czwartek, 26 listopada 2009

Lean Left (Terry Ex/Andy Moor/Ken Vandermark/Paal Nilssen-Love) w piątek o 21

koncert w ramach festiwalu Moving Closer
g 21
wstep 20

Ken Vandermark: tenor saxophone
Terrie Ex: electric guitar
Andy Moor: electric guitar
Paal Nilssen-Love: drums




Lean Left to kwartet złożony z czterech legendarnych już muzyków i wielkich scenicznych osobowości. Muzycznie - to improwizowany hard core zmieszany z elementami noise'u i free.

Ken Vandermark
Ken Vandermark – od ponad dwudziestu lat najbardziej twórczy przedstawiciel chicagowskiej muzyki improwizowanej. Jest liderem lub co-liderem zespołów: Vandermark 5, Bridge 61, the Peter Brotzmann Chicago Tentet, FME, Sonore, The Nilssen-Love/Vandermark Duo, the Territory Band and Free Fall. W 1999 roku został laureatem nagrody fundacji McArthura – prestiżowego wyróżnienia przyznawanego corocznie najwybitniejszym twórcom z różnych dziedzin sztuki. Nagrał kilkadziesiąt znakomicie recenzowanych płyt, w tym również w Polsce z Marcinem i Bartłomiejem Olesiami.

Paal Nilssen-Love
Bez wątpienie najważniejszy perkusista szeroko pojętej europejskiej sceny freejazzowej ostatnich lat i jeden z najbardziej kreatywnych norweskich muzyków młodego pokolenia, występuje i nagrywa wraz z Peterem Brotzmannem (Chicago Tenten), Evanem Parkerem, Matsem Gustafssonem (The Thing), Johnem Butcherem, Jebem Bishopem, Stenem Sandellem, Joe McPhee i Toshinori Kondo. Lider własnego kwartetu TownOrchestraHouse. Koncertuje i nagrywa także solo. Właściciel oficyny wydawniczej PNL Records.
www.paalnilssen-love.com

Terrie Ex (właściwie Terrie Hessels)

gitarzysta, założyciel (w 1979) istniejącej po dziś dzień holenderskiej, punkowej grupy The Ex. Początkowo poruszał się w stylistyce punk / post punk / no wave, później, zafascynowany muzyką etniczną zaczął wykorzystywać jej motywy w ramach twórczości The Ex (początkowo węgierskie i tureckie, później także muzykę z Konga, Erytreii i Etiopii). Współpraca The Ex z Tomem Corą, legendarnym wiolonczelistą i improwizatorem zaowocowała zainteresowaniem muzyką improwizowaną. Terii nagrywał i koncertował m.in. z Tomem Corą, Hanem Benninkiem i Abem Baarsem, jak różnież z muzykami z Sonic Youth (Thurston Moore), Chumbawamba czy też ICP Orchestra, oraz Matsem Gustafssonem, Massimo Pupillo i Paalem Nilssen-Lovem.

Andy Moor
Urodził się w Londynie, w 1962. Karierę muzyczną rozpoczynał jednak w Edynburgu w Szkocji jako gitarzysta zespołu Dog Faced Hermans, grupy grającej eklektyczn pomieszanie energii post punk i tradycyjnych melodii oraz improwizacji. W 1990 roku przeniósł się do Holandii po zaproszeniu do wzięcia udziału w sesji holenderskiego zespołu The Ex. Otwartość i wszechstronność muzyków w tej grupie pozwoliło mu zetknąć się z muzyką wielu artystów z różnych scen i środowisk (Tom Cora, Han Bennink, Wolter Wierbos, Djibril Diabate, John Butcher, i Anne-James Chaton)
W 1995 roku rozpoczął pierwsze serie całkowicie improwizowanych koncertów w duecie z Terrie Ex, a następnie z innymi muzykami (Tony Buck, Joe Williamson, Leonid Soybelman zwany Kletka Red)

