piątek, 19 marca 2010

www.klubpowiekszenie.pl


www.klubpowiekszenie.pl

Zapraszamy na naszą stronę, pełne info, koncerty, mprezy

Ass & the Frenchmen (SWE) - dziś! PLAN B (duża sala, wstęp wolny)


Ass & the Frenchmen (SWE)
19.03.2010
Koncert
g. 20
wstęp wolny




Ass & The Frenchmen to pięciu dzikich pół-ludzi pół-zwierząt wychowanych w mrocznych lasach południowej Szwecji, w niedostępnej i odseparowanej wiosce Gränna. Grzechocząca surowizna dźwięków zrodzona z ich obskuranckich, omszałych umysłów zaatakuje w planie b w 100 rocznicę zjedzenia czerwonego kapturka.

Mozolne próby w piwnicy złotnika-kanibala zapłodniły ich chore umysły nową inspiracją, które powiły (lub może poroniły) nowy materiał, który można określić jedynie jako mutację Lady Gaga z Tomem Waitsem i Marylinem Masonem w oparchach zakazanych pogańskich ludowych rytuałów I cygańskich zaśpiewek.
Niedomyci, cyniczni i prowokujący – Ass and The Frenchmen zabiorą warszawską publiczność do muzycznego piekła już 19 marca.

www.myspace.com/assandthefrenchmen
www.youtube.com/watch?v=ZT5nE9OrOOE

Contemporary Noise Sextet - 20.03 w Powiększeniu. Wstęp 25 pln do kupienia przed koncertem!


20.03.2010
Contemporary Noise Sextet
Koncert
g. 20
wstęp 25








Contemporary Noise Sextet to formacja założona przez braci Kapsa. Zespół wcześniej znany też jako Contemporary Noise Quintet. Zaczynali od rewelacyjnej punkowej formacji Something Like Elvis i zawojowali muzyczny rynek. Po kilku latach zespół się rozpadł, ale bracia Kapsowie (pianista Kuba i perkusista Bartek) założyli Contemporary Noise Quintet i równie wielkim przebojem wdarli się na scenę polskiego jazzu. Krytycy entuzjastycznie przyjęli płytę "Pig Inside The Gentleman". Muzyka genialnie balansująca na granicy jazzu, jazz-rocka i transu z odrobiną krwistego noise'u spod znaku najostrzejszych japońskich kapel.

Muzykę zespołu można określić jako energetyczny jazz z elementami muzyki filmowej, jednak różnorodność dźwięków nie pozwala jednoznacznie zaszufladkować wypracowanego przez muzyków stylu.
Ich płyty poza Polską są wydawane w Japonii, Anglii oraz Niemczech ,gdzie również koncertują. Niebawem CNS wybiera się na trasę do Japonii gdzie będzie promować wydaną ostanio płytę “Unaffected Thought Flow”.
Tymczasem grupa pracuje nad nowym materiałem, którego premiera została zaplanowana na jesień tego roku. Część nowych kompozycji będzie można usłyszeć na zbliżającej się polskiej trasie.

Contemporary Noise Sextet w składzie:
Kuba Kapsa – piano, rhodes, syntezator
Wojtek Jachna – trąbka
Tomek Glazik – saksofon tenorowy, barytonowy
Kamil Pater – gitara, gitara barytonowa
Patryk Węcławek – kontrabas, gitara basowa
Bartek Kapsa – perkusja

„COś JAK JAZZ Contemporary Noise Sextet - jazz bez jazzu, muzyka filmowa bez filmu, za to coś wspaniałego!
Wbrew nazwie, która sugeruje hałaśliwą muzykę dla wybranych, wręcz dla jajogłowych, Contemporary Noise Sextet to rewelacja dla wszystkich. Piękne, mocne, romantyczne tematy fortepianowe w dialogu z sekcją dętą. Proste i niezwykle emocjonalne kompozycje prowadzące do kulminacji, przy których cierpnie skóra. A kto pamięta jeszcze historię tych muzyków, temu włos się jeży na głowie.” Bartek Chaciński Przekrój

„CNQ natychmiast przekonuje, że ma swój pomysł na muzykę. A ponieważ nie dość, że jest on atrakcyjny, to jeszcze doskonale zrealizowany, po "Pig Inside The Gentleman" po prostu trzeba sięgnąć, gdyż to jedna z najlepszych polskich płyt AD 2006.” Piotr Lewandowski PopUp Magazine

www.myspace.com/cnquintet
www.cnq.electriceye.pl

czwartek, 18 marca 2010

DDR Studio Vintage Design

"DDR Studio Vintage Design zaprasza na Wietrzenie Magazynów. Od soboty 20.03,o godzinie 12, do soboty 27.03.
Klasyka dizajnu od 50 zł.
Koszykowa 33, domofon 111."

FOUR (Zimpel/Rempis/Tokar/Daisy) - DZIŚ! g 20.00










18.03.2010
FOUR (Zimpel/Rempis/Tokar/Daisy)
Koncert
g. 20
wstęp 30 zł


Waclaw Zimpel - klarnety (Polska)
Dave Rempis - saksofony (USA)
Mark Tokar - kontrabas (Ukraina)
Tim Daisy - perkusja (USA)

Four to międzynarodowy skład improwizatorów czerpiących ze spuścizy różnych kultur i tradycji, współpracujących z najważniejszymi postaciami współczesnego jazzu.
W kwietniu 2008 w krakowskiej Alchemii został nagrany materiał Four Walls - wspólny projekt Wacława Zimpla i Tima Daisy, który został uznany płytą roku 2008 w ankiecie serwisu internetowego Diapazon.W nagraniu gościnnie wystąpili Mark Tokar i Dave Rempis, początkując ideę kwartetu Four.
Muzycy Four wspolpracują ze sobą w ramach dziesięcioosobowej orkiestry Kena Vandermarka Resonance.

