środa, 16 lutego 2011

Searching For Calm / 17.02


Searching For Calm

skład:
Piotr Gruenpeter - bass
Bartosz Lichołap - drums
Michał Augustyn
- guitar
Michał Maślak – vocal/guitar
Jakub Basek
- bass

Searching For Calm to skrzyżowanie hałasu i ciszy, eksplozja energii i emocji, niespodziewane połączenie melodii i zgiełku.

Muzyka grupy wymyka się łatwym porównaniom do jednego gatunku. Zespół celowo unika ślepego podążania za gotowymi rozwiązaniami, dodając do surowych dźwięków niekonwencjonalne rozwiązania rytmiczne i dużo melodii. Organiczne brzmienie inspirowane jest Stevem Albinim i zespołami Fugazi, Sonic Youth, niespokojnym Converge czy Dillinger Escape Plan i The Mars Volta.

To co w muzyce Searching For Calm najważniejsze, to ciągłe poszukiwanie, uciekanie od etykietek. Pochodzący z Sosnowca zespół stara się łączyć różne gatunki, nie dochowując wierności żadnemu z nich. To jeden z niewielu zespołów w Polsce, który w składzie ma dwóch basistów, jego członkowie wywodzą się ze sceny hardcore, inspirują się fusion jazzem i rockową melodią.

08.11.2010 odbyła się ogólnoświatowa premiera drugiego albumu, który zatytułowany został "Celestial Greetings". Wydawcą jest Mystic Records, wytwórnia zajmująca się takimi wykonawcami jak: Czesław Śpiewa, Behemot, Dick4Dick, czy Gaba Kulka. Album zmiksował Pedro Ferreira (The Darkness, Therapy?).

Zwiastujący płytę singiel p.t. „Follow” jest już dostępny na profilu Myspace:

www.myspace.com/searchingforcalm

JESSICA 6 - Nowy projekt byłych muzyków z Hercules & Love Affair! DZIŚ!


PREMIEROWA TRASA JESSICA 6 W EUROPIE
Nowy projekt byłych muzyków z Hercules & Love Affair.

Po dwóch, niezwykle udanych odsłonach Lovecats, cykl organizowany przez Artura8 oraz Club Collab przenosi się do Powiększenia i zmienia oblicze. Od lutego zaczynamy regularnie prezentować wam występy live. Podczas naszych imprez będziecie mogli zobaczyć koncerty najciekawszych grup tworzących bardzo szeroko pojętą muzyką elektroniczną, a pot...em bawić się na imprezie granej przez związanych z nami didżejów. Już 16 lutego pierwsza odsłona ze specjalnym występem nowojorskiej grupy Jessica 6.

Jeśli widzieliście na żywo Hercules & Love Affair, to na pewno zapamiętaliście Nomi Ruiz. Ta wyższa z dwóch wokalistek grupy, zwróciła na siebie uwagę muzycznego świata wraz z premierą utworu „You Belong” , śpiewanego w duecie z Antonym Hegartym. Jednak dopiero światowe tournee zespołu pozwoliło jej w pełni objawić swój talent. Większość zachodniej prasy wyróżniła jej występy jako najmocniejszy element tamtego live show. O jej niskim, androgenicznym głośnie The Guardian napisał, że to coś jak „(...) spotkanie Sade i RZA z Wu-Tang Clanu”, a portal Fact Magazine stwierdza po prostu, że "(...) jeśli dowiedzieliśmy się czegoś ze światowego touru Hercules & Love Affair, to tego, że Nomi Ruiz to gwiazda!".

Po zakończeniu tamtej trasy, Nomi, wraz z dwoma muzykami również związanymi z Herculesem, klawiszowcem Morganem Wiley oraz basistą Andrew Raposo, założyła zupełnie nowy projekt - Jessica 6. Nazwa grupy wywodzi się od imienia jednej z drugoplanowych postaci z filmu science fiction z lat 70. "Logun’s Run”. Połączenie retro i futuro to również dobry punkt odniesienia dla ich muzyki - znajdziecie tu zarówno elementy wywodzące się z disco i tradycji Paradise Garage, jak i nowoczesny electro-pop i r'n'b. Przede wszystkim jednak jest to w piosenkowa i super taneczna muzyka, która na żywo, według Ruiz jest "(...) bardzo, bardzo seksowna, z domieszką punku, siła do tańca tańca i potężną energią".