W ostatnich latach Andy zaangażował się bardziej w scenę muzyki improwizowanej w Amsterdamie, współpracując z miejscowymi improwizatorami: Kaffe Matthews, Yannis Kyriakides, Thomas Lehn, Colin Mclean czy DJ/Rupture. Komponuje ścieżki dźwiękowe do filmów i regularnie wsppracuje z improwizującymi tancerzami z Magpie Dance Company. Jego ostatnie projekty to: kwartet Lean Left z Kenem Vandermarkiem, Terriem Ex i Paalem Nilssen-Love, jak również duety z Anne James Chaton i DJ Rupture. Andy Moor nadal jest pełnoprawnym członkiem The Ex, który niedawno rozpoczął współpracę z weteranem etiopskiej sceny, saksofonistą Gétatchewem Mekurią.
www.andymoor.com

środa, 25 listopada 2009

28.11 sobota - pomniEjszenie / SLG vs. POL_ON

impreza w ramach festiwalu Moving Closer


SLG (trapez, cynosure, level)

Pod pseudonimem SLG kryje się Łukasz Seliga, łódzki muzyk i producent.
Nigdy nie występował jako DJ, natomiast pragnął grać własną muzykę na żywo, dlatego skoncentrował się na doskonaleniu swoich live-actów, dzięki czemu jest on W chwili obecnej niewątpliwie jednym z czołowych minimal- tech-housowych live performerów w Polsce. Wypracował swój charakterystyczny styl łączący swobodnie surowość minimal techno z żywym, funkowym groovem i inspiracjami estetyką Glitch/IDM. Stara się unikać monotonii i zaskakiwać, zachowując przy tym konsekwentnie własne, rozpoznawalne brzmienie, także w jego produkcjach i występach nie ma miejsca na nudę, a można odnaleźć całą gamę różnorodnych nastrojów.
W połowie 2005 roku zadebiutował pierwszymi winylowymi EPkami - Berliński label Trenton wydał EPke " Split EP", przygotowaną przez SLG wspólnie z przyjaciółmi ze Szczecina - 3 Channels. Wkrótce później, wytwórnia Level Records z Duesseldorfu, publikowała jego debiutancki solowy materiał - "Quarter Past Eleven", który został bardzo ciepło przyjęty. Recenzenci okrzyknęli płytę "ekscytująco świeżą interpretacją głębokiego minimal-house", niemiecki magazyn Groove umieścił ją na 21 pozycji swej prestiżowej listy Top 50, i znalazła się w wielu DJ chart'ach. Latem 2006 rozpoczął współpracę ze znaną wytwórnią Trapez z Kolonii, gdzie w połowie sierpnia ukazała się epka "Nine Hours", a w grudniu kolejna - "Caffeine" , którą grali dosłownie wszyscy czołowi DJ'e - dzięki tym płytom zyskuje coraz większa reputację na europejskiej techno scenie, co owocuje coraz częstszymi występami na całym świecie, m.in. w Tokyo, Shanghaiu, Berlinie, Frankfurcie, Kolonii, Wiedniu, Londynie, Dublinie, Amsterdamie, Mediolanie, Rzymie, Florencji, Bolonii, Sztokholmie, Genewie, Lausanne, Moskwie, Bukareszcie ... Macierzystą wytwórnią staje się Trapez, ale zaczyna też współpracę z Channels Rec. - wytwórnią 3channels, oraz labelem Mike'a Shannon'a - Cynosure. Jako, ze w wystepowaniu w klubach liczy sie przede wszystkim dobra zabawa, wiec aby tej zabawy miec jeszcze wiecej, w polowie 2008 roku decyduje się oprócz grania live-actów wystepowac także jako DJ, a z racji na jego rozległe zainteresowania muzyczne, w jego DJ setach można sie spodziewać na pewno nie ogranych hitów, zaś niebanalnej i eklektycznej mieszaniny stylów od deep-house po detroit techno, z minimalną tylko ilościa minimalu, za to na pewno z dużą dawką funkowej energii - bo "Funk" to słowo klucz, jeśli chodzi o podejście Łukasza do techno i house'u .