Wacław Zimpel – klarnecista, kompozytor, ukończył z wyróżnieniem studia w klasie klarnetu prof. Zdzisława Nowaka w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Studiował również w Hochschule für Musik und Teather w Hannoverze w klasie klarnetu prof. Johannesa Peitza. Zimpel prowadzi działalność nagraniową, koncertową i kompozytorską. Współpracował z najważniejszymi przedstawicielami polskiej i międzynarodowej awangardy muzycznej, między innymi z Kenem Vandermarkiem, Bobbym Few, Joe McPhee, Stevem Cohnem, Christianem Ramondem, Mikołajem Trzaską, Timem Daisym, Stevem Swellem, Davem Rempisem, Klausem Kugelem, Marcinem Maseckim, Raphaelem Roginskim.

Mark Tokar – absolwent Politechniki Lwowskiej oraz Lyudkevych Music College. Uczestnik warsztatów M. Parkinsona. Dzięki programowi stypendialnemu “Gaude Polonia” studiował na Akademii K. Szymanowskiego w Katowicach. W latach 2005-2006 dyrektor artystyczny polsko-ukraińskiego festiwalu Jazz Bez. Organizator cyklu koncertów Metro Jazz we Lwowie. Koncertował w Niemczech, Polsce, Austrii, na Ukrainie, Rosji, we Włoszech, Węgrzech i Czechach. Członek Dzyga Jazz Quintet oraz Ken Vandermark Reconance. Lider projektów Leo'm'art oraz Mark Tokar's Quintet. Współpracował z takimi muzykami jak: Ken Vandermark, Steve Swell, Roberta Piket, Tim Daisy, Dave Rempis, Bobby Few, Fred Frith (USA), Klaus Kugel, Arkadij Shylklper (Niemcy), Mazzol, Mikołaj Trzaska, Wacław Zimpel (Polska), Yuriy Yaremchuk (Ukraina), Per-Ake Holmlander, Magnus Broo (Szwecja), Mark Sanders (Anglia), Michael Zerang (USA).

Tim Daisy – jedna z najjaśniejszych postaci chicagowskiej sceny muzyki improwizowanej. Gra jako sideman m.in. z Vandermark 5, The Rempis Percussion Quartet, and The Engines, Tim jednocześnie utrzymując wysoką formę realizując swoje projekty jako kompozytor dla grup kameralnych, jazzowych, pisząc muzykę dla teatrów tańca i do filmu. Współpracował m.in. z takimi artystami jak: Ken Vandermark, Peter Brotzman, Michael Zerang, Erik Friedlander czy Fred Anderson. Występował m.in. na następujących imprezach: North Sea Jazz Festival, The Newport Jazz Festival, Le Mans Jazz Festival, Chicago Jazz Festival, Enjoy Jazz Festival, Umbrella Music Festival, Ring Ring Festival w Belgradzie, Lviv Jazz Festival. Jest liderem zespołów: Vox Arcana, New Fracture Quartet. Jako sideman udziela się w Rempis Percussion Quartet, Vandermark 5, Frame Quartet, KLANG, The Engines, Rempis/Daisy duo, Kyle Bruckmann’s WRACK, Resonance Ensemble, Vandermark/Daisy Duo.

Dave Rempis – absolwent Northwestern University w klasie saksofonu klasycznego. Zdobył tytuł magistra antropologii i etnomuzykologii. Studiował także w International Centre for African Music and Dance na University of Ghana. Karierę jazzmana rozpoczął na dobre w 1998, kiedy to zastąpił Marsa Williamsa w słynnym Vandermark Five, dzięki czemu zdobył rozgłos w USA i Europie. Koncertował z wieloma znakomitymi postaciami, takimi jak: Paul Lytton, Axel Doerner, Peter Brotzmann, Hamid Drake, Steve Swell, Kevin Drumm, Paal Nilsson-Love, Tony Buck czy Joe Morris. Dwa razy wyróżniony w konkursie Downbeatu mianem Rosnącej Gwiazdy w kategorii saksofonu altowego i barytonowego. Udziela się także jako organizator koncertów m.in. dla Umbrella Music Festival, Downtown Sound Gallery czy rockowego Pitchfork Music Festival organizowanego przez jeden z najwazniejszych portali muzycznych na świecie – Pitchfork.

środa, 17 marca 2010

Micheal Zerang/Renata Piotrowska/Laura Murphy - muzyka/taniec/improwizacja. g 20.00 DZIŚ!
