Jessica Six zawita do Warszawy w ramach trasy poprzedzającej ich debiutancki album "See The Light", który ukaże się wiosną tego roku. Promuje go teledysk "Fun Girl" który od początku stycznia zdobywa coraz większą popularność, a zaraz premierę mieć będzie drugi singiel grupy - "White Horse".

Jeśli podobała ci się pierwsza płyta Hercules & Love Affair - nie może cię tutaj zabraknąć.

Support: Artur8, Club Collab, Kosakot

//

Kto: Jessica 6 (NYC)
Kiedy: 16 lutego 2011
Gdzie: Klub Powiększenie, Nowy Świat 27, Warszawa
Po ile: 30 zł (przedsprzedaż) / 40 zł (na bramce)
Start: 20:00

//

Bilety dostępne są w przedsprzedaży on-line na stronie www.shortcut.pl oraz w stacjonarnych bileteriach Shortcut m.in. w klubie Powiększenie.

Patroni: K Mag, Vice, Aktivist, Dik Fagazine, Muno.pl, Dr Sneaker, Livelife.pl, Co Jest Grane
Support: J&B Start A Party / www.startaparty.pl

wtorek, 15 lutego 2011

KFPowiększenie i Portal Kontynent zapraszaja na filmy: Kurs na wschód” i „Rowerem na koniec świata” / 15.02


Klub Filmowy Powiększenie i Portal Kontynent zapraszaja na filmy: Kurs na wschód i Rowerem na koniec swiata



Portal Kontynent Warszawa zaprasza na premierę dwóch nowych odcinków alternatywnego przewodnika po Warszawie – „Ścieżkami wielokulturowej Warszawy”: Kurs na wschód” i „Rowerem na koniec świata”. Po projekcji planowane jest spotkanie z twórcami.

Nowym, ściśle zintegrowanym z Portalem Kontynent Warszawa projektem jest, realizowany w latach 2009 - 2011, cykl filmów na płytach DVD, prezentujący różnorodność kulturową stolicy, w której znalazło przestrzeń do życia, działalności i rozwoju wielu profesjonalnych artystów pochodzących z innych krajów oraz wywodzących się z mniejszości etnicznych. Celem obrazu jest odkrycie przed widzem zupełnie nowych i wyjątkowych miejsc, w których rozwija się inna kultura. Charakterystyczne dla filmu jest nowatorskie i oryginalne ujęcie tematu, polegające nie na suchym opisie przedstawianych miejsc, lecz na oddaniu ich atmosfery i klimatu funkcjonującej w nich kultury. Chcemy za pomocą kamery wejść w ich przestrzeń, posłuchać opowieści właścicieli niezwykłych restauracji, barów, galerii, poznać historie artystów występujących w warszawskich klubach, jak i na największych wydarzeniach kulturalnych w Polsce i wysłuchać historii cudzoziemców.

Projekt składa się z sześciu 30 - minutowych paradokumentów (każda płyta zawiera 2 odcinki), w sposób dynamiczny ukazujących barwną mozaikę kulturową Warszawy. Powstają one w ciągu trzech lat (w latach 2009 - 2011), pierwsze dwa ukazały się na początku 2010 roku, premiera dwóch kolejnych przewidywana jest na styczeń 2011. Każdy odcinek jest zamkniętą całością, z własnym bohaterem i odwiedzanymi przez niego wielokulturowymi miejscami, reprezentantami różnych kultur i ich historią (od dresiarza, przyjeżdżającego na Stadion kupić buty, przez artystkę poszukującą inspiracji, po biznesmena wyrzucającego wietnamskich sprzedawców ze stadionu, budowanego na Euro 2012). Różnorodność postaci pozwoli widzom utożsamić się z nimi i oglądać nieznane zakątki miasta ich oczami. Akcja każdego odcinka zaczynać się będzie na placu przed Metro Centrum. Z tego miejsca bohater wyrusza, żeby przeżywać swoje egzotyczne przygody.