DYSKOGRAFIA

slg & 3channels - split EP / trenton 2005
slg - quarter past eleven / level 2005
oliver hacke - millepieds remixe ( incl. slg remix ) / level 2006
slg - nine hours / trapez 2006
telesfor - twos ( slg remix ) / pulver 2006
slg - caffeine ep / trapez 2006
slg - sopot ep / channels rec. 2007
slg - invisible ep / level 2007
luke le mans - dark helmet ( slg remix ) / trenton 2007
slg - remixes 2x12" / trapez 2007
slg - slapback ep / cynosure 2007
burnski - skip tha ( slg remix) / morris audio 2007
slg - earthworm / trapez 2007
slg - lost in shibuya / trapez 2008
pol_on - ranom (slg remix) / channels 2009

http://www.slg-music.info
http://myspace.com/slgmusic



POL_ON (freerange, get physical)

to dwojka doskonale znanych w swiecie muzyki elektronicznej producentów Kacpra Bogacza i Michala Piotrowskiego, ktorzy postanowili wspólnie zajac sie produkcja muzyki. Obecnie - obok 3Channels - są najbardziej znanym polskim duetem odnoszącym sukcesy na skalę światową.
Kacper Bogacz - bardziej znany jako Pan K ma za soba dosyc dluga kariere. Absolwent wydzialu jazzu na Akademi Muzycznej w Katowicach. Znany m.in z Prokjektu Kosmodrom, Piroman vs PanK czy solowego projektu Pank, ktorego dwie EPki ukazaly sie nakladem Italo Buissness.
Michal Piotrowski czyli Mike P. Promotor - jeden z glownych animatorów sceny muzyki elektronicznej w Polsce. Ma na swoim koncie organizacje imprez, na ktorych wystapila czolowka swiatowej sceny muzyki klubowej i nie tylko, booking festivali oraz produkcje min z SLG.. Najbardziej jednak znany jest z niezliczonej ilosci wystepow w calym kraju jak również poza jego granicami jako doskonaly dj.
Drogi obydu panow zeszly sie w 2007 roku gdy to za sprawa pierwszych wspolnych imprez znalezli łączaca ich pasje, do ktorej maja bardzo podone podejscie i wizje. Pozniejsza wspolpaca przelozyla sie na wspolna produkcje muzyki, ktora poczatkowo niesmiala - zaczela nabierac coraz wiekszego tempa czego efektem bylo zainteresowanie sie materialem wytworni Channels Records.
Po niecałym, jakże udanym z resztą roku chłopcy mogą pochwalić się wydawnictwami na tak prestiżowych labelach jak: Connaisseur, Get Physical czy Mothership, a wkrótce i Mofo. Ich sukces cieszy tym bardziej, iż to kolejni polscy producenci którzy wypływają na szerokie wody i promują rodzimy kraj w świecie.

do posłuchania:
http://www.muzikanova.pl/news/muzikanova-podcast-07-polon/

Dyskografia:

EP:
Pol_On - Ranom incl. SLG Rmx (Channels Rec.)
Pol_On - Omorp incl. Catz n Dogz Rmx (Outils Du Connaisseur)
Catz n Dogz & Pol_on - Me (Get Physical)
Catz n Dogz & Pol_on - What We're Doing (Mothership)

REMIX:
Kasper Bjorke - The Great Derangement incl. Catz n Dogz & Pol_on Rmx
(We Love This)

SOON:
Pol_On - Get Boys And Come On (Empedo Rec.Compilation)
Pol_On - EP (Freerange Rec.)
Piotr bejnar - Ty Jestes Melodyman - Pol_On Rmx (Open Concept)



akcje wizualne podczas imprezy zaprezentuje:
Adam Błaszczyk - experymentator wideo, na warszawskiej scenie kulturalnej znany jako VJ a2xd, aktywnie zaangażowany w sztukę multimediów od 2001 roku. Założyciel projektu Microkino (www.microkino.pl), skupiającego ludzi zainteresowanych sztuką wideo. Organizator koncertów multimedialnych i przeglądów filmowych.
Wielokrotnie prowadził warsztaty z technik wideo, zarówno w ramach projektu Microkino, jak również podczas Festiwalu Firmament 2008 i Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2009. Związany ze sceną Warsaw Electronic Festiwal, współorganizator cykli: "KOMPOzycje", "MultiArtLab", "NOISE WASTE".
Występował na wielu festiwalach krajowych min. Era Nowe Horyzonty 2009, Wisłostrada 2008-2009, Plenerowy 2007-2009, Moving Closer 2008, transFORM 2009, C/U 2009.