DZIŚ 17.03.2010
Micheal Zerang/Renata Piotrowska/Laura Murphy
muzyka/taniec/improwizacja
g. 20
wstęp 15


Michael Zerang - perkusista, improwizator i kompozytor, jeden z czołowych muzyków amerykańskiej sceny jazzowej. Urodził się w 1958 roku w Chicago. Pracował i współtworzył wiele lokalnych grup: Liof Munimula, The Neutrino Orchestra, Trio Troppo, The Wonderfuls, The Blue Angels, Sam Pappas' Tumbling Strains, Frozen Lucy, The Quirt Quintet, Musica Menta, The Vandermark Quartet, Dream Cheese, The Sputter Ensemble, In Zenith, i Broken Wire . Pracował z najważniejszymi muzykami amerykańskiej i europejskiej sceny jazzowej: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, czy Fred Lonberg-Holm. Nagrywał dla wielu czołowych wytwórni muzycznych m.in. Okka Disc, boxMEDIA, Kontrans, Southport, Quinnah, Eighth Day Music, Garlic, i Platypus.

Gościnnie współpracuje z performerami z School of the Art Institute of Chicago oraz zajmuje się analizą rytmiczną tańca w The Dance Center of Columbia i Northwestern University, a także prowadzi kursy kompozycji w ramach Choreographer Collaborations na Northwestern University, oraz muzyki dla dzieci w The Jane Adams Hull House.

Renata Piotrowska
Z wykształcenia aktorka. Z praktyki – dance and performance maker / contact improviser. Uczestniczyła w wielu warsztatach, stażach i spektaklach improwizacji i kontakt improwizacji (m.in. z Andrew Harwoodem, Rayem Chungiem, Michaelem Schumacherem, Nigelem Charnockiem, i w The School of New Dance Development w Amsterdamie).
Jest uczestniczką kilku programów stypendialnych i wielu festiwali. W roku 2007 została wybrana do stworzenia solowego spektaklu tańca w ramach konkursu SOLO PROJEKT 2007 organizowanego przez Art Stations Foundation w Poznaniu. W roku 2007 i 2008 brała udział w Warszawskiej Nocy Tańca, a w roku 2008 w Polskiej Platformie Tańca, a jej spektakl „Unknown” został wspomniany przez kilku krytykow w ramach ankiety zorganizowanej przez portal www.nowytaniec.pl za jeden z najlepszych spektakli roku. W roku 2009 pracowała z Nigelem Charnockiem nad spektaklem „Happy”.
Jej praca nad przedstawieniami tanecznymi opiera się głównie na wykorzystywaniu improwizacji, kontakt improwizacji i performance art (jako sposobu poszukiwań lub końcowego efektu), poruszaniu aspektów społecznych i kulturowych, łączeniu sztuk oraz na interakcjach z widzem.
Prowadzi warsztaty, regularne zajęcia z improwizacji i kontakt improwizacji w Polsce i za granicą. Jest prezesem stowarzyszenia Towarzystwo Prze-Twórcze.

Laura Murphy - po uzyskaniu dyplomu z tańca na Uniwersytecie Wisconsin związała się na kilka lat z grupą Wild Space Dance Company prowadzoną przez Deba Loewena. W tym czasie wzięła udział i współtworzyła 12 spektakli, jednocześnie współpracując z niezależnymi choreografami jak Sofi Askenazi, Dan Schuchart, Kati Sopoci i Peggy Choy. Jej własne projekty prezentowane były przez Danceworks Studio Theater i na Madison Intercontinental Dance Festiwal. Jako nauczyciel tańca pracowała miedzy innymi na University of Wisconsin- Milwaukee I Wild Space's Outreach Education Program. W ostatnich latach bierze udział w warsztatach Londynie, Wiedniu a także w Polsce. Wciąż rozwija swoje zainteresowanie nieskrępowaną ekspresją i świadomością ruchu.

Zdjęcia z wyprawy do Indii - w PLANIE B

22.03.2010
g 20.30
PLAN B
Zdjęcia z wyprawy do Indii.
Prowadzący: Michał Pawłowski, Kamil Sikorski

4,5tys kilometrów pokonanych jedynie z plecakiem zawieszonym na ramionach. Poznający Indie od podszewki, dobierając się do ich korzeni, podróżując pociągami i autobusami. Dwoje białych zawieszonych w świecie przeznaczonym jedynie dla Indusów. Podróżując z Indusami, jedząc z Indusami, żyjąc wśród nich. Pierwsza z szeregu podróży życia.
Wyprawa skupiała się na poznaniu Indii Południowych, na odkryciu światyń Ellory z początku naszego wieku, pałaców w Mysore, fortów zakładanych przez Portugalczyków oraz plantacji herbaty w górach. Z podróży przywieźliśmy 4,5tys. zdjęć, z których wyselekcjonowaliśmy kilkaset, którymi chcemy podzielić się ze światem. Wcześniej dzieliliśmy się naszymi przeżyciami na blogu http://www.natrasie.blog.pl/ - teraz zapraszamy was na premierową prezentację zdjęć do Planu B!

Spotkania z Gazmendem Kapllanim autorem "Krótkiego podręcznika przekraczania granic"


24 marca (środa)
godz. 19:00
Albańczyk z pochodzenia, Grek z wyboru
Gorąco zapraszamy na spotkania z Gazmendem Kapllanim,
autorem "Krótkiego podręcznika przekraczania granic"
Spotkanie poprowadzi Paulina Wilk



Po niemal 15 latach życia na obczyźnie społeczność albańska w Grecji zaczęła zapuszczać korzenie i z wolna stawać integralną częścią tamtejszego społeczeństwa. Świadectwo indywidualnej historii emigracyjnej, jakim jest Krótki podręcznik przekraczania granic, pozostaje równie ciekawe dla tych, którym przypadły w udziale podobne doświadczenia, jak i dla społeczeństwa, które imigrantów przyjmuje.