Więcej informacji o cyklu na stronie www.kontynent.waw.pl/film

więcej o filmach:
http://kontynent-warszawa.pl/film/pl-10-taksówkarz.htm
http://kontynent-warszawa.pl/film/pl-4-artystka.htm

niedziela, 13 lutego 2011

Mikołaj Trzaska / Magic - dziś (13.02)


13.02 niedziela
Miołaj Trzaska / Magic
Koncert
g 20, wstep 30/40 pln

Bilety do nabycia w punkcie Shortcut w Powiększeniu albo na stronie http://www.shortcut.pl/bilety.php#MIKOLAJ


Joe McPhee: trumpet, alto sax

Dominic Duval: bass

Jay Rosen: percussion

Mikołaj Trzaska: alto sax

Magic to dodanie drugiego saksofonisty do Trio X - wkrótce po wspólnym, triowym nagraniu (bez basisty w składzie), muzycy podjęli trwała współpracę, tworząc zupełnie nową jakość. Mikołaj Trzska wnosi tu bardzo dużo wolności i twórczej energii, muzyka zyskuje też chrapliwej drapieżności. Utwory nie są oparte na standardach lub wziętych z nich tematach (jak często czyni to Trio X), ale grane zupełnie free. Jeżeli więc ktoś ma ochotę na dużą dawkę drapieżnej improwizacji wyczulonej na wszelkie niuanse w wykonaniu słowiańsko-amerykańskiego zespołu to powinien wybrać się na koncert!!!

Mikołaj Trzaska - urodzony w Gdańsku, saksofonista, klarnecista basowy, kompozytor, w latach 1988- 91 studiował sztuki piękne. Wyrósł na gruncie yassu - artystyczno-społecznego ruchu, który na przełomie lat 80. i 90. zbuntował się przeciw skostnieniu krajowego jazzowego środowiska. Wraz z Tymonem Tymańskim i grupą kilku innych wolnych od wszelkiego doktrynerstwa muzyków, zmienili oblicze polskiej muzyki jazzowej. Stał się ojcem bodaj najbardziej kreatywnego zjawiska na polskiej scenie ostatnich 20 lat. Trzaska był współzałożycielem najważniejszej formacji yassu - legendarnej Miłości oraz (wciąż aktywnego) Łoskotu. Choć impet yassu wygasł wiele lat temu, stał się czołową postacią krajowej sceny improwizowanej. Po okresie yassowym, nagrał kilka skupionych i wyciszonych płyt z braćmi Olesiami. Akompaniował także poetom - Świetlickiemu i Andruchowyczowi, tworzył projekty muzyczno-literackie z Andrzejem Stasiukiem. Dziś jest liderem, międzynarodowego tria Volumen, członkiem m.in ., Bassisters Orchestra czy Shofar – wykonujacego muzykę żydowską, Przede wszystkim jednak realizuje się na gruncie radykalnego free jazzu, współpracując z tuzami światowej wolnej improwizacji, m.in . z Peterem Brötzmannem, Joe McPhee, Kenem Vandermakiem, Peterem Friisem Nielsenem, Michaelem Zerangiem, Clementine Gasser, Johnem Tchikai. Nagrał okolo trzydziestu płyt.

Joe McPhee - saksofonista, trębacz, multinustrumentalista (także kompozytor i poeta) rozpoczynał karierę muzyka od nauki gry na trąbce w zespole szkolnym; potem (w latach 1964-66) grał w zespole wojskowym stacjonując w Niemczech. Stosunkowo wcześnie zadebiutował: już w 1967 roku nagrał album z Cliffordem Thorntonem oraz koncertował z orkiestrą Matta Jordana. W końcu lat sześćdziesiątych sam zaczął uczyć się gry na saksofonie, eksperymentując nagrania solowe (bez akompaniamentu) oraz poróbując lansować własne zespoły (od 1969 roku). Artysta realizował się także jako wykładowca ciekawych kursów (np. "Rewolucja w dźwięku" w Vassar College w latach 1969-71). Będąc postrzegany jako awangardzista jazzu chętnie zapraszany był do ultranowoczesnych projektów wybitnych innowatorów: grał Cliffordem Thorntonem, Donem Cherrym, legendarną, warsztatową Jazz Composers Orchestra (Carli Bley), w Europie (w latach 1975-77) grał ze Steve'’em Lacym.

Koncertował w Europie z własnym, skrajnie awangardowym triem oraz prowadził grupę do której zapraszał wybitnych awangardzistów spod znaku AACM (np.Josephe'a Jarmana, Sunny'ego Murraya). Prezentująć niezwykle nowatorskie podejście do tradycji jazzowej koncertował w prestiżowych salach koncertowych (od nobliwego Lincoln Center po serię koncertów w nowojorskim klubie Knitting Factory). Sporo koncertował i nagrywał, wystepując "gościnnie" z zespołami Jimmy'ego Giuffre'a, Raymonda Boni, Anthony'ego Coxa, Billa Stewarta, Charlesa Moffetta, André Jaume'a, Daunika Lazro, Evana Parkera.