godz.23:00, 10pln

27.11. piątek - Wodzirej Mp3 Soundsystem


Wodzirej Mp3 Soundsystem to imprezowy projekt dwóch szołmenów z
superformacji Dick4Dick: M.Bunio S. Hitmaker'a i Goodboy Khris'a.

Wodzireje ze swobodą mieszają nieprzystające do siebie gatunki
muzyczne (disco, elektro, disco- punk, country, indie-pop i inne),
okraszając je bezwstydnie wokalizami i dogrywkami instrumentalnymi.
Otwarcie kpią z tradycyjnego podejścia do dj'ki- nie interesuje ich
klejenie bitów i gatunkowe przywiązanie. Chętnie eksploatują znane
wszystkim hity. Dogodzą wszystkim choć nie są koniunkturalni - rzadko gdzie i kiedy można usłyszeć w setach taką dawkę progresywnej muzyki.
Bardzo ładnie tańczą i lubią się publicznie przebierać. Chętnie wspomagają sie akustyczną gitarą lub tamburynem. Twierdzą, że są najlepsi.

23:00, 10pln

wtorek, 24 listopada 2009

26.11. czwartek - BlowUp! - Papa Zura


godz. 22:00, wstęp wolny

PAPA ZURA
dj, muzyk i kolekcjoner winyli z Lublina.
Didżejowaniem zajmuje się od ponad 10ciu lat.
W 2000r z zalożonym przez siebie zespołem funkowym Bloo Zbir nagrał plytę "Looblin.funk".
Tworzył teź inne projekty muzyczne: np big beatowy Orientmen czy
nujazzowa grupa Plastelina - z zespołami zagrał mnóstwo koncertów w Polsce i za granicą.
W 2005r. razem z przyjaciółmi - didżejami: Cpt.Sparky, Burn Reynolds i Dj Misty zalożył kolektyw didżejski Soul Service promujący w Polsce muzyke Soul i Funk.
W jego setach uslyszeć można głównie stary Funk, Soul, Gogo, Hip hop i Jazz, ale także muzykę z Południowej Ameryki, Afryki, Roots Reggae, dobre Disco, perełki z archiwum polskich nagran i sporą dawke zdrowego humoru.

niedziela, 22 listopada 2009

Klub Filmowy Powiększenie: Przepraszam, czy tu biją, reż. Marek Piwowski (wtorek g 19.00)


24.11 g 19 wstęp wolny
Klub Filmowy Powiększenie.
Dekalog dziś – cykl I: Przetrwać w mieście
Przepraszam, czy tu biją, reż. Marek Piwowski, Polska 1976, 90‘



Wstęp i spotkanie po filmie poprowadzi: Iwona Kurz z Instytutu Kultury Polskiej UW

Kolejne spotkanie w ramach KF Powiększenie, które mają zachęcić widzów do żywej debaty na temat problemów współczesności i miejsca wartości w dzisiejszej rzeczywistości.
Dekalog dziś – cykl I: Przetrwać w mieście
Miasto stanowi jedną z najbardziej „filmowych” scenerii, lecz w bardzo wielu dziełach funkcjonuje faktycznie nie tylko jako tło wydarzeń, ale w istocie swoiste środowisko wywołujące określone postawy, szczególny rodzaj znaczącej przestrzeni, a nawet metafora kultury współczesnej w całości, wywołująca pytania dotyczące takich problemów jak przemoc, anonimowość i zanik więzi wspólnotowych, przemiany stylów komunikacji, nowe formy więzi. Last – but not least to miasto jest przestrzenią życia potencjalnych odbiorców projektu.
Proponujemy zatem cykl filmów, które przedstawiają przestrzeń miasta jako przestrzeń codziennych wyborów etycznych i relacji społecznych.
Każda projekcja zostanie poprzedzona krótkim wstępem, a po seansie zaprosimy wszystkich widzów na otwartą dyskusję na temat wartości i postaw przedstawionych w filmie.