Urodzony w Albanii Gazmend Kapllani przekroczył granicę z Grecją w 1991 roku i mieszkał w Atenach przez 15 lat. Krótki podręcznik przekraczania granic jest świadectwem niedającego się usunąć śladu, jaki to doświadczenie pozostawiło w jego życiu.

Autor przedstawia los przybyszów we współczesnej Grecji, kraju, przez który zaledwie 50 lat temu przetoczyła się fala masowej emigracji, lecz który mimo to nader chętnie obarcza nowo przybyłych odpowiedzialnością za wszelkie choroby społeczne.

W swej szczerej opowieści, pełnej dowcipu i autoironii, Kapllani przedstawia granicę jako nieskończenie wysoki mur opasujący więzienie, ale także jako horyzont absolutnej wolności.
Kapllani "syndrom graniczny" traktuje jak swoistą chorobą, której opisowi poświęca właściwie całą ksiązkę. Jest tu mowa o granicach totalitaryzmu, ucieczki, poczucia winy, miłości, nadziej i współżycia. Doświadczenia te opisuje nie tylko z własnej perspektywy, ale oddaje także głos wszystkim emigrantom, dla których jedynym schronieniem było zawsze milczenie.



"To błyskotliwa, ironiczna i dowcipna opowieść na całkiem niewesoły temat. Kapllani pisze o emigracji i pisze o niej tak, jak nikt wcześniej. Może dlatego, że jest Albańczykiem, a krajem, do którego przybył, jest Grecja? A może dlatego, że łączy kąśliwą ironię Dubravki Ugresic z intymnym doświadczeniem zawartym w prozie Tremain? Niezależnie od tego, na czym polega jego sekret, Krótki podręcznik to książka mądra i ważna. Mówi o pokonywaniu granic i trudnym stanie zawieszenia, zwlekania, pozostawania gdzieś zbyt długo, który sprawia ból nawet najbardziej doświadczonym 'pogranicznikom'." 
 - Lisa Appignanesi



"Z niezwykłą przenikliwością popartą niełatwym doświadczeniem wskazuje Kapllani na setki niewidzialnych granic, społecznych i kulturowych, które imigrant musi pokonywać i z którymi mierzyć się musi co dnia. Turysta mówiący łamaną greką jest uroczy, imigrant nieumiejący sklecić po grecku zdania budzi podejrzliwość i niechęć. (...) Dzięki Kapllaniemu posiadacze 'świetnych' paszportów krajów UE mogą z zaskoczeniem odkryć, jak złowrogo majaczą jeszcze dla niektórych granice w naszej wielkiej europejskiej rodzinie."
 - Kapka Kassabova, "The Guardian"

poniedziałek, 15 marca 2010

Woody Alien + Nathalie and The Loners feat. Maciej Cieślak (Ścianka). DZIŚ DZIŚ DZIŚ g 20.00 Zaaapraszamy!!


15.03.2010
Woody Alien + Nathalie and The Loners feat. Maciej Cieślak (Ścianka)
Koncert
g. 20
wstęp 20


WOODY ALIEN to duet: bas, perkusja i wokal. Założony przez Marcina Piekoszewskiego w 1999 roku w Stargardzie Szczecińskim. Zadebiutował albumem „Piss And Shit And A Diamond Of Perception”, wydanym przez Every Color (2005). Następnie w 2008 powstała płyta „Pee And Poo In My Favorite Loo”(Gusstaff Rec.), nagrana już z nowym perkusistą Danielem Szwedem. Po paru dłuższych trasach koncertowych Woody Alien postanowił nagrać kolejny album „Microgod”, który będzie wydany również nakładem Gusstaff Records oraz Woody Alien.

Nowy album Woody Alien „Microgod” przynosi bardziej przebojowy i piosenkowy materiał, jeśli w ogóle w przypadku tego zespołu można tak powiedzieć. Płyta został nagrana w Perlazza Studio w Opalenicy pod Poznaniem. Inżynierem był Przemysław Wejmann, który okazał się być odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu z odpowiednimi narzędziami potrzebnymi do zrealizowania „Microgod”. Współpraca była owocna, czego wynikiem jest ta oto płyta. Wejmannowi i Woodiemu udało się ujarzmić brudne i zarazem bardzo sprężyste brzmienie zespołu, a następnie przełożyć je na cyfrowy zapis. Masteringiem płyty, tak jak w przypadku poprzedniej, zajął się Herki Production, który jeszcze bardziej uwydatnił surowe, minimalistyczne, ale zarazem noise’owe, miejscami powyginane bluesowo-jazzowe brzmienie Woody Alien’a.

Potężna perkusja oraz warkoczący bas są jak bracia bliźniacy…jeden drugiego nie opuszcza na krok, są jak rozpędzony słoń biegnący na oślep i 8 metrowy pyton, którego syczenie przeradza się we wrzask, nad wszystkim czuwa wokal, który z jednej strony jest komentatorem tego bliźniaczego duetu, zaś z drugiej robi sobie wycieczki na tematy dręczących autora osobistych kwestii. Jednym słowem „Microgod” to konkret, który wydaje się być kolejnym, nieuniknionym krokiem w odniesieniu do poprzedniej płyty „Pee And Poo In My Favorite Loo”.