Feministyczny Salon Historyczny - Przed Dniem Kobiet o Dniu Kobiet.


Zapraszamy do Feministycznego Salonu Historycznego: spotkanie odbędzie się
14 lutego, w poniedziałek o godzinie 18 w klubokawiarni Powiększenie.









W roku 2011 przypada setna rocznica zorganizowanych obchodów Dnia Kobiet. Dnia, który miał w szczególny sposób wskazywać potrzebę walki o prawa polityczne i pracownicze kobiet. Dzień marcowy miał zamierzeniu jego twórczyń być świętem kobiet, niezależnie od ich przynależności państwowej, narodowej i ideologicznej. Swoista międzynarodówka kobieca. Do tej idei nawiązano już samą nazwą: Międzynarodowy Dzień Kobiet.

Podczas naszego spotkania zajmiemy sie genezą Dnia Kobiet w Polsce oraz epoką PRLu, w której data 8 marca miała bardzo ideologiczne znaczenie.

Chcemy przybliżyć historię i kulisy wprowadzenia takiego święta kobiet na gruncie polskim przez socjalistyczne działaczki w drugiej dekadzie XX wieku. Poparły je działaczki kobiece nieidentyfikujące się z ruchem socjalistycznym, ale pojmujące cele i zadania „dnia kobiecego”. Jaki był odzew Polek na postulaty Klary Zetkin i kongresu kopenhaskiego w 1910 roku? Jak informowano opinię publiczną o konieczności wprowadzenia takiego święta także w Polsce?

Ponadto ciekawi nas jak i kto w epoce PRLu świętował i wykorzystywał idee Dnia Kobiet dla celów propagandowych i politycznych. Czy kobiety kiedykolwiek próbowały wykorzystać to święto dla własnych celów? Czy mężczyźni składając życzenia wychodzili poza esencjalistyczną wizję kobiety, czy widzieli ją tylko jako wyrobnicę kolejnego planu iluśletniego. Czy w PRL pamiętano o rodowodzie Międzynarodowego Dnia Kobiet, a może próbowano stworzyć alternatywę?

Nasza dyskusja o historycznych perspektywach Dnia Kobiet odbywa się na krótko przed tegorocznymi obchodami. Spotkanie urozmaicimy czytaniem źródeł z epoki, jak np. wezwanie Klary Zetkin, czy niepublikowane materiały z archiwum Zofii Moraczewskiej. Ponadto prześledzimy obchody marcowe w PRLu w oparciu o oficjalne dokumenty partyjne, dotrzemy do głosu samych kobiet i przytoczymy literackie refleksje nad sensem i charakterem „8 marca”.

Zapraszamy bardzo serdecznie

Iwona Dadej
Anna Nowakowska-Wierzchoś

KFPowiększenie i Portal Kontynent zapraszają na filmy: Kurs na wschód i


Klub Filmowy Powiększenie i Portal Kontynent zapraszaja na filmy: Kurs na wschód i Rowerem na koniec swiata



Portal Kontynent Warszawa zaprasza na premierę dwóch nowych odcinków alternatywnego przewodnika po Warszawie – „Ścieżkami wielokulturowej Warszawy”: Kurs na wschód” i „Rowerem na koniec świata”. Po projekcji planowane jest spotkanie z twórcami.

Nowym, ściśle zintegrowanym z Portalem Kontynent Warszawa projektem jest, realizowany w latach 2009 - 2011, cykl filmów na płytach DVD, prezentujący różnorodność kulturową stolicy, w której znalazło przestrzeń do życia, działalności i rozwoju wielu profesjonalnych artystów pochodzących z innych krajów oraz wywodzących się z mniejszości etnicznych. Celem obrazu jest odkrycie przed widzem zupełnie nowych i wyjątkowych miejsc, w których rozwija się inna kultura. Charakterystyczne dla filmu jest nowatorskie i oryginalne ujęcie tematu, polegające nie na suchym opisie przedstawianych miejsc, lecz na oddaniu ich atmosfery i klimatu funkcjonującej w nich kultury. Chcemy za pomocą kamery wejść w ich przestrzeń, posłuchać opowieści właścicieli niezwykłych restauracji, barów, galerii, poznać historie artystów występujących w warszawskich klubach, jak i na największych wydarzeniach kulturalnych w Polsce i wysłuchać historii cudzoziemców.

