekleństwa. Z czego to wynika i czy jest jakaś ucieczka z "Polski jako komunału"?
www.orgiamysli.pl
DEBATA 1 - ODWOŁANA!! z powodu chmury!
6.05.2010
DEBATA 1 - WARSZAWA JAKO EUROPEJSKA STOLICA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH - skierowana do sektora NGO
godz. 17.00
Co tytuł Europejskiej Stolicy Kultury może dać NGO-som? Co NGO-sy mogą zrobić, by Warszawa tytuł zdobyła? Co NGO-som w innych krajach dał ten tytuł i jak one włączyły się w walkę o niego? Na te i inne pytania 6 maja, o godz. 17.00 w Klubie Powiększenie odpowiedzą: Mary McCarthy – ekspertka unijna doradzająca Warszawie w jej staraniach o tytuł ESK, dr Bożena Gierat - Bieroń autorka książki o Europejskiej Stolicy Kultury, Alina Gałązka z ngo.pl, Ewa Czeszejko-Sochacka - Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. uzyskania tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
Debata z NGO-sami to pierwsze z cyklu czterech spotkań przygotowanych przez Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. przygotowań m.st. Warszawy do uzyskania tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 oraz Grupę Citydoping. Cztery debaty to zaproszenia do dialogu czterech sektorów – ngo, menedżerów kultury, turystyki i biznesu. Rozmowa ma pokazać z jednej strony, jakie korzyści z tytułu Europejskiej Stolicy Kultury te konkretne grupy mogą uzyskać, z drugiej czego po staraniach Warszawy o tytuł ESK oczekują i jak mogą w nie się włączyć.
Druga debata, skierowana do menedżerów kultury, odbędzie się 8 maja w sobotę, o godz. 12.00 w Och-Teatrze. Udział w niej weźmie drugi z ekspertów unijnych współpracujących z Warszawą – Tom Fleming oraz Michał "Borek" Borkiewicz i dr Bożena Gierat - Bieroń.
Kolejne dwie debaty z sektorami turystyki i biznesem, planowane są na połowę czerwca. Warszawa w ramach starań o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 współpracuje z unijnymi ekspertami - Irlandką Mary McCarthy i Anglikiem Tomem Flemingiem. To kolejna z cyklu ich wizyt w Warszawie, podczas których doradzają na co Warszawa w walce o tytuł powinna położyć nacisk. Podczas majowej wizyty Mary McCarthy i Tom Fleming wezmą udział w debatach przygotowanych przez Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. do uzyskania tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 oraz spotkają się z przedstawicielami m.in. stołecznego Ratusza, instytucji kultury, ngo-sów.
Mary McCarthy w latach 2002-2005, była dyrektor programowym zwycięskiego miasta Cork - Europejskiej Stolicy Kultury Cork 2005; w latach 2007 - 2008 międzynarodowym ekspertem z ramienia Rady Europy w komisji oceniającej miasta kandydujące do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury na lata 2012 i 2013; jest specjalistką w obszarze zarządzania w kulturze, krajowy i międzynarodowy ekspert w obszarze kultury i sztuki; Tom Fleming współtworzył program kulturalny dla Guimaraes, miasta z Portugalii, które będzie Europejską Stolicą Kultury 2012; jest specjalistą w zakresie badań, strategii i polityki w obszarze ekonomiki kultury i sektora kreatywnego; założyciel i dyrektor Tom Fleming Creative Consultancy. Doradca Rady Europy ds. polityki kulturalnej. Autor i współautor licznych ekspertyz i raportów, m.in.: National Design Challenge for Schools: Business Model Development (2010), Developing Sheffield’s UK City of Culture 2013 bid (2009), Creative Industries Development in the Northern Portugal Region (2009).
8.05.2010
DEBATA 2 - KULTURA.WYPRZEDAŻ - skierowana do menedżerów kultury miejsce: Och-Teatr, ul. Grójecka 65
godz.12.00
Zapraszamy serdecznie! Liczymy, że podzielicie się swoimi opiniami i doświadczeniami!
wtorek, 4 maja 2010
A Place To Bury Strangers (US) - dziś (4.05) w Powiększeniu!
4.05
A Place To Bury Strangers (US)
Koncert
G 20
Wstep 40 zł
Skład zespołu:
Oliver Ackermann- gitara, wokal
Jono Mofo- bas
Jay Space- perkusja
Agencja Go Ahead oraz Klub Powiększenie zapraszają na jedyny polski koncert formacji A Place To Bury Strangers! Zespół z Brooklynu to niezwykle interesująca grupa prezentująca muzykę z pogranicza noise rocka i shoegaze.
Amerykanie wystąpią w warszawskim Powiększeniu już 4 maja. Bilety w cenie 30 zł (przedsprzedaż) do kupienia w klubie. Cena w dniu koncertu to 40 zł.
Zespół z Brooklynu to niezwykle interesująca grupa prezentująca muzykę z pogranicza noise rocka i shoegaze. Powstała w 2003 roku. Wśród swoich inspiracji trio wymienia Jesus And The Mary Chain oraz My Bloody Valentine. Zespół ma na swoim koncie występy w roli supportu przed koncertami pierwszej z tych grup. APTBS supportowali także MGMT na brytyjskiej trasie w 2008 roku. Formacja występowała także przed Black Rebel Motorcycle Club oraz Nine Inch Nails.
A Place To Bury Strangers mają na swoim koncie dwa długogrające albumy: “A Place To Bury Strangers” z 2007 roku oraz późniejszy o dwa lata krążek “Exploding Head” wydany nakładem wytwórni Mute. Obie płyty spotkały się z niezwykle ciepłym przyjęciem mediów.
www.myspace.com/aplacetoburystrangers
Subskrybuj:
Posty (Atom)