TRIFONIDIS DOWNTOWN QUARTET - 31.03 w Powiększeniu.


31.03.2010
Trifonidis Downtown Quartet
Koncert
g. 20
wstęp 20 pln


TRIFONIDIS DOWNTOWN QUARTET
Maciej Trifonidis Bielawski (saksofon sopranowy, saksofon tenorowy, flety) - kompozytor, saksofonista, producent muzyczny, realizator dźwięku .Muzyka Trifonidisa jest różnorodna, kompozytor niczym podróżnik wędruje po świecie dźwięków, zachowując jednocześnie swój indywidualny styl i język muzyczny. Komponuje na duże orkiestrowe składy, comba, kameralne tria, duety... Jego muzykę charakteryzuje niezwykła energia, zabawa fakturą i formą. Obok wyrafinowanych jazzowych tematów w kompozycjach Trifonidisa usłyszymy odważne sonorystyczne eksperymenty i dzikie free jazzowe improwizacje, symfoniczno -filmowe nastroje.W wielowątkowych utworach odnajdziemy wpływy muzyki jazzowej, współczesnej i etnicznej. W swojej muzyce twórca ten łączy brzmienia akustyczne z elektroniką, oscylując między improwizacją a precyzyjnym zapisem utworów. Działalność kompozytorska to jedna z trzech głównych dróg artysty. Trifonidis jako multiinstrumentalista udziela się i tworzy wiele zespołów sceny jazowej, world music i muzyki improwizowanej. A jako producent i realizator dźwięku i wydawca (SLOWDOWN RECORDS) tworzy i nagrywa muzykę we własnym studio (TRIFONIDIS STUDIO). Aktualnie tworzy w formacje: Tricphonix, Trifonidis Orchestra, Trifonidis Free Orchestra, Trifonidis Trio oraz w Horny Trees. Współpracował i tworzył z :Trapezfik, Słoma i Bębnoluby, Batyskaf, Mamadu Diouf, Beckaye Aw, Drums NRG, Muzykoterapia, Mafrik, Płyny, Makossa, Kerd. Paweł Szamburski, Hubert Zemler , Patryk Zakrocki, Ray Dickaty, Szymon Tarkowski, Adam Świtała, Raphael Rogiński,Wacław Zimpel,Tomasz Duda , Levity ...

Ray Dickaty (saksofon sopranowy, saksofon tenorowy, flety) - na karierę muzyczną Raya Dickaty składają się: 60 nagrań z różnymi artystami, płyty i kilka światowych tournee z zespołem Spiritualized. Jest autorem aranżacji partii sekcji dętych do utworów Spiritulized na płycie "Anutha Zone". Jako saksofonista i flecista grał w kapeli Dr. John, był członkiem zespołów Too Pure i Moonshake, z którymi nagrał 2 albumy z występującymi gościnnie PJ Harvey i Stereolab. Odbył wiele tras koncertowych w tym słynny festiwal Lollapalooza wraz z Moonshake oraz trasy koncertowe z Radiohead oraz Neilem Youngiem jako członek zespołu Spiritualized. Nagrywał i koncertował z Cornershop, Gallon Drunk, Durutti Column, AMP, Lush, The Duke Spirit i Six By Seven.Współpracował z legendą i założycielem AMM Eddiem Prevostem w Londynie i Liverpoolu. Występował z improwizatorami Carlosem Zingaro, Phillipem Marksem, Chrisem Corsano, Brigitte Kuepper, Tomem Chant i liverpoolskim Frakture Big Band. Kilka miesięcy temu wraz ze swoim zespołem Loka z wytwórni Ninja Tunes, z którym obecnie nagrywa drugą płytę, wystąpił z Gilesem Petersonem na sesji nagraniowej w studio BBC Radio One. Ma na swoim koncie również współpracę z takimi projektami muzycznymi jak Super Numeri, Terry Edwards, Zukanican, Damo Suzuki, Michael J Sheehy, the N.O.W. Sextet, Core Trio i legendarnym zespołem noise rockowym Skree.

Daniel Polkowski (saksofon altowy , klarnet )- aka Banan Saksofonista, który od kilku lat z powodzeniem wspiera gra na saksofonie czołówkę polskich Dj'ów . Oprócz występów w klubach całej Polski jest saksofonista funk-punk”owego zespołu Tricphonix, formacji jazzowych, zespołu Trifonidis Orchestra, a także nagrywa partie saksofonu w utworach produkowanych przez duet Wawa, Martina Harmony, Loco Records, a także produkuje muzykę z Dj Prorokiem pod pseudonimem MagoDago