Projekt składa się z sześciu 30 - minutowych paradokumentów (każda płyta zawiera 2 odcinki), w sposób dynamiczny ukazujących barwną mozaikę kulturową Warszawy. Powstają one w ciągu trzech lat (w latach 2009 - 2011), pierwsze dwa ukazały się na początku 2010 roku, premiera dwóch kolejnych przewidywana jest na styczeń 2011. Każdy odcinek jest zamkniętą całością, z własnym bohaterem i odwiedzanymi przez niego wielokulturowymi miejscami, reprezentantami różnych kultur i ich historią (od dresiarza, przyjeżdżającego na Stadion kupić buty, przez artystkę poszukującą inspiracji, po biznesmena wyrzucającego wietnamskich sprzedawców ze stadionu, budowanego na Euro 2012). Różnorodność postaci pozwoli widzom utożsamić się z nimi i oglądać nieznane zakątki miasta ich oczami. Akcja każdego odcinka zaczynać się będzie na placu przed Metro Centrum. Z tego miejsca bohater wyrusza, żeby przeżywać swoje egzotyczne przygody.

Więcej informacji o cyklu na stronie www.kontynent.waw.pl/film

więcej o filmach:
http://kontynent-warszawa.pl/film/pl-10-taksówkarz.htm
http://kontynent-warszawa.pl/film/pl-4-artystka.htm

Karol i trochę płyt Pauli / co środe / dj / góra


Karol i trochę płyt Pauli.


Czyli ulubione piosenki warszawskiego duetu, folk w różnych odmianach, ładne melodie z bitem, najfajniejsze kanadyjskie zespoły, prawie cała płyta "Boxer" The National i może jakiś rap z pod znaku Tribe Called Quest, żeby za bardzo nie zamulić.

Zapraszam od 21:00 w imieniu swoim i Pauli płyt.

Searching For Calm / 17.02


Searching For Calm

skład:
Piotr Gruenpeter - bass
Bartosz Lichołap - drums
Michał Augustyn
- guitar
Michał Maślak – vocal/guitar
Jakub Basek
- bass

Searching For Calm to skrzyżowanie hałasu i ciszy, eksplozja energii i emocji, niespodziewane połączenie melodii i zgiełku.

Muzyka grupy wymyka się łatwym porównaniom do jednego gatunku. Zespół celowo unika ślepego podążania za gotowymi rozwiązaniami, dodając do surowych dźwięków niekonwencjonalne rozwiązania rytmiczne i dużo melodii. Organiczne brzmienie inspirowane jest Stevem Albinim i zespołami Fugazi, Sonic Youth, niespokojnym Converge czy Dillinger Escape Plan i The Mars Volta.

To co w muzyce Searching For Calm najważniejsze, to ciągłe poszukiwanie, uciekanie od etykietek. Pochodzący z Sosnowca zespół stara się łączyć różne gatunki, nie dochowując wierności żadnemu z nich. To jeden z niewielu zespołów w Polsce, który w składzie ma dwóch basistów, jego członkowie wywodzą się ze sceny hardcore, inspirują się fusion jazzem i rockową melodią.

08.11.2010 odbyła się ogólnoświatowa premiera drugiego albumu, który zatytułowany został "Celestial Greetings". Wydawcą jest Mystic Records, wytwórnia zajmująca się takimi wykonawcami jak: Czesław Śpiewa, Behemot, Dick4Dick, czy Gaba Kulka. Album zmiksował Pedro Ferreira (The Darkness, Therapy?).

Zwiastujący płytę singiel p.t. „Follow” jest już dostępny na profilu Myspace:

www.myspace.com/searchingforcalm

Jacaszek w Powiększeniu / 18.02


18.02
Jacaszek
Koncert
g. 20
wstęp 10 pln


Jacaszek to polski twórca z kręgu muzyki elektroakustycznej, swobodnie poruszający się pomiędzy muzyką elektroniczną a klasyczną kameralistyką.