Przepraszam, czy tu biją, reż. Marek Piwowski, Polska 1976, 90‘
Występują m.in: Jerzy Kulej, Jan Szczepański, Zbigniew Buczkowski, Jan Himilsbach.

Film przyniósł Markowi Piwowskiemu Nagrodę Główną na Festiwalu Filmów Polskich w Gdańsku w 1976 roku.
Główne role Piwowski powierzył aktorom niezawodowym, dwóm mistrzom boksu, Jerzemu Kulejowi i Janowi Szczepańskiemu. Szczególną uwagę zwraca skrupulatność twórców filmu w odtworzeniu realiów warszawskiego światka przestępczego i autentyzm oglądanych scen.
Główną postacią filmu jest Belus, znający się na swoim fachu, sprytny gangster, który dla milicji wciąż pozostaje nieuchwytny. Planując kolejny, duży skok omawia wcześniej ze wspólnikami fikcyjny plan zamachu. Każdy z wtajemniczonych dostaje inny adres. Pod jednym z nich zjawia się wkrótce milicja.

THE SONG IS YOU '09 - dziś ostatni dzień festiwalu.


PROGRAM
20.11.2009, Piątek
- Arturas Bumšteinas, „Five Songs”
- Red & Tonio Marinescu
- Ghédalia Tazartès

21.11.2009, Sobota
- Ergo Phizmiz
- Justin Bond
- Ergo Phizmiz & Justin Bond Improv

22.11.2009, Niedziela
- Momus
- Reinhold Friedl & Bernhard Schütz play Robert Schumann

03.12.2009, Czwartek
- Kyst
- AU

THE SONG IS YOU 09
Od Schumanna do Bumšteinasa

czyli co stało się w muzyce popularnej od XIX-wiecznych pieśni niemieckiego romantyka do XXI-wiecznych kompozycji pop-noise’owych litewskiego post-minimalisty? Albo: czym jest muzyka popularna, jeśli odsączyć ją od marketingu wielkich wytwórni i szalejących nastolatków? I jeszcze zbliżyć odrobinę do muzyki eksperymentalnej – jej form, miejsc prezentacji czy nastawienia artystów…

Arturas Bumšteinas & Mikołaj Pałosz, Hubert Zemler, XV Parówek & zespół wokalny play „Five Songs” [Litwa / Polska; elektronika, wiolonczela, perkusja, głosy]
Jeden z najbardziej utalentowanych kompozytorów muzyki współczesnej na Litwie zdekonstruował kilka piosenek wprowadzając je w świat medytacyjno-noise’owej współczesnej kompozycji. Albo raczej wyprowadzając muzykę współczesną na grząskie pole ekstatycznego popu. Kompozycja na elektronikę, wiolonczelę, perkusję i pięcioosobowy zespół wokalny związany ze Spotkaniami Wokalnymi Gębofon.

Ghédalia Tazartès [Francja; głos, taśmy]
„Język, w którym śpiewam stworzyłem sam. Moi rodzice mówili między sobą po hiszpańsku więc musiałem wymyślić coś, czego i oni by nie rozumieli”. Jedna z bardziej tajemniczych postaci muzyki eksperymentalnej rozwijanej poza jakimikolwiek nurtami. Tworzący od ponad trzydziestu lat, nagrywający raz na kilka, niemal poza obiegiem rynkowym. Mówi się czasem, że jest to żydowski blues zrodzony z hiszpańskich rodziców mieszkających w Paryżu. Słowem – mistyczne pieśni na głos i taśmy.