Piotr Janiec (tuba) - Od 2000 roku związany z Ośrodkiem Pogranicze "Sztuk, Kultur, Narodów". Właśnie tam po raz pierwszy pobiera lekcje gry na tubie u prof. Mariana Szaryńskiego. Silnie związany z muzyką klezmerską gra i koncertuje w Polsce i poza granicami z działającą przy ośrodku Kapelą Klezmerską Teatru Sejneńskiego. Uczestniczy w warsztatach prowadzonych przez Paul'a Brody'ego, Frank'a London'a, Jeff'a Warschauer'a, Michael'a Alpert'a czy David'a Krakauera w projekcie "Tratwa muzykantów pomiędzy Nowym Jorkiem a Sejnami", Mikołajem Trzaską, Marcinem Olakiem w ramach projektu "Sejneńska Spółdzielnia Jazzowa". Od 2008 związany z warszawską sceną muzyczną. Koncertuje wraz Trifonidis Orchestra, Trifonidis Free Orchestra, Frozen Bird, Muzyka Miejsca, Orkiestra Klezmerska Teatru Sejneńskiego. Współpracuje z muzykami takimi jak Maciek Bielawski, Paweł Szamburski, Patryk Zakrocki, Raphael Rogiński, Michał Górczyński, Paweł Szpura, Radek Duda, Wojtek Traczyk, Ray Dickaty, Luis Nubiola, Kamil Szuszkiewicz i inni.

Touchy Mob (DE) - w PLANIE B. 20.03 g 20.00


20.03.2010
Touchy Mob (DE)
Koncert
g. 20
wstęp wolny







Touchy Mob to nazwa pod którą ukrywa się berliński multiinstrumentalista Ludwig Plath, z wykształcenia pianista. Jego muzyka charakteryzuje się niezwykle interesującym połączeniem alt-folkowych brzmień, przywołujących na myśl Devendrę Banharta, z elektronicznymi podkładami, momentami zahaczającymi o minimal-techno. Dostrzec u niego można również wpływy takich artystów jak Atlas Sound, Grizzly Bear czy Bon Iver.
Na swoich występach Touchy Mob używa komputerowo generowanych sampli, łącząc je z brzmieniami gitary i ukulele. Całości dopełnia głęboko emocjonalny głos Platha.
Debiutancka płyta Touchy Mob ukaże się w 2010 roku pod szyldem labelu Gingerbread Records, prowadzonego przez członków zespołu Kyst, którzy prawdopodobnie udzielą się gościnnie w kilku utworach.

FOUR (Zimpel/Rempis/Tokar/Daisy) - czwartek 18.03 wstęp 20/30 zł - przedsprzedaż w Powiększeniu










18.03.2010
FOUR (Zimpel/Rempis/Tokar/Daisy)
Koncert
g. 20
wstęp 20/30 zł - przedsprzedaż w Powiększeniu


Waclaw Zimpel - klarnety (Polska)
Dave Rempis - saksofony (USA)
Mark Tokar - kontrabas (Ukraina)
Tim Daisy - perkusja (USA)

Four to międzynarodowy skład improwizatorów czerpiących ze spuścizy różnych kultur i tradycji, współpracujących z najważniejszymi postaciami współczesnego jazzu.
W kwietniu 2008 w krakowskiej Alchemii został nagrany materiał Four Walls - wspólny projekt Wacława Zimpla i Tima Daisy, który został uznany płytą roku 2008 w ankiecie serwisu internetowego Diapazon.W nagraniu gościnnie wystąpili Mark Tokar i Dave Rempis, początkując ideę kwartetu Four.
Muzycy Four wspolpracują ze sobą w ramach dziesięcioosobowej orkiestry Kena Vandermarka Resonance.

Wacław Zimpel – klarnecista, kompozytor, ukończył z wyróżnieniem studia w klasie klarnetu prof. Zdzisława Nowaka w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Studiował również w Hochschule für Musik und Teather w Hannoverze w klasie klarnetu prof. Johannesa Peitza. Zimpel prowadzi działalność nagraniową, koncertową i kompozytorską. Współpracował z najważniejszymi przedstawicielami polskiej i międzynarodowej awangardy muzycznej, między innymi z Kenem Vandermarkiem, Bobbym Few, Joe McPhee, Stevem Cohnem, Christianem Ramondem, Mikołajem Trzaską, Timem Daisym, Stevem Swellem, Davem Rempisem, Klausem Kugelem, Marcinem Maseckim, Raphaelem Roginskim.

Mark Tokar – absolwent Politechniki Lwowskiej oraz Lyudkevych Music College. Uczestnik warsztatów M. Parkinsona. Dzięki programowi stypendialnemu “Gaude Polonia” studiował na Akademii K. Szymanowskiego w Katowicach. W latach 2005-2006 dyrektor artystyczny polsko-ukraińskiego festiwalu Jazz Bez. Organizator cyklu koncertów Metro Jazz we Lwowie. Koncertował w Niemczech, Polsce, Austrii, na Ukrainie, Rosji, we Włoszech, Węgrzech i Czechach. Członek Dzyga Jazz Quintet oraz Ken Vandermark Reconance. Lider projektów Leo'm'art oraz Mark Tokar's Quintet. Współpracował z takimi muzykami jak: Ken Vandermark, Steve Swell, Roberta Piket, Tim Daisy, Dave Rempis, Bobby Few, Fred Frith (USA), Klaus Kugel, Arkadij Shylklper (Niemcy), Mazzol, Mikołaj Trzaska, Wacław Zimpel (Polska), Yuriy Yaremchuk (Ukraina), Per-Ake Holmlander, Magnus Broo (Szwecja), Mark Sanders (Anglia), Michael Zerang (USA).