Koncert w Powiększeniu będzie kompilacją dotychczasowej twórczości artysty - pojawią się utwory m.in z ostatniego albumu Treny oraz fragmenty najnowszego materiału, w którym Jacaszek eksperymentuje z dźwiękami baroku - m.in brzmieniem klawesynu.

http://www.myspace.com/jacaszek

Mikołaj Trzaska / Magic - dziś (13.02)


13.02 niedziela
Miołaj Trzaska / Magic
Koncert
g 20, wstep 30/40 pln

Bilety do nabycia w punkcie Shortcut w Powiększeniu albo na stronie http://www.shortcut.pl/bilety.php#MIKOLAJ


Joe McPhee: trumpet, alto sax

Dominic Duval: bass

Jay Rosen: percussion

Mikołaj Trzaska: alto sax

Magic to dodanie drugiego saksofonisty do Trio X - wkrótce po wspólnym, triowym nagraniu (bez basisty w składzie), muzycy podjęli trwała współpracę, tworząc zupełnie nową jakość. Mikołaj Trzska wnosi tu bardzo dużo wolności i twórczej energii, muzyka zyskuje też chrapliwej drapieżności. Utwory nie są oparte na standardach lub wziętych z nich tematach (jak często czyni to Trio X), ale grane zupełnie free. Jeżeli więc ktoś ma ochotę na dużą dawkę drapieżnej improwizacji wyczulonej na wszelkie niuanse w wykonaniu słowiańsko-amerykańskiego zespołu to powinien wybrać się na koncert!!!

Mikołaj Trzaska - urodzony w Gdańsku, saksofonista, klarnecista basowy, kompozytor, w latach 1988- 91 studiował sztuki piękne. Wyrósł na gruncie yassu - artystyczno-społecznego ruchu, który na przełomie lat 80. i 90. zbuntował się przeciw skostnieniu krajowego jazzowego środowiska. Wraz z Tymonem Tymańskim i grupą kilku innych wolnych od wszelkiego doktrynerstwa muzyków, zmienili oblicze polskiej muzyki jazzowej. Stał się ojcem bodaj najbardziej kreatywnego zjawiska na polskiej scenie ostatnich 20 lat. Trzaska był współzałożycielem najważniejszej formacji yassu - legendarnej Miłości oraz (wciąż aktywnego) Łoskotu. Choć impet yassu wygasł wiele lat temu, stał się czołową postacią krajowej sceny improwizowanej. Po okresie yassowym, nagrał kilka skupionych i wyciszonych płyt z braćmi Olesiami. Akompaniował także poetom - Świetlickiemu i Andruchowyczowi, tworzył projekty muzyczno-literackie z Andrzejem Stasiukiem. Dziś jest liderem, międzynarodowego tria Volumen, członkiem m.in ., Bassisters Orchestra czy Shofar – wykonujacego muzykę żydowską, Przede wszystkim jednak realizuje się na gruncie radykalnego free jazzu, współpracując z tuzami światowej wolnej improwizacji, m.in . z Peterem Brötzmannem, Joe McPhee, Kenem Vandermakiem, Peterem Friisem Nielsenem, Michaelem Zerangiem, Clementine Gasser, Johnem Tchikai. Nagrał okolo trzydziestu płyt.

Joe McPhee - saksofonista, trębacz, multinustrumentalista (także kompozytor i poeta) rozpoczynał karierę muzyka od nauki gry na trąbce w zespole szkolnym; potem (w latach 1964-66) grał w zespole wojskowym stacjonując w Niemczech. Stosunkowo wcześnie zadebiutował: już w 1967 roku nagrał album z Cliffordem Thorntonem oraz koncertował z orkiestrą Matta Jordana. W końcu lat sześćdziesiątych sam zaczął uczyć się gry na saksofonie, eksperymentując nagrania solowe (bez akompaniamentu) oraz poróbując lansować własne zespoły (od 1969 roku). Artysta realizował się także jako wykładowca ciekawych kursów (np. "Rewolucja w dźwięku" w Vassar College w latach 1969-71). Będąc postrzegany jako awangardzista jazzu chętnie zapraszany był do ultranowoczesnych projektów wybitnych innowatorów: grał Cliffordem Thorntonem, Donem Cherrym, legendarną, warsztatową Jazz Composers Orchestra (Carli Bley), w Europie (w latach 1975-77) grał ze Steve'’em Lacym.

Koncertował w Europie z własnym, skrajnie awangardowym triem oraz prowadził grupę do której zapraszał wybitnych awangardzistów spod znaku AACM (np.Josephe'a Jarmana, Sunny'ego Murraya). Prezentująć niezwykle nowatorskie podejście do tradycji jazzowej koncertował w prestiżowych salach koncertowych (od nobliwego Lincoln Center po serię koncertów w nowojorskim klubie Knitting Factory). Sporo koncertował i nagrywał, wystepując "gościnnie" z zespołami Jimmy'ego Giuffre'a, Raymonda Boni, Anthony'ego Coxa, Billa Stewarta, Charlesa Moffetta, André Jaume'a, Daunika Lazro, Evana Parkera.