Red & Tonio Marinescu
[Francja; głos, gitara, perkusja]
Blues prosto z delty Missisipi. A konkretnie z Lille, pod granicą z Belgią. Red i Marinescu od lat pozostają wierni swej pierwszej pasji, nawet jeśli na ich techniki instrumentalne większy wpływ miała wieloletnia współpraca z Noëlem Akchoté i słuchanie perkusistów Toma Waitsa. Ten blues tonie w szumach, zgrzytach i francuskim akcencie niepodrabialnego głosu Reda.

Ergo Phizmiz [Anglia; wszystko]
Zwariowany i niezwykle błyskotliwy multiinstrumentalista interesujący się w tej samej mierze plądrofonią, co muzyką klasyczną. Tak samo dobrze radzi sobie z każdym instrumentem, jak z jego tanią imitacją dla dzieci. Wszystko, co ma pod ręką może złożyć się na sztukę radiową, instalację dźwiękową czy koncert popowy.

Justin Bond [USA; głos, fortepian]
Justin Bond!! Kultowa postać nowojorskiej bohemy. Sam uważa się za kabareciarza, co nie przeszkadza mu nagrywać eksperymentalne płyty z Otomo Yoshihide i Bobem Ostertagiem. Śpiewa dla tysięcy ludzi w Carnegie Hall i dla kilkunastu w Joe’s Pub. Jeszcze do niedawna był żeńską połową słynnego Kiki & Herb dowodząc, iż pojęcia drag queen / drag kings czy trans-gender są często zbyt wąskie; obecnie koncertuje z inną zjawiskową „kabaretką”, Our Lady J. Bohater finałowej sceny filmu „Shortbus”, w którym zagrał sam siebie. Czyli kogo?

Momus [Anglia / Niemcy; głos, iPod]
Co się dzieje z kimś, kto jest bardziej popowy niż Prince, ale nigdy nie chciał podpisać lukratywnego kontraktu z wielką wytwórnią a jego piosenki nie figurują na żadnym Top 10? Śpiewa swoje wodewile w obskurnych klubach z muzyką eksperymentalną… I zostaje sam – na scenie wyłącznie z playbackiem z iPoda.

Reinhold Friedl & Bernhard Schütz play Robert Schumann [Niemcy; fortepian, głos]
Romantyczna miłość w piosenkach Schumanna, ale bez zakłamanej ckliwości głosu wokalisty; w zamian szeptana i krzyczana przez prawdziwego bohatera narracji niemieckiego kompozytora. W wykonaniu wybitnego aktora teatralnego Bernharda Schütza oraz założyciela zespołu Zeitkratzer, znakomitego pianistę specjalizującego się w wykonawstwie muzyki współczesnej, Reinholda Friedla.

Kyst [Polska; wokal, gitara, bas, perkusja]
Muzyka Kyst łączy eksperyment ze słodkimi melodiami, jest jednocześnie zwiewna i nostalgiczna. Jej kameralna wrażliwość, namacalna tęsknota za harmonią i tajemnicza aura sprawiają że Kyst to jeden z najbardziej obiecujących projektów młodej polskiej sceny muzycznej.

AU [USA; wszystko]
Au to projekt fenomenalnego amerykańskiego multinstrumentalisty Luke'a Wylanda i perkusisty Dana Valatki (znanego z Jackie-O Motherfucker), lecz nierzadko rozrasta się do kilkunastoosobowego składu z towarzyszeniem chóru. Muzyka zespołu łączy w sobie freak-folk i formalne eksperymenty w stylu Briana Eno, współczesną amerykańską muzykę poważną i pop.

Pomysł: Michał Libera & Michał Borkiewicz
Miejsce: Powiększenie
Czas: 20.00
Bilety: 25 zł za wieczór lub 50 zł karnet
Kontakt: michal.libera@gmail.com, 507 107 759 oraz michal.borkiewicz@gmail.com, 508 316 976
Organizacja: Stowarzyszenie Plan B.
Promocja: Monika Zarzycka
Wydarzenie realizowane jest dzięki wsparciu Urzędu Miasta St. Warszawa
Więcej: patakaind.blogspot.com oraz klubpowiekszenie.blogspot.com