Tim Daisy – jedna z najjaśniejszych postaci chicagowskiej sceny muzyki improwizowanej. Gra jako sideman m.in. z Vandermark 5, The Rempis Percussion Quartet, and The Engines, Tim jednocześnie utrzymując wysoką formę realizując swoje projekty jako kompozytor dla grup kameralnych, jazzowych, pisząc muzykę dla teatrów tańca i do filmu. Współpracował m.in. z takimi artystami jak: Ken Vandermark, Peter Brotzman, Michael Zerang, Erik Friedlander czy Fred Anderson. Występował m.in. na następujących imprezach: North Sea Jazz Festival, The Newport Jazz Festival, Le Mans Jazz Festival, Chicago Jazz Festival, Enjoy Jazz Festival, Umbrella Music Festival, Ring Ring Festival w Belgradzie, Lviv Jazz Festival. Jest liderem zespołów: Vox Arcana, New Fracture Quartet. Jako sideman udziela się w Rempis Percussion Quartet, Vandermark 5, Frame Quartet, KLANG, The Engines, Rempis/Daisy duo, Kyle Bruckmann’s WRACK, Resonance Ensemble, Vandermark/Daisy Duo.

Dave Rempis – absolwent Northwestern University w klasie saksofonu klasycznego. Zdobył tytuł magistra antropologii i etnomuzykologii. Studiował także w International Centre for African Music and Dance na University of Ghana. Karierę jazzmana rozpoczął na dobre w 1998, kiedy to zastąpił Marsa Williamsa w słynnym Vandermark Five, dzięki czemu zdobył rozgłos w USA i Europie. Koncertował z wieloma znakomitymi postaciami, takimi jak: Paul Lytton, Axel Doerner, Peter Brotzmann, Hamid Drake, Steve Swell, Kevin Drumm, Paal Nilsson-Love, Tony Buck czy Joe Morris. Dwa razy wyróżniony w konkursie Downbeatu mianem Rosnącej Gwiazdy w kategorii saksofonu altowego i barytonowego. Udziela się także jako organizator koncertów m.in. dla Umbrella Music Festival, Downtown Sound Gallery czy rockowego Pitchfork Music Festival organizowanego przez jeden z najwazniejszych portali muzycznych na świecie – Pitchfork.

UPPERDOG, reż. Sara Johnsen (Norwegia 2009). Wtorek 16.03 g 19.00 wstęp wolny


16.03.2010
Klub Filmowy Powiększenie i Centrum Europy zapraszają: “Upperdog” w reżyserii Sary Johnsen
g 19.00
WSTĘP WOLNY
film z angielskimi napisami


To opowieść o czwórce młodych mieszkańców dzisiejszego Oslo. Każde z nich na swój sposób próbuje realizować cele. Mads, który wrócił z wojskowej służby w Afganistanie, chce ułożyć sobie życie i wymazać złe wspomnienia. Zamknięta w sobie Yanne poszukuje miłości i marzy o odnalezieniu brata, z którym ją niegdyś rozdzielono. Pracująca z nią Maria jest w Norwegii z przymusu, w Polsce zostawiła syna. Tryskająca energią i optymizmem zdaje się być postacią z innej bajki. Wieczorami zmywa w restauracji, w ciągu dnia sprząta u zamożnych Norwegów. W jednym z domów poznaje Axela – rozpieszczonego i pozornie pewnego siebie yuppie, który konsekwentnie ucieka przed ustatkowaniem. Mimowolne kontakty między bohaterami, w których łącznikiem staje się Maria, wyciągają na światło dzienne ich tłumione lęki i potrzeby, i stają się próbą wyjścia z dotychczasowej wegetacji.
Film uczestniczył w Konkursie Międzynarodowym zeszłorocznego Warszawskiego Festiwalu Filmowego.

«„Upperdog” stwarza z początku wrażenie totalnie nienorweskiego filmu. (…) Ale nie dajcie się zwieść: „Upperdog” jest tak norweski jak rytualne polowanie na łosia, które ma miejsce również w filmie.» (Aftenposten)
«„Upperdog” Sary Johnsen imponuje odwagą; jest równie rozrywkowy, co dający do myślenia.» (Dagsavisen)
«Polka Agnieszka Grochowska, która gra Marię, jest naprawdę warta pochwały.» (Dagbladet)

«Historia, której akcja rozgrywa się w Norwegii, ale równie dobrze mogłaby wydarzyć się pod inną szerokością geograficzną, ma charakter uniwersalny, opowiedziana została za pomocą prostego języka i choć porusza wiele istotnych problemów - od adopcji i emigracji zarobkowej, przez wojnę w Afganistanie, na poszukiwaniu własnej tożsamości, miłości i związkach kończąc - unika patosu i moralizatorstwa.» (Stopklatka)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Upperdog, Norwegia 2009
Reżyseria: Sara Johnsen
Scenariusz: Sara Johnsen
Zdjęcia: John Andreas Andersen
Obsada: Agnieszka Grochowska, Herman Sabado, Mads Sjøgård Pettersen, Bang Chau
Język: norweski (angielskie napisy)
Czas trwania: 100 min.

niedziela, 14 marca 2010

Michaela Zerang, Piotr Mełech i Ksawery Wójciński - w Powiększeniu g 20.00


14.03 Niedziela
Michaela Zerang, Piotr Mełech i Ksawery Wójciński
koncert
godz.20
wstęp 20 zł







Chicagowski perkusista Michael Zerang zagra dwa koncerty w Powiększeniu (14ego i 17ego marca). Będą to dwa zupełnie inne od siebie projekty muzyczne.
W niedziele, 14 marca, Zerang zagra wraz z Ksawerym Wójcińskim (kontrabas) oraz z Piotrem Mełechem (klarnet). Będzie to pierwsze spotkanie tych muzyków i zagrają oni w pełni improwizowana muzykę z pogranicza free jazzu, muzyki współczesnej i etnicznej (arabskiej).

Drugi koncert, 17 marca będzie bardzo odważnym i rzadkim na naszej scenie połączeniem muzyki improwizowanej z tańcem współczesnym. Wraz z Zerangiem na scenie pojawia się dwie tancerki: Renata Piotrowska i Laura Murphy.

Obydwa te wydarzenia będą o tyle ciekawe ze przyświeca im idea wolnej improwizacji. W zetknięciu z taka postacią jak Michael Zerang będzie to rzadka sposobność wysłuchania i zobaczenia na scenie tego typu projektów.

Michaela Zerang, Piotr Mełech i Ksawery Wójciński
koncert
Triowe koncerty Michaela Zeranga, Piotra Mełecha i Ksawerego Wójcińskiego będą pierwszym spotkaniem muzyków. Michael Zerang to jeden z najwszechstronniejszych perkusistów i perkusjonalistów na światowej scenie jazzowej - znakomicie odnajduje się zarówno w składach odwołujących się do jazzowej tradycji, jak i tych mocno osadzonych w kontekście tradycji free improv odległej od jazzowej proweniencji. Gra także - koncertuje i nagrywa - muzykami etnicznymi pochodzącymi z Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Piotr Mełech najsilniej czerpie z tradycji free improv.
Ksawery Wójciński wnosi do muzyki liczne odwołania do muzyki klasycznej, dodekafonistów i europejskiej awangardy dwudziestego wieku. I pomiędzy tymi nurtami - jazzem, etno, free improv i klasyczną awangardą będzie rozpięte muzykowanie tria, pokazujące spotkanie trzech niezwykłych osobowości oraz kreatywność i otwartość najmłodszego pokolenia polskich improwizatorów, umożliwiając im zdobycie niebagatelnych doświadczeń u boku jednego z najważniejszych perkusistów współczesnego jazzu.

Michael Zerang - perkusista, improwizator i kompozytor, jeden z czołowych muzyków amerykańskiej sceny jazzowej. Urodził się w 1958 roku w Chicago. Pracował i współtworzył wiele lokalnych grup: Liof Munimula, The Neutrino Orchestra, Trio Troppo, The Wonderfuls, The Blue Angels, Sam Pappas' Tumbling Strains, Frozen Lucy, The Quirt Quintet, Musica Menta, The Vandermark Quartet, Dream Cheese, The Sputter Ensemble, In Zenith, i Broken Wire . Pracował z najważniejszymi muzykami amerykańskiej i europejskiej sceny jazzowej: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, czy Fred Lonberg-Holm. Nagrywał dla wielu czołowych wytwórni muzycznych m.in. Okka Disc, boxMEDIA, Kontrans, Southport, Quinnah, Eighth Day Music, Garlic, i Platypus.
Gościnnie współpracuje z performerami z School of the Art Institute of Chicago oraz zajmuje się analizą rytmiczną tańca w The Dance Center of Columbia i Northwestern University, a także prowadzi kursy kompozycji w ramach Choreographer Collaborations na Northwestern University, oraz muzyki dla dzieci w The Jane Adams Hull House.

Ksawery Wójciński - kontrabasista i kompozytor, ur. w 1983r. Wszechstronny muzyk o wielkiej wrażliwości na brzmienie. Nie boi się eksperymentów. Jego zainteresowania sięgają od muzyki dawnej aż po najbardziej wyrafinowaną improwizowaną muzykę współczesną. Współpracował z takimi muzykami jak: Mikołaj Trzaska, Hans Peter Salentin, Norris Garner, Martyna Jakubowicz, Gaba Kulka, Robert Rasz, Wacław Zimpel, Paweł Postaremczak, Raphael Roginski, Robert Kusiołek, Krzysztof Dys, Szymon i Maurycy Wójcińscy. Współtworzy takie formacje jak legendarne Emergency Jazz Sextet, Hera kwartet. Koncertuje w kraju i za granicą. Jest znany również ze swych wokalnych eksperymentów, które przywodzą na myśl ducha takich artystów jak Tom Waits, Frank Zappa.

Piotr Mełech - wszechstronny klarnecista, kompozytor, aktywny muzyk poznańskiej sceny improwizowanej, chętnie odwołujący się do jazzowej tradycji, jak i europejskiej awangardy i free improv, współtwórca formacji Enterout Trio, Tfaruk Love Comunication, MPPG Quartet, Duo Odux (z Ksawerym Wójcińskim), Yazzbot Mazut (sextet), koncertował i nagrywał wraz z Patrykiem Lichotą, Clare Cooper, Chrisem Abrahamsem, Sebastianem Grzesiakiem; współpracuje z Teatrem Strefa Ciszy [muzyka do spektaklu "Kwatera" w ramach festiwalu Maski] oraz grupą teatralną "Kapral Feat. De Kolt" [muzyka do spektaklu "Bad Song"] a także z poznańskimi poetami - Edwardem Pasewiczem i Szczepanem Kopytem.